Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 01:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg er ved at forsøge mig med at lave en tinktur med ren hasholie (udvundet med butan).
Jeg har forsøgt at opløse lidt olie i vodka 37,5%, men det er fuldstændigt uopløseligt, og svømmer bare rundt i vodkaen som store dråber. Det hjælper ikke på opløseligheden at varme det op, prøvede med et vandbad med kogende vand, men det gav næsten intet resultat.

Nogen der ved hvor højt alkoholprocenten skal være før det kan opløses?

Medlem

Venter spændt på et svar :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Omkring 40% burde være fint, mit virker ihvertfald fint men er heller ikke fremstillet på olie men på knust ren marok. Jeg synes selv det tager en krig at opløse hasholie og klumper i det hele taget i alkohol og fedt, mens det går ret hurtigt hvis man pulveriserer klumpen til trichomes igen ved at fryse og grinde klumpen.

1g ren marok i 4cl forsvinder ihvertfald fuldstændig på et par timer, jeg vil tro at din olie også vil opløses, men det går jo lidt langsommere når ethanolen skal tage lag for lag og opløse før det kan komme til resten af olien.

Hvis du har en grinder så smid den i fryseren sammen med olien og pulveriser det. Hæld ned i vodkaen igen og se om det ikke hjælper

Wiki Admin
Brugeravatar

Xpert skrev:
Omkring 40% burde være fint, mit virker ihvertfald fint men er heller ikke fremstillet på olie men på knust ren marok. Jeg synes selv det tager en krig at opløse hasholie og klumper i det hele taget i alkohol og fedt, mens det går ret hurtigt hvis man pulveriserer klumpen til trichomes igen ved at fryse og grinde klumpen.

1g ren marok i 4cl forsvinder ihvertfald fuldstændig på et par timer, jeg vil tro at din olie også vil opløses, men det går jo lidt langsommere når ethanolen skal tage lag for lag og opløse før det kan komme til resten af olien.

Hvis du har en grinder så smid den i fryseren sammen med olien og pulveriser det. Hæld ned i vodkaen igen og se om det ikke hjælper

Olien har befundet sig i vodkaen i over to måneder nu (and counting...), og der er ikke sket noget i lang tid. Faktisk er processen nærmest gået baglæns: Jeg fik på et tidspunkt en smule af det opløst ved at ryste kraftigt og længe, men det har udfældet sig igen som tiden gik. Så: Tak for dit svar, men er bange for det ikke er her løsningen ligger.

Jeg spekulerer over om vodka 50% måske vil kunne gøre det, men jeg bruger ikke penge på en flaske før jeg ved det, jeg har allerede den 37,5% vodka stående, og jeg får den fandme aldrig drukket.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

OK det lyder meget sært... Der må forsøges lidt eller en med mere erfaring der kommer på banen. Jeg skal alligevel købe ind til tintur i morgen, så jeg afprøver lige nogle ting

Wiki Admin
Brugeravatar

Xpert skrev:
OK det lyder meget sært... Der må forsøges lidt eller en med mere erfaring der kommer på banen. Jeg skal alligevel købe ind til tintur i morgen, så jeg afprøver lige nogle ting

Ok, venter spændt på om du kommer frem til noget interessant. 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er kommet frem til at det vist tager en del tid for olie at blive opløst i alkoholer. Hashbean fra DCF lader det trække i måneder i glycerin som åbenbart er en god og brugbar væske til cannabis tinktur. Jeg vil forsøge mig med glycerinen og lidt bjergmarok og melde tilbage... Men nu er der hashkage

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]