Username skrev:
På siden, der sælger grow-kittet, står der flg.:
"During germination and initial growth of the mini-cacti it is best to use fluorescent tube lighting. Only afterwards (indirect) sunlight can be used."
Så de mener altså, man bør bruge kunstig lys i spirringen, hvilket jeg helst vil undgå.
Andre der har kommentarer til dette?
Du kan sagtens få dem til at gro uden. Jeg har startet en peyote op i år, bare for sjov og for at se om den klarede det, i almindelig plantejord* (man bør bruge uden gødning da de er ret skrøblige til at starte med) Den startede med kun at stå i skygge (eller uden direkte sol) med plastikfilm over potten, og nogle enkelte sprøjt med en forstøver til at få dem til at spire og holde en vis fugtighed, og ellers har jeg vandet nedefra hele vejen igennem, senere har jeg så lavet huller i plastikfilmen, flere og flere for at vende den til fugtigheden og temperaturen på mit værelse, og til sidst fjernet plastikfilmen.
Den ser stadig ud til at klare sig udemærket, taget i betragtning at peyote er den langsomst voksende meskalinkaktus.
I sættene dér får man en plast beholder lign. dem man kan købe varm mad i, i supermarkeder, den laver man huller i bunden af, så vandet kan undslippe smider jordblandingen der medfølger i ovnen og smider den ned i beholderen når det er nedkølet. Derefter strør man frø ud over blandingen tilsætter fugt og sætter låget på, når de bliver ældre skal de så tilvendes på samme måde som jeg har gjort til at leve uden låg på.
*Man bør have en luftig jordblanding, da mug er en motherfucker i kakti-grow og nemt forekommer.