Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 14:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Billede

JEL - "Sky Wanderer"

En military-tattoo inspireret melodi.
Det er en feel-good melodi, der er enkel, let og hyggelig :)
En glad-i-låget pop-techno uden den dybere mening.

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=35575545

Nogle af tromme-lydende er mig der slår på mixeren med fingrene :lol: (der ligger en mikrofon ved siden af som opfangede vibrationerne ret kraftigt, og som jeg synes gav en sjov effekt og udemærket tromme-lyd)

Selve video'en her er i stereo, men selvfølgelig voldsomt komprimeret hvilket ødelægger det visuelle indtryk en hel del (eller måske forbedrer det? hvad ved jeg om din syns-smag, hehe :) ), men emule-fans ka' naturligvis altid finde en dvd-version hvis de vil ha' den ægte vare :)

Anyways, enjoy it or not, the choice is yours and yours alone :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Jeg tror det er meget forskelligt hvad forskellige oplever som feel good. Sangen fik mig nu mest til at tænke på en flyvetur igennem kilometervis af tangskove i de asiatiske søhaver, samtidig kan jeg ikke komme uden om order oldschool, lækker ren elektronisk musik og sam altid godt sat sammen. keep it up JEL <<<

Mvh Mikkel

Relativistisk båthorn

Jeg er glad for du får så god en oplevelse ud af den, det sætter jeg pris på :) Og især den form for oplevelse du nævner med at tankerne fløj henover asiatiske sø-haver, for jeg har selv en svaghed for asien nemlig (well, kina og japan primært), så det er jeg glad for at høre selvom det dog slet ikke lå mig-selv bevidst på sinde mens jeg arbejdede med den :) (Og så har jeg selvfølgelig også en svaghed for musik man bli'r hen-svævende af, hehe, så ka' jeg bidrage med lidt musik til den kasse hvor den slags musik ligger ja så har jeg gjort noget godt vil jeg mene. Det er ihvertfald en genre jeg ofte forsøger mig med)

Old-school, ja det ka' jeg nok ikke løs-rive mig. Jeg har interesseret mig for elektronisk musik siden begyndelsen af 80'erne, så den type sidder dybt i mig da jeg er vokset op med det. Det er selvfølgelig gammeldags, men personligt bli'r jeg aldrig træt af det :)
Jeg gen-så lige filmen "Outland" med sean connery, som er fra 1981 og indeholder en bar/diskotek's scene hvor der bli'r spillet noget techno-musik der dengang var state-of-the-art avangarde (det var lige i de år hvor synthesizeren peakede som ny-skabende og man ku' slippe afsted med selv de mest bizarre numre uden at folk synes det lød dårligt, hehe :) ), og det overraskede mig faktisk hvor meget jeg ku' høre mig-selv i stilen det old-gamle nummer har (ikke fordi jeg betragter mig-selv som avangarde altså, men fordi jeg tydeligt ku' genkende den samme skæve stil som jeg selv ofte eftertragter i mit eget musik. Så der er nok ingen tvivl om at min egen personlige musikalske arv stammer fra dengang og derfor smitter af på de ting jeg stadig laver, og selvfølgelig derfor er oldschool. Det var egentligt lidt en øjen-åbner for mig, for jeg havde mere eller mindre glemt den scene og melodi i filmen, men nu hvor jeg så den igen ka' jeg godt forstå du bruger ordet oldschool :) Det er svært at være bevidst om sit eget musik og sin egen stil-forandring, eller mangel på samme, og hvordan man er blevet formet af alt det man selv har lyttet til og hørt igennem tiderne, alt det musik man selv er blevet grebet af og som har gjort indtryk, set fra en mere objektiv vinkel, når man selv lever med det, og midt i det, løbende igennem årene)

Du ska' ha' rigtig mange tak for din kommentar :) Det er altid fedt når man strejfer et eller andet der virker for flere end en selv :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
well, jeg kunne godt lide nogle af elementerne i begyndelsen. De der drum rolls er lidt kiksede fordi de ikke har noget punch, og de virker meget forcerede. Der hvor det så går helt galt for mit vedkommende er det som skulle lyde som noget sækkepibe/tudehorn af en art. Hvor er melodien?

Der er noget at arbejde på, men det skal nok lykkes en dag.

Relativistisk båthorn

Hehe, der ka' man bare se :) Der er godt nok forskel på hvad folk ka' få ud af det samme stykke musik.

Hvad er det for noget punch du synes mangler? Der et et tydeligt crescendo i de fleste rolls, men det er måske ikke det du tænker på?

Og jeg forstår heller ikke hvad du mener med hvor melodien er? Melodien har 2 akkorder og det er dem som synth-temaet er bygget op henover, eller mener du noget andet?

Medlem

Me likes :)

Synes de enkelte elementer fungerer godt sammen, og nummeret derved bliver interessant at lytte til. Keep up the good work :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]