Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 14:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: hash og alder
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
jeg sad i dag i bussen, bag mig sad nogle børn vil vel skyde på de var 13 år cirka. de sad og snakkede om at de skulle hjem og ryge en joint. er det bare her hvor jeg bor, eller er der andre der har oplevet folk på den alder snakke om hash som var det deres lektier de snakkede om. ?
andre der som jeg tror på at en legalisering også ville afhjælpe det problem ? hvad for folk til at ryge hash og bruge det som alt andet i den alder? jeg er ret sikker på at det er fordi det er forbudt, og dermed også spændene. men hva tror i ? eller måske i har erfaringer omkring dette? jeg røg selv som 13 årig, men satme ikke noget jeg på det tidspunkt ville sidde og udtale mig om i bussen. men lad os få en lille debat igang her.

Moderator
Brugeravatar

Man kunne da håbe på at grundlaget er at cannabis er blevet mindre tabuiseret. Jeg tror stadig at oprigtigt information er det bedste middel til at folk for et fornuftigt forbrug. En legalisering vil selvfølgelig give en perfekt mulighed for at komme med noget revurderet information, men ellers tror jeg ikke at en legalisering i sig selv vil hjælpe på at 13-årige ryger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Man kunne da håbe på at grundlaget er at cannabis er blevet mindre tabuiseret. Jeg tror stadig at oprigtigt information er det bedste middel til at folk for et fornuftigt forbrug. En legalisering vil selvfølgelig give en perfekt mulighed for at komme med noget revurderet information, men ellers tror jeg ikke at en legalisering i sig selv vil hjælpe på at 13-årige ryger.

nej måske ikke, jeg kan bare huske fra mig selv i den alder at det da nok mest var fordi det var forbudt og spændene, kan sammenlignes med at ryge smøger, det er kun sjovt indtil man pludselig godt må så bliver det istedet bare en nødvendighed.

Moderator
Brugeravatar

Kan der selvfølgelig være noget om, men så skal der mere til en bare en legalisering for at tage det spændene af det, alkohol og smøger er jo stadig "spændene" selvom de er lovlige. f.eks. ved at gøre stoffer kedelige lign. http://druglaw.typepad.com/drug_law_blo ... e_dru.html

Medlem

her hvor jeg bor er der en hel del 13-15årie der ryger, har skam set en helt ned til 11 år ryge bong.
der gik jeg ind og tog hans bong og ryge det, syns ikk en dreng på 11 skal ryge, når han ingen gange har fået hår på dilleren.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyng skrev:
her hvor jeg bor er der en hel del 13-15årie der ryger, har skam set en helt ned til 11 år ryge bong.
der gik jeg ind og tog hans bong og ryge det, syns ikk en dreng på 11 skal ryge, når han ingen gange har fået hår på dilleren.

Nej det er sgu lige lovlig tidligt at begynde

Medlem
Brugeravatar

Jeg ved at nogle stykker fra min mindste brors klasse ryger joint... og det siges at de også tager andet... de så 12-13år

Men denne by er også noget lille, og hvad fan skal de ellers lave....

Medlem
Brugeravatar

SOlbaer skrev:
Jeg ved at nogle stykker fra min mindste brors klasse ryger joint... og det siges at de også tager andet... de så 12-13år

Men denne by er også noget lille, og hvad fan skal de ellers lave....

Sikke en god indstilling at have.. De kunne evt. koncentrere sig om skole, venner og hvad der nu ellers kan være.

Medlem

men har det også sådan af, jeg syns det er bedre de begynder af ryge, end vis de begynde af drikke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]