Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Ja, som overskriften siger. jeg har for 2 dage siden puttet noget Hash i en rom. jeg har søgt og fandt godt nok et svar. men der stod kun at det var bedst hvis det stod ihvertfald over en månede. men det besvare ikke rigtig mit spørgsmål, da jeg gerne vil vide hvor lang tid. det mindst skal trække. jeg får nemlig besøg af en kammerat her i weekenden. Vi ville utrolig gerne prøve at drikke det. men har det stået længe nok ? på forhånd tak for svar ;)

Medlem

Jeg har kun prøvet tinkturen(96%), der var 10 dage i hvert fald nok :P

Rom er vel 30-40% ved ikke om der så skal dobbelt så lang tid til - anyone?

Det siges at 6 timer er nok når man trækker i finsprit, så måske er 1 til 2 døgn nok med det rom?

Hvis du har puttet rigeligt med tjald i, og rigeligt med rom, kunne du jo tage et shot og se om den var potent nok? :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Altså hvis tjalden er opløst, er det da bare at ryste, og drikke den!?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
jo længere tid jo bedre.. har hørt om nogen der lod deres rom trække i et par måneder for optimal smag/virkning. ved ikke hvor hurtigt det kan gøres, men husk at lade den trække et mørkt(!) og koldt sted :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
Altså hvis tjalden er opløst, er det da bare at ryste, og drikke den!?

jamen det skriver jeg jo heller ikk at den er :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ganja-Man skrev:
jo længere tid jo bedre.. har hørt om nogen der lod deres rom trække i et par måneder for optimal smag/virkning. ved ikke hvor hurtigt det kan gøres, men husk at lade den trække et mørkt(!) og koldt sted :)

Fryseren evt? eller tror du der er for koldt for det på en eller anden måde?

Medlem

Ganja-Man skrev:

Jeg er ret uenige i de råd du giver der :P . Kulde er ikke en fordel hvis kort trækketid ønskes (eller en fordel i det hele taget), da cannabinoiderne opløses noget langsommere ved lave temperaturer. Jeg ville faktisk hellere varme blandingen en smule op for at speede processen lidt.

Trådstarter/extanorsnut:
Hvis du ikke allerede har gjort det, vil jeg anbefale dig at læse min tråd om cannabistinkturer :) .
Mht. trækketid vil jeg mene at 10-12 timer kan gøre det, men udnyttelsen af cannabisproduktet (hashen, potten, skunken etc) vil muligvis være større ved længere trækketid..

Jeg lader tit kun tinkturen trække ca. 6 timer (ved 96% alkohol), og det virker helt fint. Trækketiden justeres selvfølgelig lidt alt efter alkoholindholdet i sprutten :)

Mit bedste råd er "Eksperimentér" - det kan faktisk ikke rigtig gå galt :) .

Edit: Stan Czolowski, som har skrevet artikler om (cannabis)-tinkturfremstilling anbefaler i øvrigt en trækketid på minimum en dag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mungojohn skrev:
Ganja-Man skrev:

Jeg er ret uenige i de råd du giver der :P . Kulde er ikke en fordel hvis kort trækketid ønskes (eller en fordel i det hele taget), da cannabinoiderne opløses noget langsommere ved lave temperaturer. Jeg ville faktisk hellere varme blandingen en smule op for at speede processen lidt.

Trådstarter/extanorsnut:
Hvis du ikke allerede har gjort det, vil jeg anbefale dig at læse min tråd om cannabistinkturer :) .
Mht. trækketid vil jeg mene at 10-12 timer kan gøre det, men udnyttelsen af cannabisproduktet (hashen, potten, skunken etc) vil muligvis være større ved længere trækketid..

Jeg lader tit kun tinkturen trække ca. 6 timer (ved 96% alkohol), og det virker helt fint. Trækketiden justeres selvfølgelig lidt alt efter alkoholindholdet i sprutten :)

Mit bedste råd er "Eksperimentér" - det kan faktisk ikke rigtig gå galt :) .

Edit: Stan Czolowski, som har skrevet artikler om (cannabis)-tinkturfremstilling anbefaler i øvrigt en trækketid på minimum en dag.

Okay. tak for svaret. det satte det ihvertfald helt på plads :)

Medlem

Intet problem :) . Synes i øvrigt lige du bør have denne info med på vejen:

Artikel om THC-ekstraktion skrev:
Although this is not confirmed scientifically, I have read that it is believed that, when marijuana is burned, some of the CBN or CBD is converted to THC by the heating process.

Så for at opnå et højere THC-indhold (og dermed en mere "psykedelisk" og mindre stenet rus - det kan jeg personligt godt lide) kan det måske betale sig at opvarme blandingen. Men det må du selv eksperimentere med hvis du lyster, for det har jeg ingen erfaring med :) .

(Ovenstående citat er i øvrigt nuppet herfra)

Edit: påstanden i ovenstående citat underbygges åbenbart også af andre kilder:
Citat:
It is important to note that there is also evidence that heating leads to conversion of CBD into Δ9-THC (Mikes and Waser, 1971, Science 172: 1158)
Citatet er sakset herfra.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mungojohn skrev:
Intet problem :) . Synes i øvrigt lige du bør have denne info med på vejen:

Artikel om THC-ekstraktion skrev:
Although this is not confirmed scientifically, I have read that it is believed that, when marijuana is burned, some of the CBN or CBD is converted to THC by the heating process.

Så for at opnå et højere THC-indhold (og dermed en mere "psykedelisk" og mindre stenet rus - det kan jeg personligt godt lide) kan det måske betale sig at opvarme blandingen. Men det må du selv eksperimentere med hvis du lyster, for det har jeg ingen erfaring med :) .

(Ovenstående citat er i øvrigt nuppet herfra)

Edit: påstanden i ovenstående citat underbygges åbenbart også af andre kilder:
Citat:
It is important to note that there is also evidence that heating leads to conversion of CBD into Δ9-THC (Mikes and Waser, 1971, Science 172: 1158)
Citatet er sakset herfra.

Det vil jeg da helt klart prøve, jeg kan jo kun lære af fejl.

Medlem

jeg ved ikke rigtig hvad i snakker om, men fandt dette på google :)

A general method of preparation on how tinctures can be prepared is the following:[2]

* Herbs are put in a jar and a spirit of 40°C pure ethanol is added
* The jar is closed and left to stand for 2-3 weeks. It is shaken every once in a while.

To make a more precise tincture, more extensive measuring can be done by combining 1 part herbs with a water-ethanol mixture of 2-10 parts, depending on the herb itself. With most tinctures, however, 1 part water at 5 parts ethanol is used.[3]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ang. opvarmning så skal blandingen helst op omkring 105-110°c hvilket alkohol nok ikke er glad for?

Det er rigtigt at der skal opvarmes for optimal effetk. Ligesom ved oralt indtag

Medlem

Xpert skrev:
Ang. opvarmning så skal blandingen helst op omkring 105-110°c hvilket alkohol nok ikke er glad for?
Så længe alkoholen ikke har noget sted at "fordampe hen" er det vel fint nok - så fortættes den bare til væske igen bagefter opvarmningen.
Burde det ikke være ok?

LSK: Jeg er sikker på at du har skrevet det i god mening, men det er altså federe med noget kvalificeret viden end når folk bare poster det første og bedste google-søgeresultat...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
jeg har da altid troet at thc omdannes til cbd/cbn ved høje temperature, og ikke omvendt? og det samme ved lys... (derfor mit råd om mørke og kulde og længere trækketid frem for hurtigt og varmt ;) - ligesom ved tørring)

men det er måske kun tilfældet ved moderate høje temperature, altså således at når bare varmen er stor nok gælder reaktionen den anden vej? så kan 'problemet' med at thc'en skal opvarmes før indtag vel løses med en tryk-koger efter trækketid..?

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Ganja-Man skrev:
jeg har da altid troet at thc omdannes til cbd/cbn ved høje temperature, og ikke omvendt? :? og det samme ved lys... (derfor mit råd om mørke og kulde og længere trækketid frem for hurtigt og varmt ;))

men det er måske kun tilfældet ved moderate høje temperature, altså således at når bare varmen er stor nok gælder reaktionen den anden vej? så kan 'problemet' med at thc'en skal opvarmes før indtag vel løses med en tryk-koger efter trækketid..?

For at prøve at svare lidt på det hele:
Citat:
In the cannabis plant THC occurs mainly as tetrahydrocannabinol carboxylic acid (THC-COOH). The enzymatic condensation of geranyl pyrophosphate and olivetolic acid gives cannabigerolic acid which is cyclized by the enzyme THC acid synthase to give THC-COOH. Heating decarboxylates the acid to THC.

Altså optræder THC i planterne hovedsageligt som THC-COOH. Når du opvarmer THC-COOH decarboxyleres denne og bliver til THC.
Mht. varme og lys, så bliver alle stofferne langsomt nedbrudt. Nedbrydningen sker hurtigere i vindueskarmen i 30 graders varme end den gør i mørke i din fryser. Det betyder dog ikke at du nødvendigvis skal smide alt på køl, men bare at ud skal tænke over hvor du placerer dine stoffer.

Medlem
Brugeravatar

EDIT: ok der var jeg vidst lidt for hurtigt ude hehe... *husk nu at læse før du skriver (og ikke være for wasted)* :P

Senest rettet af emingos 28 jul 2008 19:10, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Ja, det råd håber jeg i hvert fald at ingen følger... At drikke IPA-tinktur er nok ikke smart.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mungojohn skrev:
Ja, det råd håber jeg i hvert fald at ingen følger... At drikke IPA-tinktur er nok ikke smart.

nej lyder ikk helt sundt

Moderator
Brugeravatar

Tilgengæld kunne jeg godt forestille mig at iso-nol var nemmere at opløse i alkohol end hash og pot er, da det i forvejen er et alkohol ekstrakt, og uden dog at kende ret meget til kemi, vil jeg tro det ville kunne opløses rimeligt fuldstændigt.

Medlem

Min lægmandslogik siger mig, at det ikke gør den store forskel, bare THC-molekylerne er tilgængelige for opløsningsmidlet (f.eks alkohol..)

edit: vil lige understrege at jeg bare spiller klog uden at vide noget lige nu. Sorry.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]