Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 aug 2025 23:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa. Nu lyder det sikkert skørt, men med sådan en fætter her:
Billede

Hvor mange pot-/ skunk planter kan jeg have stående under sådan en? Er det stort?

GIB 600W HPS pære
Reflektor med fatning.
600W PRO-V Ballast/transformer

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Den svarer nok fint til et skab på 1m². Hvor mange planter der kan være kommer an på pottestørrelsen, hvor tæt de står og hvor meget de bliver holdt nede.

Prøv evt. at kigge på andres setups med 1 x 600W og se, så kan du sikkert få en idé om det

Skørt? Hvorfor?

Er det stort? Tjaa, kig på ledning/stik på billedet

Junior medlem

Okay tak for svaret.
Jeg må slippe omkring 1200 kroner for det. Det er alligevel en pæn stor sjat.

Kan dette gøres nemmere og billigere - og større, selv?! Ved køb af seperate dele? I såfald, hvad kan anbefales?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
det lyder nu som et udmærket køb. 600 w kan dyrke nogle rigtig lækre planter.
hvis det er den størrelse du vil gi' dig i, ville jeg slå til. Om du så evt kan lave en lille prisforskel ved at købe seperat ind, er det alligevel peanuts, taget betragtning af at det samlede beløb i sidste ende være nærmest det samme når elregning og diverse bliver lagt oveni. plus at det kan være rart at have sit udstyr fra samme forhandler, hvis der skulle opstå problemer med det.

jeg tror jeg ville have én stor 'balge' på ca. 1 m2, godt 30-40 cm dyb, og selv om det er dyrere ville jeg købe nogle feminiserede frø. så udnytter du pladsen bedst og kan have mange planter, og du spilder ikke plads/tid på hanner. husk at bore huller i bunden, og have en eller anden form for indretning så vandet kan løbe fra.

jeg vil foreslå dig at starte ud med én bestemt sort som du planter med ligemeget plads til hver, (alt efter højden/bredden på dit skab, hvilken sort du vælger, og hvor tidligt/sent du sætter dem i blomst, vil jeg tro du kan have 10-20 palnter stående, men er ikke specielt erfaren her). så kan du behandle alle planter ens, hvilket er en stor fordel når de skal stå så tæt og dele den samme lyskilde.
(dvs du kommer ikke til at skulle sætte dem i blomst på forskellige tidspunkter, og de bliver formentlig nogenlunde ens, så der ikke er nogen der bliver for brede/høje i forhold til de andre).

når du dyrker over begrænset plads, fremfor begrænset mængde planter, vil jeg mene du bør lade være med at beskære dem foroven, og i stedet have flere planter der står tættere.

læs mere på http://www.dcfonline.dk/cf hvis du ikke allerede har fået den smidt i hovedet ;)

held og lykke med det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Som hovedregel skal man ikke give mere end 50-52 euro for en 600w ballast af den type. Brug dog lidt penge på en god reflektor som f.eks. en adjust-a-wing. google er din ven

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]