Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Snurrestrup
Hej Psy.

Hvordan er Danmarks lovgivning omkring frø og sporer? Må man importe den slags, som kan vokse op og blive til ulovlige planter f.eks. ved at købe dem igennem en netbutik?

På forhånd tak for svarene.

M.v.h.

Senest rettet af Username 03 okt 2008 14:42, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Generelt set så er alle frø der ikke selv indeholder et aktivt (ulovligt) stof lovlige, selvom det kan gro op og blive en 'ulovlig' plante.

Medlem

BisMann skrev:
Generelt set så er alle frø der ikke selv indeholder et aktivt (ulovligt) stof lovlige, selvom det kan gro op og blive en 'ulovlig' plante.

Okay, tak for svaret!

Vender lige tilbage, hvis jeg bliver i tvivl om, hvor vidt de frø/sporer, jeg finder, indeholder aktive stoffer, eller ej.

Medlem

Vil det forresten sige, at der rent faktisk findes butikker her i Danmark, der sælger frø og sporer?

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Ja der findes butikker her i DK der sælger entheogene frø, planter osv. Dog er psilocybin svampe sporer uvlovlige i DK. Men kan dog nemt bestilles hjem over nettet :wink:

Og generalt så er det vidst heller ikke ulovligt og dyrke entheogene planter privat. Så længe det ikke er med hensigt på og benytte dem rekreationelt. og omfanget ikke er for stort slf.

Senest rettet af Қeta-Smølfen 06 aug 2008 18:24, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Қeta-Smølfen skrev:
Ja der findes butikker her i DK der sælger entheogene frø, planter osv. Dog er psilocybin svampe sporer uvlovlige i DK. Men kan dog nemt bestilles hjem over nettet :wink:

Og generalt så er det vidst heller ikke ulovligt og dyrke entheogene planter privat. Så længe det ikke er med hensigt på og benytte dem rekreationelt. og omfanget ikke er for stort slf.

Hvad vil der så ske, hvis sporerne bliver taget i tolden? Bøde til mig?

Dope Lord
Brugeravatar

Nej de vil tage dine sporer og sende dig et brev om de er blevet konfiskeret. Du kan ikke få en bøde før du har dem i hånden da de ikke kan bevise der rent faktisk er noget du har bestilt. Det kunne jo i teorien være en fremmed der prøvede og hænge dig op på noget.

Medlem

Қeta-Smølfen skrev:
Nej de vil tage dine sporer og sende dig et brev om de er blevet konfiskeret. Du kan ikke få en bøde før du har dem i hånden da de ikke kan bevise der rent faktisk er noget du har bestilt. Det kunne jo i teorien være en fremmed der prøvede og hænge dig op på noget.

Så sandt, så sandt. Men de kan vel se, at det er mit kort, der er blevet brugt til betaling?

Dope Lord
Brugeravatar

jo i de helt store tilfælde kunne de nok godt finde på det vil jeg tro. Men det er virkelig sjældent de gør så meget ud af det. og virkelig sjældent det rent faktisk bliver taget. Og langt de fleste forhandlere ved godt hvordan man skal sende pakkerne så chancerne er mindre for at det bliver taget.

Medlem

Қeta-Smølfen skrev:
jo i de helt store tilfælde kunne de nok godt finde på det vil jeg tro. Men det er virkelig sjældent de gør så meget ud af det. og virkelig sjældent det rent faktisk bliver taget.

Okay.

Er det noget med, at man kan få nogle sporer, der rent faktisk ikke er aktiv psilocybin i, før det, på en eller anden måde, bliver aktiveret vha. en kemisk reaktion, eller sådan noget? Lyder det rigtigt?
For så ville der jo ikke være noget ulovligt i dem, før de bliver "aktiveret" - hvis du forstår?

Endnu engang tak for hjælpen. :)

Dope Lord
Brugeravatar

Selve sporerne indeholder ikke psilocybin lige meget hvad. Det er først når der der kommer svampe frem der bliver dannet psilocybin. Men sporerne til svampeartet indeholdne psilocybin er stadig ulovlige i danmark.

131. Psilocin, psilotsin (4-hydroxy-3 -(2-dimethylaminoethyl)indol)
132. Psilocybin INN
132a. Svampe og sporer af arterne Psilocype Semilanceata

Okay godt nok står der kun af arterne Psilocype Semilanceata. Men tror nu også de taget dem hvis det skulle være en anden svampe art indeholdne Psilocybin. Hvis de da ellers fatter at det skulle være en fremtidig Psilocybin svamp ud fra det latinske navn :roll:

Senest rettet af Қeta-Smølfen 06 aug 2008 18:52, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Қeta-Smølfen skrev:
Selve sporerne indeholder ikke psilocybin lige meget hvad. Det er først når der der kommer svampe frem der bliver dannet psilocybin. Men sporerne til spampeartet indeholdne psilocybin er stadig ulovlige i danmark.

Citat:
131. Psilocin, psilotsin (4-hydroxy-3 -(2-dimethylaminoethyl)indol)
132. Psilocybin INN
132a. Svampe og sporer af arterne Psilocype Semilanceata

Okay godt nok står der kun af arterne Psilocype Semilanceata. Men tror nu også de taget dem hvis det skulle være en anden svampe art indeholdne Psilocybin. Hvis de da ellers fatter at det skulle være en fremtid Psilocybin svamp ud fra det latinske navn :roll:

Nå okay.

Hehe, det har du nok ret i.

Medlem

Har fundet et "San Pedro growkit" nu, og synes det kunne være meget spændende at få fingrene i sådan et.

Vil ikke linke til siden, men kan lige skrive, hvad pakken indeholder:

* 25 San Pedro seeds (Trichocereus pachanoi)
* potting soil
* coarse sand
* drainage gravel
* grow container with lid
* perlite
* instructions about how to grow your own San Pedro cacti

Nogen der har erfaringer med dette sæt?
ER lysstofrør en nødvendighed under spiringen af kaktusser?

Så vidt jeg har forstået, skulle der intet illegalt være i at importere dette. Ret mig venligst, hvis jeg er forkert på den.

Moderator
Brugeravatar

Username skrev:

Så vidt jeg har forstået, skulle der intet illegalt være i at importere dette. Ret mig venligst, hvis jeg er forkert på den.

Nej kaktusserne skal helst ikke have direkte sollys i spirringen, desuden er der en gro-manual med i det sæt der.

Så vidt jeg husker er meskalinkaktusser kun ulovlige i afskåren/tørret tilstand, men det kan du vel tjekke efter i http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/db/f ... toffer.pdf som keta-smølfen linker til. Hverken frø eller jordblanding er ulovlige.

Medlem

BisMann skrev:
Username skrev:

Nej kaktusserne skal helst ikke have direkte sollys i spirringen, desuden er der en gro-manual med i det sæt der.

På siden, der sælger grow-kittet, står der flg.:

"During germination and initial growth of the mini-cacti it is best to use fluorescent tube lighting. Only afterwards (indirect) sunlight can be used."

Så de mener altså, man bør bruge kunstig lys i spirringen, hvilket jeg helst vil undgå.

Andre der har kommentarer til dette?

Junior medlem

Geografisk sted: Bag skærmen
Hvordan kan det egentligt være at meskalin er ulovligt, men at meskalin holdige kakti ikke er? Hvornår bliver det ulovligt? - Altså er der regler om hvor koncentreret man må lave et ekstrakt før det er ulovligt?

Moderator
Brugeravatar

Username skrev:
På siden, der sælger grow-kittet, står der flg.:

"During germination and initial growth of the mini-cacti it is best to use fluorescent tube lighting. Only afterwards (indirect) sunlight can be used."

Så de mener altså, man bør bruge kunstig lys i spirringen, hvilket jeg helst vil undgå.

Andre der har kommentarer til dette?

Du kan sagtens få dem til at gro uden. Jeg har startet en peyote op i år, bare for sjov og for at se om den klarede det, i almindelig plantejord* (man bør bruge uden gødning da de er ret skrøblige til at starte med) Den startede med kun at stå i skygge (eller uden direkte sol) med plastikfilm over potten, og nogle enkelte sprøjt med en forstøver til at få dem til at spire og holde en vis fugtighed, og ellers har jeg vandet nedefra hele vejen igennem, senere har jeg så lavet huller i plastikfilmen, flere og flere for at vende den til fugtigheden og temperaturen på mit værelse, og til sidst fjernet plastikfilmen.
Den ser stadig ud til at klare sig udemærket, taget i betragtning at peyote er den langsomst voksende meskalinkaktus.

I sættene dér får man en plast beholder lign. dem man kan købe varm mad i, i supermarkeder, den laver man huller i bunden af, så vandet kan undslippe smider jordblandingen der medfølger i ovnen og smider den ned i beholderen når det er nedkølet. Derefter strør man frø ud over blandingen tilsætter fugt og sætter låget på, når de bliver ældre skal de så tilvendes på samme måde som jeg har gjort til at leve uden låg på.

*Man bør have en luftig jordblanding, da mug er en motherfucker i kakti-grow og nemt forekommer.

Medlem

Har lige bestilt en San Pedro (6-12 cm), så må vi håbe, den kommer sikkert frem, og at jeg slipper for bøder osv.

Har bestilt forsendelse uden garanti, så jeg ikke skal skrive under eller noget.

Håber det går godt, for er sgu lidt nervøs, hehe. :)

Medlem
Brugeravatar

Hvorfor er du nervøs? Det er lovligt? Jeg har gjort det et utal af gange, slap helt af, du bliver ikke nappet, da det er lovligt :)

Mvh,
Gargarin

Medlem
Brugeravatar

Yeah, der sker intet ved at få en kaktus med posten, chill out :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]