Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:34


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 136 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 jul 2008 13:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2003 01:01
Indlæg: 408
Geografisk sted: Århus C
Jeg har skrevet dette som et indlæg i en anden tråd om ketamin og tolerans, men har nu lavet et nyt emne, så ingen overser min advarsel.

Ja, jeg er et af de individer, som har oplevet de rædselsfulde bivirkninger ketamin kan have efter et stort forbrug.

Jeg har i 6 måneder rendt og pisset hvert 15. minut. Når jeg har pisset går der ca 5 minutter hvor jeg har fred. De næste ti minutter stiger smerten så voldsom fra blæren og banditten, at jeg vil kalde det 6 måneder i helvede. Der er mindst to andre her fra boardet der har haft det samme fænomen i 2-3 måneder, men for mit vedkommende står det stadig på. Jeg har været til alle mulige undersøgelser, bla. en hvor jeg fik stukket en kikkert op igennem urinrøret til blæren. Det som lægen kunne se i den, var at blæren er stærkt formindsket, jeg pisser kun 50-80 ml ad gangen. Derfor de uudholdelige smerter.

Det som kan lindre symptomerne er benzodiazepiner og ikke det der hedder hhv. Masulin og Vesicare, som ikke gjorde det bedre overhovedet. Og hvis mine symptomer fortsætter skal jeg nok opereres.
Det foregår ved at de tager stykker af mine tarme og syr sammen med blæren for at udvide den :|

Jeg vil fraråde alle at røre ketamin overhovedet for man ved ikke hvor stort et forbrug, der kan udløse det her mareridt, som jeg lever i for tiden.

For mit eget vedkommende endte jeg, pga stor tolerans at injicere 600 mg. ad gangen. Den tolerans blev opbygget igennem et halvt år, sidste efterår.
Jeg var endda stoppet med keta'en lige inden jeg begyndt at pisse hvert 15. minut.

Og vel er keta det fedeste stof jeg har prøvet - og jeg har prøvet det meste, men det er ikke prisen værd, kan jeg garantere jer for.

Så overvej i det mindste om i vil risikere at det samme sker for jer. Ingen ved, som sagt, hvor ofte og hvor meget man skal tage før det går ud over blæren.

Syn|tese


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2008 13:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 08 jan 2007 02:56
Indlæg: 516
Geografisk sted: Inde i pejsen.
Det er jeg fandme ked af at høre, syn|tese :/

Hvor meget keta vil du skyde på at du har indtaget i den tid? hvor tit osv ?

_________________
People think its funny, But it is really hot and runny, Diarrhea!
Some people think it's gross, But it's good on toast, Diarrhea! Diarrhea


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2008 14:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2003 01:01
Indlæg: 408
Geografisk sted: Århus C
Tak sway, for din medfølelse.

Jeg ved ikke hvad den samlede mængde i løbet af efteråret var på. Men det foregik kun i afmålte perioder - dvs. når jeg havde noget. Så ca. hver tredje dag i gennemsnit. Men i de perioder hvor jeg havde stoffet, tog jeg det nok 3-6 gange dagligt. Jeg stoppede fordi jeg nåede op på at injicere 600 mg, og mistede bevidstheden af det de sidste gange, og vågnede så op i en uhyggelig, skizofren tilstand, hvor jeg troede der var folk på besøg i min lejlighed og andre paranoide, og meget virkelighedstro hallucinationer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2008 14:14 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 08 jan 2007 02:56
Indlæg: 516
Geografisk sted: Inde i pejsen.
Ja, har læst en af dine rapporter hvor du havde taget 600 mg IM. Men giver jeg dig ret i at man ikke burde tage det for tit. Kan selv huske den lette psykiske afhængighed fra dengang jeg fik 10g hjem - heldigt at jeg ikke købte mere da jeg løb tør, for var oppe på 250 mg nasalt uden at kunne ramme hullet (det virkede i ca. 25 - 30 minutter) - har dog aldrig k-holet, fordi jeg startede ud med små doser, og så steg de ellers bare.

Så, skal sku nok styre mit forbrug når jeg får noget nyt hjem.

Men god bedring syn|tese, håber ikke du skal til at på operationsbordet!

_________________
People think its funny, But it is really hot and runny, Diarrhea!
Some people think it's gross, But it's good on toast, Diarrhea! Diarrhea


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2008 14:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 dec 2006 16:38
Indlæg: 1440
Geografisk sted: !!!
syntese jeg føler med dig.. men..

har du ikke været meget hård ved din krop? kunne det tænkes andre af dine hæftige omgange med stoffer over længere tid, også har haft indflydelse?

alkohol... ghb.. den slags?

ghb skulle være ret usundt for nyren fks...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2008 15:08 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Syntese> Det lyder godt nok ubehageligt, og jeg håber du kommer godt igennem, uden at skulle igennem en voldsom operation.
Tilsyneladende er blæreproblemer i forbindelse med heftigt keteminforbrug ikke helt ukendt:
Wikipedia skrev:
On 21 June 2007 Hong Kong Medical Journal posted a report regarding the misuse of 'street K'. The report suggests that long term use may result in damage to the liver or urinary bladder, or even acute renal failure. However, the researchers suspect that the damage "may be due to other toxins that the 'street ketamine' has been contaminated with".[59]

In a study of 9 daily ketamine users, Shahani et al found "marked thickening of the bladder wall, a small capacity, and perivesicular stranding, consistent with severe inflammation. At cystoscopy, all patients had severe ulcerative cystitis. Biopsies in 4 patients revealed epithelial denudation and inflammation with a mild eosinophilic infiltrate. Cessation of ketamine use, with the addition of pentosan polysulfate, appeared to provide some symptomatic relief."[60]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2008 15:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2003 01:01
Indlæg: 408
Geografisk sted: Århus C
@prometheus:

Jeg har læst hele den artikel fra Hong Kong Medical journal, men der er på noget, som du sikkert er bekendt med, der hedder pubmed. I artiklen er der billeder inde fra blæren på en af patienterne, hvor man tydeligt kan se cyster, der vokser ligesom vandplanter. Dem havde jeg heldigvis ikke, men det er jo også en risiko man må kalkulere med hvis man tager ketamin.

Syn|tese


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2008 15:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2003 01:01
Indlæg: 408
Geografisk sted: Århus C
@spiffeh:

Jeg har haft en meget voldsomt forbrug af GHB og alkohol, men det ligger flere år tilbage, så jeg tror ikke det er årsagen. DEn artikel som jeg og Prometheus referer til beskriver mit problem fuldstændigt præcist, og lægen der stak det der rør med en kikkert ind igennem mit lem, sagde at han troede på teorien.

Syn|tese


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2008 15:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2003 01:01
Indlæg: 408
Geografisk sted: Århus C
Men artiklen ligger på en server, som man skal købe adgang til. Den hedder pubmed.et-eller.andet. Prom har sikkert adgang til den igennem instituttet. Jeg fik den på print af jimfear, så jeg kan desværre ikke linke til den, pga. restriktionerne på serveren.

Syn|tese


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2008 15:39 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg har den liggende på PDF, ja. Det er vist ikke helt lovligt at kaste fuldtekst-artikler fra betalingstidsskrifter i grams på et frit tilgængeligt internetforum, men hvis nogen er interesserede i at læse hele artiklen, kan de måske godt få tilsendt en kopi ved at sende mig en PM. Jeg kan ikke se om artiklen er frit tilgængelig, men her er i hvert fald det direkte link til PDF'en: Chu-'Street ketamine'-associated bladder dysfunction: a report of ten cases
Der er også beskrevet en case fra Holland: Colebunders - Cystitis due to the use of ketamine as a recreational drug: a case report.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2008 15:59 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
Det var da en virkelig ubehagelig konsekvens. Håber for dig og de andre, at det bliver fikset. Ville gerne vide, om der først sker noget alvorligt i den retning, når forbruget er meget voldsomt, eller om det kommer eventually, hvis man blot fortsætter et mindre forbrug længe nok.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2008 21:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2004 09:57
Indlæg: 1743
Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg var selv i samme situation en 2-3 mnd. Det gik dog heldigvis i sig selv igen og mærker ikke noget til det mer. Jeg var ved lægen flere gange, men han var ikke behjælpelig med andet end en kop at pisse i, og en penicilinkur som ikke gjorde nogen forskel. Jeg troede det var blærebetændelse, indtil jeg stødte på artiklen fra Hongkong, og drak derfor store mængder tranebærsaft som efter sigende har en gavnlig effekt på blærebetændelse, både akut og forebyggende, da det skulle danne en hinde i blæren så betændelsen har sværere ved at sætte sig fast. Jeg ved dog ikke om det er et gammelt husmorråd eller det rent faktisk er videnskabelig funderet. Det virkede dog til at hjælpe, og har hørt det også hjalp en anden bruger herinde, det kan dog være tilfældigt, da det ikke virkede for Syn|tese desværre.

Jeg havde et ketamin misbrug i godt og vel 1,5 år hvor jeg tog det på daglig basis, men var kun de sidste par mnd. jeg fik problemer med blæren, og problemet mindskedes allerede omkring en uge efter jeg stoppede med keta'en, det blev mindre smertefuldt at pisse og blev længere og længere i mellem jeg følte trang til det (at pisse ikke keta'en :roll:), og problemet forsvandt helt i løbet af en måneds tid.

Jeg tror ikke risikoen er så stor ved moderat forbrug, selvom det er svært at sige, da det er et relativt nyt fænomen og der er en ret begrænset mængde data indsamlet endnu, men mit indtryk er at de fleste der har fået problemet har været oppe og bruge adskillige gram/dag.

_________________
Let Go And Let God!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2008 22:49 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
Faldt lige over dette:

http://ecstasy.org/info/kket2.html skrev:
All brands are not identical. Ketalar contains a preservative (benzthonium chloride) which may have mental effects (Durieux & Nietgen 1997). Other brands (e.g. German brand Astrapin) contain chlorobutanol which is toxic in some animal models (Malinovsky et al. 1993; Borgbjerg et al. 1994). One brand contains only S(+)ketamine rather than the Ketalar/Ketaset equal mixtures of S(+) and R(-)ketamine (different molecular shapes). S(+)ketamine causes faster loss of consciousness, is more likely to suppress breathing, and has a faster recovery time (Engelhardt 1997). S(+)ketamine is a more potent psychedelic drug than R(-)ketamine. The rumour that 'it's a new ketamine without the psychedelic part' is incorrect (Vollenweider et al. 1997a).

Kunne det tænkes at det er et af disse konserveringsmidler der forårsager blæreskaderne?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2008 22:55 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
ThirdEye - Det er faktisk ret betryggende nu at læse, hvad du skriver. For det lader til, at det alligevel kræver et temmelig heftigt forbrug/misbrug at få komplikationer i den retning. Og kæft, hvor vil jeg ikke finde ud af, at keta er så slemt, at man bør afskære det fra forbrugslisten. Vil næsten overveje at lade være med at tage stoffer, hvis ikke man kan tage keta til at komme ned på eller mixe i.

Det er ikke helt on-topic, men hvorfor bruger man ketamin hver dag? Jeg synes allerede, at k-hullet bliver kedeligt, når jeg har gjort det et par gange om ugen. Er det ikke ret ensformigt og kunstigt i længden? Og er man ikke bare lam uden så meget andet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2008 00:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2004 09:57
Indlæg: 1743
Geografisk sted: Orbit Earth
@Drupe
De tilfælde jeg kender til i Danmark, har været forårsaget af ren ketamin HCl, altså ikke en opløsning med et eller andet brand navn og evt. tilsætningsstoffer, og fra flere forskellige batches fra forskellige producenter, så tyder mere på det er en metabolit af ketaminen der er synderen. Medmindre GLP er en by i Rusland blandt de fleste ketamin-producenter, hvilket jeg dog er ret sikker på ikke er tilfældet.

@Minimal
Som sagt, så er der ikke megen info endnu, så det er kun gisninger, og vil nødig mane alvoren i jorden. Nu er problemer med den region af kroppen jo sjældent noget mænd går og praler med, så er ikke til at sige hvor udbredt fænomenet er, og hvor mange der egentlig lider el. har lidt af det. Men forstår godt du nødig vil droppe keta'en, men pas på, og stop ved det mindste tegn på at noget er galt.

Mht. at tage ketamin dagligt, så er det forskelligt hvad folk får ud af K-hole, jeg følte selv en progressiv udvikling i trippene, at det var en process jeg skulle igennem. Senere i forløbet fandt jeg ud af jeg havde vækket kundalini-energien, og fik at vide af mit Selv(?) som jeg ofte lå i dialog med, at det på trods af at være lidt et frankenstein-molekyle som DM Turner kaldte det, og lidt at skære en genvej, så var kosmos ligeglad, da det var effektivt. Det lyder nok ret whacked, og kundalini/shakti energien ligger næsten så fjernt fra vestlig tankegang som man kan komme, men jeg ved flere herinde har været berørt af den, og selvom de mere naturvidenskabeligt mindede nok krummer tæer ved snak om energier, så er der efterhånden megen litteratur, også her fra vesten, som anerkender fænomenet. Jeg har derfor lidt svært ved at adskille hvad der var forårsaget af ketaminen og hvad der var forårsaget af processen. Jeg synes netop ikke K-hole blev mere og mere kedeligt, nærmere mere og mere fascinerende, mit verdensbillede blev konstant revet fra hinanden og genskabt indtil et vist punkt, hvor jeg tror vi som mennesker, eller i det mindste jeg, har en begrænset 'fatte-kapacitet' og det simpelthen ikke er meningen at vi skal have indsigt i hvordan de dybeste processer, krumtappen i kosmos, fungerer. Desuden havde jeg været så smart/dum at indkøbe et større lager af ketamin (selvfølgelig mens det stadig var legalt) og det fristede sgu at have liggende. Det kan bestemt ikke anbefales, og de fleste der har lavet det nummer, er som regel endt ud med at ende i et misbrug. Jeg er ikke meget for at bruge slang navne om stoffer, men der er sgu en grund til ketamin har fået betegnelsen 'psykedelisk heroin' blandt folk visse steder.

_________________
Let Go And Let God!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2008 01:12 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
Tak for det uddybende svar. Interessant at læse. Jeg har ikke så meget at tilføje og ikke rigtig flere spørgsmål til det, så vil bare svare, at jeg har læst det og fået noget ud af det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 aug 2008 23:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2004 09:57
Indlæg: 1743
Geografisk sted: Orbit Earth
Af uransaglige årsager var denne ganske alvorlige advarsel mod overdrevet (mis)brug af ketamin ikke kommet op som Opslag. Det er den hermed nu (Og tak for de store søde hjælpende øjne, Audhumla ;))

mvh 3EF

Tråd gjort til Opslag

_________________
Let Go And Let God!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2008 16:36 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Hvordan går det nu Syntese aka toxic? Lad os endelig høre hvis der sker forbedringer. Det er en sag, tror jeg, som ligger mange på sinde herinde!

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2008 16:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2003 01:01
Indlæg: 408
Geografisk sted: Århus C
Hej Fanny og alle i andre, som er interesserede i min blære, som jo egentlig burde være et privat anliggende. Men altså, det her er jo min dagligstue, så jeg taler frit om den :)

Det går langsomt fremad. Jeg pisser kun hver anden, eller hver time og uden smerter. Men det skyldes udelukkende at jeg får Alopam af min læge, som er begyndt at tale om nedtrapning, hvilket fylder mig med skræk for at skulle opleve det smertehelvede igen, som jeg var igennem før jeg tilfældigt opdage Alopams gavnlige effekt på blæren. Jeg har på eget initiativ forsøgt at reducere mit forbrug fra 4x15 til 3x15 mg om dagen. Og fik jænvt ubehagelige smerter ud af det. Derfor har jeg foreslået ham at få lavet en uro-stomi. Det mente han var for voldsomt et indgreb, men han foreslog så er såkaldt top-kateter, som er et rør der sættes ind igennem bughulen til blæren.
Jeg er sq klar til hvad som helst efterhånden, også at pisse i en pose. og jeg har alligevel ikke noget sexliv, som kan ødelægges af kateteret, da blærelidensen har nedsat mit libido til ca = 0.
Men i går var jeg ude at gå en lang tur ved Vesterhavet (jeg er i sommerhus lige nu) uden at skulle tisse, og fremfor alt uden den stress, som har fulgt mig de seneste 7 måneder, hvor alt har været planlagt ned til mindste detalje. F.eks. hvor langt der er til det næste offentlige toilet osv. Jeg kender alle af slagsen i Århus c og har lagt mine ruter efter dem og husket at have 2-kroner til at kommeind på dem:|


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2008 18:46 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2006 20:51
Indlæg: 2145
Geografisk sted: Jylland
Både gode og knap så gode nyheder, men alt i alt går det jo fremad.
Ønsker dig det bedste. :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 136 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team