Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 223 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 maj 2008 17:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 31 jan 2005 23:32
Indlæg: 226
FlæmMing skrev:
De 1000 kroner går til knark til webmarster! :D

Haha :D

OT: Sender en hund eller to imorgen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2008 18:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2007 00:17
Indlæg: 72
Geografisk sted: København Ø
Keta-Smølfen skrev:
Er der ikk' en admin eller webmaster her på siden der ved hvofor hosting er så dyrt ? Kune da være rart med en lille forklaring på det :roll:


Pga. den store brugertilslutning der er til psy.dk (og dermed den trafik, der trækkes derfra), vil normale hostere som one.com ikke hoste os. Det akn simpelthen ikke betale sig for 9 kroner eller hvad de nu tager. (desuden er det en lortehost)

Det andet, man så kan gøre, er at have en dedikeret server. Psychedelia.dk er, lader det til hosted hos wannafind.dk. Men når man er i den klasse af hosting, så *koster* det. Dels fordi én hjemmeside har én server, dels fordi den øgede trafik er medregnet. Det skulle ikke undre mig om one.com's servere har flere tusinde sider på samme server; men det går, fordi one.com's kunder ikke har samme størrelse som psy.dk.

Nettrafik i Danmark er _meget_ dyrt i forhold til vores umiddelbare naboer i Sverige og Tyskland. Jeg ved ikke om Psychedelia-staff har nogen god grund til at være hosted i Danmark, men jeg har selv en server stående hos et [url=hetzner.de]firma i Tyskland[/url]. De tager €50 om måneden, og så er 1TB trafik/måned medregnet (det tror jeg også psy.dk kan holde sig indenfor). Fine folk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2008 14:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 00:31
Indlæg: 808
Geografisk sted: ved havnen
nu har jeg set mange hjemmesider hvor man kan oprette sig en bruger og så¨optjene penge hos dem ved at klikke på links og tilmelde sig konkurencer m.m. pga de jo tjener meget bedre på det. så tænkte på om ikke i kunne lave sådan en side. altså bare en side som foreksempel hedder støt os. eller sådan noget. for så tror jeg de fleste folk gerne ville tilmelde sig diverse konkurencer og sådan for at støtte psychedelia. jeg ville ihvertfald :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jul 2008 10:48 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
200 kroner indbetalt d.d. Håber i bruger dem til noget fornuftigt :)

Ser helst gerne et Psychedelia i fremtiden, kom så op med knasterne drenge!

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jul 2008 11:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Indtil videre er der indbetalt 50 kr i ÅR. Du står derfor for størstedelen af donationerne i år. Og de falder på et tørt sted. Så tusind tak Xpert. :) :D

Mvh Mikkel

_________________
Psychedelia du er i mit hjerte


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jul 2008 11:52 
Offline
Dope Lord
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2007 20:15
Indlæg: 836
Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
DoYouSpeakWak?? skrev:
Indtil videre er der indbetalt 50 kr i ÅR. Du står derfor for størstedelen af donationerne i år. Og de falder på et tørt sted. Så tusind tak Xpert. :) :D

Mvh Mikkel


Ahh der må der ha' kommet lidt flere penge i kassen end 50 kr. kun i år. For jeg smed da 100 kr. i febuar. og kan se se at der også er andre der har betalt siden da. Så fester i bare resten op eller hva ? :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jul 2008 15:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Du har ret. my bad. mente at der før xpert donation stod 50 kr på kontoen. Vi brugte ca.550 kr i april i forbindelse med opgraderingen af vores webløsning. Men der er stadig ikke meget gang i det. hvis alle havde lagt en 20er om året havde vi haft råd til flyers og pr matriale til uddelinng på skoler og lign og ægte ssl hosting. Der kommer også snart en paypal donations mulighed, det arbejder jeg ihvertfald på, håber det vil sætte lidt mere gang i det, men mange har jo nok netbank.

Mvh Mikkel

_________________
Psychedelia du er i mit hjerte


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jul 2008 20:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg er da glad for at kunne hjælpe, Psy er en perle og der vil ikke blive mindre brug for HR og god information i fremtiden

Selvom jeg ikke har så mange penge, sender jeg gerne en lille skærv om måneden

...og det kan andre også gøre. Drop den næste pakke smøger eller joint og smid en fisk eller to :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2008 00:34 
Offline
Bingofjæs

Tilmeldt: 07 feb 2008 22:26
Indlæg: 58
Geografisk sted: Århus
Ville gøre det langt nemmere med en PayPal løsning. ville ihvertfald gøre mig i stand til at smide noget efter jer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2008 00:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2005 15:28
Indlæg: 1661
Geografisk sted: København SV
DoYouSpeakWak?? skrev:
Du har ret. my bad. mente at der før xpert donation stod 50 kr på kontoen. Vi brugte ca.550 kr i april i forbindelse med opgraderingen af vores webløsning. Men der er stadig ikke meget gang i det. hvis alle havde lagt en 20er om året havde vi haft råd til flyers og pr matriale til uddelinng på skoler og lign og ægte ssl hosting. Der kommer også snart en paypal donations mulighed, det arbejder jeg ihvertfald på, håber det vil sætte lidt mere gang i det, men mange har jo nok netbank.

Mvh Mikkel



Det vil være sweet hvis man bare kunne overføre lige som når man tanker taletid på sin mobil, eks CBB mobil.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2008 14:02 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:07
Indlæg: 650
DYSW :!:

Er flyers og pr. noget der reelt ville blive gjort i fra psy.dk's side hvis der kom en 20'er fra hver bruger i kassen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2008 14:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Det er ikke til at sige. Hvis vi havde 50K om året til hosting og alt det webmæssige ville der være rigeligt med penge tilbage til noget andet og de VILLE blive brugt på at fremme HR i det danske narkomiljø, det skal der ikke herske tvivl om. Men hvordan er en helt anden sag det vil jeg give dig ret i. Måske lidt reklame for at få flere herinde osv osv. Men lad os slikke den tudse når den kommer forbi.

Paypal er lige på trapperne. 1-2 uger så er det parat, kunne i teorien få det op og lagt herind på 5 min, men da jeg lige har tilknyttet et nyt kort til min paypal konto går der lige 4-7 arbejdsdage før jeg får koden via min banknotater.

Mvh Mikkel

_________________
Psychedelia du er i mit hjerte


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jul 2008 02:48 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
Tak til lakhippien og Zen Mester for donationerne. Fedt at se at folk vil give en skærv til bevarelsen af sitet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2008 08:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 feb 2008 01:43
Indlæg: 145
Geografisk sted: Hvor kraverne vender
Banner reklamer - FØJ!
En fattig abe som mig ku nok også godt finde på at ligge lidt metal eller papir.
Men hvad er en "rang" for noget??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2008 14:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Yeah, kom med paypal og få også penge herfra :wink:

TROLDMANDEN:
Rang er det du ser lige over din avatar, altså hvor der i dit tilfælde står Junior medlem


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2008 14:40 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
Så er der mulighed for at donere med paypal.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2008 17:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 mar 2007 15:12
Indlæg: 204
Geografisk sted: på toppen.
jeg har lige nu, doneret 150kr,- :D kan jeg vente med at få en rang ? ved ikk lige hvad det skal være, tilgengæld har jeg en anden request, om der er en der gider sende en pm med psy's hjemmeside hvor det er phbb3.0`? har problemer med at få den der bjælke i venstre side væk, (hvor der står forum, fakta om stoffer osv) det ville være sweet :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2008 18:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
du skriver bare /phpBB3 bag ved psychedelia.dk

altså: http://psychedelia.dk/forum (husk store B'er)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2008 19:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 mar 2007 15:12
Indlæg: 204
Geografisk sted: på toppen.
tak, jeg glemmer det hver gang (: nu burde det være ordnet.

håber pengene hjælper med at holde siden her oppe! for det har lært mig en masse forholdsregler og givet mig en mere basal viden om rusmidler. (gad vide hvor jeg ville være henne uden psy) så tusind tak for en fed side!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2008 12:13 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jun 2008 23:05
Indlæg: 23
Geografisk sted: Dobbelt A
Så er der smidt 250kr i puljen, forsæt med denne side.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 223 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team