Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 04:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Valmuer...:)
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Ja, så er jeg i fuld gang med opiumsafgrøderne. Eller, afgrøder og afgrøder -jeg har gang i et "opiums-bed" i haven *g*. Er der nogen med erfaring på dette område, så er jeg da med på en lille sludder. Jeg tænker især på høstmetoder og udbytte per plante.
Kan da kun forestille mig at nogle af de andre "grønne drenge" -this means you Flashback!!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] kender lidt til det.

/karma ud!

Medlem

Geografisk sted: DK
Jeg har prøvet at plukke nogen valmuer og skære i hovedet, så det hvide kom ud og så -ladet det tørre, for at ryge det... Meget afslappende effekt, går ud fra at det er de samme valmuer (kan ikke lige huske det fucking navn nu) men hvis det er dem så er det rimeligt nice. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!

ok Laden [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] here we go:
høstmetoder: http://www.erowid.org/plants/poppy/poppy_info1.shtml

her er noget om hvad du kan forvente: http://www.hort.purdue.edu/newcrop/duke_energy/Papaver_somniferum.html#Yields%20and%20Economics

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak for svarene. Arten er Papaver Somniferum -Opiumsvalmuen. Kender godt de linx, men ledte mere efter personer her på boardet med erfaring på dyrkningsområdet...
Der må da være nogen....? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 25 April 2002: Besked ændret af: Halifax666 ]

In our memories
Brugeravatar

Jeg havde en have med valmuer sammen med en ven. Det er nemt at dyrke, de skal bare have masser af vand. Desværre så jeg ikke det færdige resultat da vennen døde (af en OD).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den allerbeste måde at få niget ud af Danske Opiums blomster,er at lave et opkog.Altså en slags the.
Det stinker a H til af gule ærter, men det virker sq næsten 2 dage hvis man får en rimelig dosis.
Jeg ved ikke om det er muligt mere,men på et tidspunkt kunne man på grøntorvet købe "buketer" af afskårne Opiumshoveder.Hvis man lavede the af sådan et par,kløede det LÆNGE!;o) [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Flammer nok, men er der ingen som rent faktisk har tappet råopium fra valmuerne. Bare pm mig hvis i hellere vil snakke der [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

@-Stones: Jeg er ked af at høre det med din ven.
Dyrkede i i haven? Hvor mange valmuer på hvor stort et areal og hvad brugte i som gødning? Bare pm hvis det er lettere!

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Kan du ikke finde det du skal bruge i psy lexikon?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Næeh, det er intet om "høsten" -såeh, anyone?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Har lige et hurtigt spørgsmål. En pige fra min klasse sagde at hun bestemt mente hun havde en opiumsvalmue der hjemme, så jeg bad hende tage den med til mig. Jeg har lige fået den, men ved sku ikke helt hvad det er [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] Hovedet er ca. 1.5-2 cm. i bredden og ca. 2 cm. i højden. Den er helt tør og har en meget mørk farve, en blanding mellem sort, brun og grå. Stilken ligner en normal gren. Nogle der kan svare mig på om det er en op-valmue? Jeg prøver at få lagt et billed ind senere på dagen. Muugor

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Med den størrelse er det sikkert Papaver Somniferum -Opiumsvalmuen. Det kan dog også være P. Orientalis -orintalsk valmue. Det er ret svært når du kun har stilk og frøkapsel. Det ville ha hjulpet med lidt blade eller en blomst. Den orientalske indeholder ikke tilstrækkelig med alkaloider til at det er besværet værd!

/karma!

[ 29 April 2002: Besked ændret af: Halifax666 ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo,jeg har prøvet at skære dem.Det var på Samsø.Vi havde fundet den lokale købmand i Norby´s(det er så mange år siden,så det ka i godt få at vide)lokale mark.Han havde en masse ubrugeligt lort,men i 3 meget lange rækker stod de flotteste hvidlilla Opiumsvalmuer.Okay på det tidspunkt var vi lidt vilde,så vi var nogen stykker,der stjal et par store skeer fra køkkenteltet(det var en ø lejr, LMAO)og så satte vi os simpelthen midt ud i marken,og begyndte at flå hoveder af,og presse saften ned i skeerne( i vand sfølig).Da vi havde gjort det ved et "passende antal",kogte vi det ned,og inside it went!
Jeg fik lidt hovedpine et par gange,men hold kæft hvor blev vi skæve.
De gange hvor jeg har prøvet at skære i dem,fik jeg da noget ud af det,men slet ikke så det kunne betale sig.Så skal man bo i Afghanistan,og have de rigtige treblads knive,PLUS de århundreders erfaring som de har,med at lave råopium.
Det meste jeg har fået,var da jeg brugte en glasplade,og tog en plante af gangen,og kom det ud på glaspladen.Til sidst var der en gummiagtig orange brun substans,der var helt fin at ryge,eller hvad man nu ville med det.Jeg syntes rygning er det fedeste med Dansk O.Med de rigtige frø,kan man sq lave vildt potent Opium herhjemme. [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Skal man ikke lave nogle ridser i dem, lade dem stå og sive lidt, også skrabe stadset af bagefter?? Det troede jeg sgu.

Medlem

Geografisk sted: DK
Ja det var også det vi gjorde

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Gonzo:
(det var en ø lejr, LMAO)<HR></BLOCKQUOTE>

griner'n... har selv været på ølejren ved nordby 10 år i træk, men det er nu længe siden. dengang nakkede vi bare frugt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jo det skal tørre så det kan indsamles på en glasplade. Indsnittene kan foretages med et barberblad. Afghansk opium er desuden langt fra det bedste. Faktisk har undersøgelser vist at jo koldere klima desto større potens. Jugoslavisk opium bliver normalt betragtet som verdens stærkeste. Det er derfor muligt at høste råopium fra danske afgrøder.

In our memories
Brugeravatar

Halifax666: vi brugte ikke gødning overhovedet. Det er meget nemmere at dyrke valmuer end f.eks. pot. Valmuerne skal bare have masser af vand.
Kun et lille stykke af haven blev brugt til valmuer (måske 4x4m) - jeg vil skyde på der var 40-50 stykker. Faktisk synes jeg at valmuerne groede som vildt godt, ligesom ukrudt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@-Stones Thanx. Mit område er en del mindre ca 2,5x1m. Det er op ad en vestvendt mur, så jeg tror nok at det skal blive godt. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: København
Du kan fx klippe mellem 10 (mildt) og 30 (meget stærkt) valmue-kapsler af planterne... de kan enten være friske eller tørrede... det betyder ikke noget...

Så klipper/skærer du disse i små stykker, koger vand svarende til omkring 2 kopper the og putter stykkerne i vandet, lige efter at det er holdt op med at koge (vandet må altså IKKE koge længere)... der skal de ligge i 20-30 minutter, hvor du kan røre rundt, og presse på stykkerne og gerne varme væsken op, men aldrig til kogepunktet!

Du kan også komme noget the i for smagens skyld.

Efter de 20-30 minutter sier du vandet fra og drikker det! og så får du en dejlig behagelig valmue/opiums effekt!

Det virker og er rigtig niice, hvis man kan lide opiater [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

Hmmm...

Men hvor får man frøene fra? Planteskole?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]