Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

kan i hurtigt sige mig, hvorfor man rister tobakken og ikke i stedet bruger
det rent i sit mix ... til sin pind.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
For at få bl.a. nikotin ud, så du ikke skal inhalere det igennem et jointfilter.

Junior medlem

Halose skrev:
For at få bl.a. nikotin ud, så du ikke skal inhalere det igennem et jointfilter.

hvad er der galt i det?

Moderator
Brugeravatar

Cannabis+Nikotin fører til nikotinshock: Kvalme, døsighed og generelt ubehag. De fleste stor (tobaks)rygere vil nok ikke have det store problem med det, men for os ikke rygere er det en sikker vinder til en ubehagelig oplevelse.

Junior medlem

BisMann skrev:
Cannabis+Nikotin fører til nikotinshock: Kvalme, døsighed og generelt ubehag. De fleste stor (tobaks)rygere vil nok ikke have det store problem med det, men for os ikke rygere er det en sikker vinder til en ubehagelig oplevelse.

INTET andet?

fordi jeg kan sagtens overleve med nikotinchoks, fordi dem oplever jeg ikke længere.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
static-feelings skrev:
BisMann skrev:

INTET andet?

fordi jeg kan sagtens overleve med nikotinchoks, fordi dem oplever jeg ikke længere.

Lettere at rulle med, smagen bliver forbedret kraftigt. Husk at i en cigaret sidder der et filter i, det er noget helt andet, når man smækker tobakken i en joint med papfilter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Yes, et cigaretfilter tilbageholder jo noget af nikotinen, et jointfilter er bare et foldet stykke papir/pap, der holder mixet oppe i jointen men samtidig tillader det røgen at slippe igennem. Ufiltreret vel at mærke, derfor skal nikotinen ud.

Insane psychedelia user!

nikotinen skal ikke ud... -nogen mennesker mener bare, at de får det dårligt hvis tobakken ikke er ristet..
tror dog mest er det er når der er tale om mere "hardcore" ryge metoder som bong, tjubang osv.

men i alle andre lande rister de ikke tobakken..
så spørgsmålet er: er det ikke bare danskerne, der er nogle svalpe..?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Svalpe?

Og nej, den SKAL ikke ud, men vil du ikke sætte pris på at bruge et par minutter på at riste smøgen så du får færre tilsætningsstoffer ned i lungerne? Jo færre, jo bedre, ligemeget om man får det dårligt af nikotinen eller ej. Så langt er vi vel enige?

Insane psychedelia user!

Halose skrev:
Svalpe?

Og nej, den SKAL ikke ud, men vil du ikke sætte pris på at bruge et par minutter på at riste smøgen så du får færre tilsætningsstoffer ned i lungerne? Jo færre, jo bedre, ligemeget om man får det dårligt af nikotinen eller ej. Så langt er vi vel enige?

helt enig, men hvorfor køber jer som ikke ryger cigaretter, så ikke bare tobak uden tilsætningsstoffer og nikotin..? -det ville da være noget nemmere...

personligt rister jeg aldrig, når jeg ryger joints. -men jeg ryger heller ikke smøger når jeg har galar, fordi så får jeg mit nikotin i mine pinde.. 2fluer med et smæk :)

svalpe = svage individer, brokkehoveder osv.

Junior medlem
Brugeravatar

Rister altid. Går aldrig ned på preparering!
Duften af en ristet cigaret for mit vedkommende GYLDEN! - og er som regel efterfulgt af en dejlig rus.
I øvrigt er det jo meget nemmere at have med ristet tobak at gøre.

Junior medlem

oberstpicollo skrev:
Rister altid. Går aldrig ned på preparering!
Duften af en ristet cigaret for mit vedkommende GYLDEN! - og er som regel efterfulgt af en dejlig rus.
I øvrigt er det jo meget nemmere at have med ristet tobak at gøre.

Kan kun være enig! Når man først har ristet smøgen bliver den sprød og nem at have med at gøre, i modsætningen til en uristet, lidt fugtig smøg. Når den ikke er ristet er fyldning os lidt mere besværligt, og man får nu også den bedste smags oplevelse ved at ryge sin pind med ristet smøg, så personligt foretrækker jeg en ristet smøg, medmindre der er en mindre storm i Danmark der forhindrer mig i det ;)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Tjaeh, det kommer lidt an på hvad man ryger og hvad man bruger som tobak. Fordi mange af cigaretterne i udlandet har lidt mindre nikotin osv i sig (i forhold til prince, cecill og andre cigaretter) Og så ryges der jo lidt mere skunk i udlandet (skunk + uristet tobak langs fra så slemt som hash + uristede cigaretter) Har et par venner fra tyskland der kun ryger skunk, og de rister ikke deres smøger, men jointsne smager sku fint nok (ryger ikke selv cigaretter, men ryger hash hver dag). jeg rister også mine cigaretter, eller, min ven rister dem, for jeg er en spasser til at riste smøger - så når jeg ryger alene, ryger jeg skodmix :cry:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hvis man fylder jointen efter den er rullet er ristning et must. Ellers er det noget crap at få ned i

Hvis man ruller i hånden er det bedst hvis det er lidt fugtigt som i en normal smøg.

Det primære ved ristningen er fugten, derefter kommer nikotinen... Men ikke rist for meget!

En anden ting er også at man inhalerer meget mere røg i en joint normalt, så man får måske nikotinen fra en halv smøg i et par sug! Hvis man ikke er ryger så er det meget ubehageligt. Hashen intensiverer også nikoen eller omvendt, hvilket kan give ubehag, hjertebanken, kraftig svedning og kvalme pga. adrenalinen. I svære tilfælde knækker man sig i 10-15 min. hvorefter man er frisk igen.

Junior medlem
Brugeravatar

det vil sige..
skal du ryge en pind.. så RIST smøgen.. ellers er du da en nar ..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Smoker Nintendo skrev:
det vil sige..

Ikke nødvendigvis, folk har jo lov til at gøre som de vil... Om de vil riste eller ej? At kalde andre for en nar eller lign. bare fordi de gør tingene på en anden måde er ikke særlig venligt

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
Smoker Nintendo skrev:
ellers er du da en nar ..

det var da en meget mærkelig kommentar, du er vist gået forkert.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Smoker Nintendo skrev:
det vil sige..

og hvis ikke man bruger samme deodorant som dig er man vel også en nar ?
hader sådanne typer.

Medlem

Geografisk sted: Hillerød/København
Smoker Nintendo, mener du så at stort set alle andre europæiske cannabis rygere er en flok narrehatte eller hvad? For danskerne er jo stort set det eneste folk i verden der rister deres tobak. Jeg synes også selv det er mere lækkert med ristede smøger når jeg ryger pinde, piber, tjubang etc. på trods af jeg ryger en pakke eller to om dagen, men folk må da ryge deres fed som de vil. Det en smagssag.

Junior medlem
Brugeravatar

haha så bliver jeg bare totalt owned (:

Beklager min latterlige kommentar, jeg havde en dårlig dag i forgårs og så browsede jeg lidt herinde på psychedelia.dk
det er selvfølgelig ingen undskyldning, jeg beklager..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]