Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 aug 2025 21:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej jeg fik nogle frø af en kammerat som sagde at disse er fra en god plante med masser af thc
jeg har aldrig plantet noget som helst før han sagde jeg skulle smide dem i en æggekop med noget vådt toilet papir jeg smed de 5 frø ned i æggekoppen med noget vand (ikke for meget kun så toilet papiret er vådt) det er nu 3 dage siden og her står allerede 5 planter på 1.5 cm højde han fik ikke nogen spirer at se før efter 2 uger? er det mig der har super potent vand / toilet papir eller bare nogle vokseglade planter

Moderator
Brugeravatar

Vokseglade friske frø, og så den rette fugtighed og varme og mangel på lys i din spirring.

Medlem

Ohh så de vokser så hurtigt fordi at de vil have lys ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
ExobiT skrev:

Ja De strækker sig efter lyset hvis de ikke får nok. Læs http://www.dcfonline.dk/cf Hvis du ikke har gjort det endnu. Men ja. nu ved jeg jo hvem du er. og ved derfor også du bor i spanien. har du dem ikke ude? for har du det så kan det jo næsten ikke være for lidt lys.

Medlem

extanor skrev:
ExobiT skrev:

Ja De strækker sig efter lyset hvis de ikke får nok. Læs http://www.dcfonline.dk/cf Hvis du ikke har gjort det endnu. Men ja. nu ved jeg jo hvem du er. og ved derfor også du bor i spanien. har du dem ikke ude? for har du det så kan det jo næsten ikke være for lidt lys.

Hehe ja din satans kusse du ved hvem jeg er:D der er for varmt til at stille dem ude lige nu da de kun står i toilet papir indtil jeg får fat i noget jord da alt på denne ø er vulkan og vi har ingen grundvand xD ellers vil der sQ da gå ild i dem og papiret de står i :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ExobiT skrev:
extanor skrev:
ExobiT skrev:

Hehe ja din satans kusse du ved hvem jeg er:D der er for varmt til at stille dem ude lige nu da de kun står i toilet papir indtil jeg får fat i noget jord da alt på denne ø er vulkan og vi har ingen grundvand xD ellers vil der sQ da gå ild i dem og papiret de står i :P

ja okay det er selvfølgelig rigtigt ;) men det med grundvandet er ikk så galt. bare anskaf nogle store potter at stille dem i ;)

Moderator
Brugeravatar

Nævnte det nu som positivt for selve spirringen at der ikke var lys :) Men det er klart, når der kommer plante så skal den have lys, og kim-roden skal helst ikke få lys. Hvis de stadig ligger vådt og mørkt i papir så se at få dem i jorden da der både kan gå råd i, men også da jeg er overbevist om at frø kun har en lille madpakke med, og derfor skal have dannet kimblade så hurtigt som muligt så de kan få noget sol at leve af :)

Medlem

Der er allerede kommet 2 små blade på dem alle sammen som står åbne og har nu omplantet dem i en lille pringles dåse og sat i solen grunden til pringels dåsen er at den er i sølv så solen kommer hele vejen rundt om planterne ligemeget hvor den er :P (husker self at vande så de ikke bliver stegt fordi at der er ret hot her på lanzarote) og umuligt at finde jord :/ kan de gro i sand ?

Moderator
Brugeravatar

Hmm.. Du kan nok godt slippe afsted med ren sand til at starte på men du skal nok have fat i noget muldjord, har du mulighed for at skaffe noget Perilte eller Vermiculite? Det er så vidt jeg husker sprængt vulkansten og det er meget bedre til at holde på fugt end sand er, og samtidig kan det bruges i jordblanding til at holde på ilten pga. de mange huller som også gør det godt til at holde på fugt.

Se evt. http://www.glimt.dk/dyrk.htm

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ExobiT skrev:
Der er allerede kommet 2 små blade på dem alle sammen som står åbne og har nu omplantet dem i en lille pringles dåse og sat i solen grunden til pringels dåsen er at den er i sølv så solen kommer hele vejen rundt om planterne ligemeget hvor den er :P (husker self at vande så de ikke bliver stegt fordi at der er ret hot her på lanzarote) og umuligt at finde jord :/ kan de gro i sand ?

Sælges der godt nok slet ikke jord der ovre? der må da være et eller andet jord. kan man ikke købe blomster der ovre der står i jord? det er med at være kreativ:D

Medlem

Hele denne ø er lavet på lava så alt hvad der ligger rundt omkring er sprængt vulkansten ja :)
Jeg er desværre ikke ret god til at snakke spansk nærmere kan jeg kun sige en 5 6 ord på spansk og det er vist dirty words :P og de nægter at lære snakke engelsk her ovre så jeg får lidt svært med at forklare mig frem til hvor man køber jord hvis man overhovedet kan købe det her ovre hehe

Tager ind til arricife her en af dagene og ser om jeg kan finde noget jord eller andet godt groværk :)

men indtil så ville det bedste være noget sand med noget vulkansten ? eller mere fugtigt toilet papir hehe

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ExobiT skrev:
Hele denne ø er lavet på lava så alt hvad der ligger rundt omkring er sprængt vulkansten ja :)
Jeg er desværre ikke ret god til at snakke spansk nærmere kan jeg kun sige en 5 6 ord på spansk og det er vist dirty words :P og de nægter at lære snakke engelsk her ovre så jeg får lidt svært med at forklare mig frem til hvor man køber jord hvis man overhovedet kan købe det her ovre hehe

Tager ind til arricife her en af dagene og ser om jeg kan finde noget jord eller andet godt groværk :)

men indtil så ville det bedste være noget sand med noget vulkansten ? eller mere fugtigt toilet papir hehe

ahh det Allerbedste havde nok været hvis du havde forberedt dig før du satte til spirring. Men ja jeg ville prøve at sætte dem i noget sand og sprængt vulkan sten da de nok ikk bliver ved særlig længe med at kunne leve i papir. ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Papiret skal også nok nå at mugne før dine planter er klar til høst... Det må da bestemt være muligt at finde noget muld hvor du er - det fungerer godt sammen med sand - og ku forestille mig at, en smule knuste vulkansten ville gi' luft til rødderne, ellers er lecakugler gode til det formål!

Medlem

Altså nu fik jeg jo af vide af ham jeg fik dem af at der ville gå 2 uger i det toilet papir før man overhovedet kunne se noget på dem og ikke som nu efter 4 dage at der står 5 planter på ca 7 cms højde med 4 blade hver xD

Det er ikke muligt at finde muld / jord her i naturen så skal man rigtigt langt ned under alt størknet lava hvis der overhovedet er noget der nede :P så det skal købes desværre

Moderator
Brugeravatar

Prøv dig på gebrokkent Spansk, muld='tierra vegetal', jeg er møg til spansk men tror godt de fatter det hvis du siger: 'quisiera compro unos litros de tierra vegetal, donde?'
betyder noget lign: 'Jeg vil gerne købe nogle litter muld, hvor?'

Kan du ikke evt. tage med din ven ud og finde noget jord i en butik? Post foresten endelig billeder, for mig virker det underligt at rødderne har gidet at blive slået i vådt papir, og at det ikke endnu er rådnet.

Medlem

Fik lige købt et nyt kamera:) har taget et par billeder men valgte kun at lægge et op da internettet er meget dårligt her

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ExobiT skrev:
Fik lige købt et nyt kamera:) har taget et par billeder men valgte kun at lægge et op da internettet er meget dårligt her

Billede

Den ser nu godt nok ud :D noget spinkel i det. men den er jo heller ikke så stor endnu ;)

Medlem

extanor skrev:
ExobiT skrev:

Billede

Den ser nu godt nok ud :D noget spinkel i det. men den er jo heller ikke så stor endnu ;)

Den har kun rundet en uge nu jo :) i toilet papir med kun vand skal nok lige tage nye pics ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]