Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 18:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Ja, havde i forgårs en meget, meget slem oplevelse med hash. Kunne slet ikke tænke noget positivt, og tænkte kun på om jeg ville være i den her tilstand for altid osv. Men tror nu ikke at det afsrkækker mig for at ryge igen. Og denne her gang vil jeg nok ryge alene, så jeg ikke bliver påvirket af andres drillerier. Men egentlig er mit spørgsmål til jer, der har oplevet noget lign. som mig og som har røget/indtaget hash igen, efter det. Hvordan var rusen der? Var den som den plejer, eller var det et helvede ligesom med jeres dårlige oplevelse? Og jeg ved godt, at om man er i godt humør, hvilket miljø man er i osv. spiller fandens meget ind, så hvis vi siger at alt var i god orden. :wink:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Kan du ikke forklare lidt mere om hvad der udløste dit bad trip, hvilke omgivelser du var i og hvilke mennesker du var sammen med? Det gør det lidt nemmere for dig/os at komme frem til problemet, så vi kan hælpe dig. =)

Medlem

ole_finland skrev:
Kan du ikke forklare lidt mere om hvad der udløste dit bad trip, hvilke omgivelser du var i og hvilke mennesker du var sammen med? Det gør det lidt nemmere for dig/os at komme frem til problemet, så vi kan hælpe dig. =)

Ja, altså var sammen med 4 venner. 2 af mine rigtigt gode venner og 2 mindre gode.
Vi røg så en joint, ved ikke om jeg kom til at ryge for meget, eller det var deres lille spasmager situation, der udløste den dårlige oplevelse, men de lavede lidt sjov med mig, og derefter gik jeg bare fuldstændig nedenom og hjem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
United skrev:
ole_finland skrev:

Ja, altså var sammen med 4 venner. 2 af mine rigtigt gode venner og 2 mindre gode.
Vi røg så en joint, ved ikke om jeg kom til at ryge for meget, eller det var deres lille spasmager situation, der udløste den dårlige oplevelse, men de lavede lidt sjov med mig, og derefter gik jeg bare fuldstændig nedenom og hjem.

Det kan jeg måske godt nikke genkendende til..
Hvis man er skæv, og ikke er helt tryg, så kan man godt føle at folk kører helt vildt på én.
Havde selv en episode med en kammerat der ringede til mig dagen efter, og spurgte om hvorfor vi havde kørt sådan på ham, og at han havde totalt nederen over det.. Men det havde vi bare ikke. Tror bare nogle har tendens til at føle sådan!

Var du i godt humør inden du røg?

Medlem

Cooker skrev:
United skrev:
ole_finland skrev:
Det kan jeg måske godt nikke genkendende til..
Hvis man er skæv, og ikke er helt tryg, så kan man godt føle at folk kører helt vildt på én.
Havde selv en episode med en kammerat der ringede til mig dagen efter, og spurgte om hvorfor vi havde kørt sådan på ham, og at han havde totalt nederen over det.. Men det havde vi bare ikke. Tror bare nogle har tendens til at føle sådan!

Var du i godt humør inden du røg?

Ja, var skam i rigtigt godt humør, ingen problemer der :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Skræmmende....

Forstår slet ikke i tør ryge hash når i får det sådan der..... Ville da aldrig indtage et stof der slørede min opfattelse af andres meninger så meget.....

Tror bare man skal stole på den man er og ikke gi en skid overfor folks platheder og eventuelt sige fra... Måtte da skubbe en kammerat ind i en træpæl fordi han blev ved med at overfalde mig under et syretrip, kunne simpelthen ikke tackle det længere.

Sig de skal stoppe deres spasmagerpis og lade dig være skæv i fred.

Personligt gad jeg hverken trippe eller ryge med nogle der lavede pis som kunne misforståes, fordi de mennesker ejer IMO ikke situationsfornemmelse... Man mindfucker ikke en der er skæv eller på trip, medmindre han selv ber en om det og sætter grænsen et eller andet sted.

Medlem

var det en af de første gange du røg?

Medlem

Child of Aum skrev:
Skræmmende....

Personligt gad jeg hverken trippe eller ryge med nogle der lavede pis som kunne misforståes, fordi de mennesker ejer IMO ikke situationsfornemmelse... Man mindfucker ikke en der er skæv eller på trip, medmindre han selv ber en om det og sætter grænsen et eller andet sted.

Præcis. Ville aldrig selv gøre sådan noget, og de 2 af mine mindre gode venner ejer ingen situationsfornemmelse, så du har helt ret.

Medlem

basssher skrev:
var det en af de første gange du røg?

Njah, ikke just har røget ca. 15 gange, men det er fordelt på ca. 2 år.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
jeg har selv prøvet noget lignende på svampe.

Dengang hang jeg også ud med "spasmagere" og var selv én, så det var helt normalt at vi stak til hinanden konstant (måske er det lidt en slags rygerjargon? afhængigt af miljø self. ) Det var til tider RET groft, men vanen tro sorterede ens kognitive filter det fra som venskabeligt drilleri og man retalierede efter bedste evne.
Men så var det jo at vi tog de her svampe, og når jeg gør det, bliver jeg tit lidt nervøs/edgy i starten, nok fordi jeg syntes det er noget specielt! Jeg tror dog ikke mine kammerater lagde det samme i et trip som jeg, de var nok lidt mere "ligeglade" end jeg og havde ikke den samme "respekt" og drillede vanligt videre som var det hvilkensomhelst situation.
Vi sidder så rundt om et bord på nemoland, tre mennesker på svampe og én der ikke var. Den ene er min kammerat, den anden en fælles kvindelig skolekammerat og den sidste en fælles veninde, som ikke var på svampe, men med som "opsynsmand/tilskuer"
På et tidspunkt faldt snakken på mig og mine dengang talrige fuldemandseskapader, som forståeligt nok havde stor underholdningsværdi og stadig har det den dag idag, til alverdens selskaber. Det er noget jeg normalt sagtens kan grine af og fortælle om ligegyldigt hvor ulækre eller pinlige de end måtte være.
Men i den her situation, kunne jeg tilsyneladende ikke klare at blive udstillet på den måde, jeg kan huske at jeg tænkte "Nej nej pleeeace stop!" Da han begyndte at fortælle om hvor stiv og uregerlig jeg havde været... Jeg flovede mig virkelig meget, på en rigtig ubehagelig måde.. Jeg skammede mig næsten. Havde jeg været upåvirket havde jeg i pigernes selskab nok bare rødmet lidt og levet videre, men her blev jeg utrolig angst, mit hjerte dunkede og jeg blev helt og aldeles lammet på alle mentale fronter.
Planen var at vi skulle tage hjem til mig og trippe videre, så det gjorde vi. I bussen på vej hjem (stadig på comeup) Satte min ven sig sammen med den ikke trippende veninde og jeg med den anden, jeg var stadig mærket af hændelsen og var ikke til meget sjov da jeg kun svarede med korte sætninger og desuden mumlede fordi jeg følte at vores samtale var "hemmelig" for de to andre, alt imens knævrede hun løs om mønstre som hun så over det hele, hun var superhyggelig men jeg kunne ikke smide nogen hæmninger og tale med på samme plan.
Vi kom så hjem til mig og slog os ned, jeg i min (konge)lænestol og de andre i sofa og seng... Der blev jeg for alvor lammet! Min kammerat er en gut med et altid højt humør og han griner meget, af alt, men jeg følte ikke jeg kunne grine med pga. det der var hændt, mit humør var langt under det der var i lejligheden. Jeg spændte ben for mig selv hver gang jeg skulle til at joine samtalen, jeg kunne ikke sige noget medmindre jeg blev talt til.. Jeg ville ingenting, hverken spille backgammon, gå en tur, skifte musik.... eller noget andet. Jeg sad bare der i min stol, fuldstændig lammet og havde det egentlig virkelig skidt over min kammerats tilstedeværelse ude af stand til at bede nogen om at gå eller selv gå..
Senere på aftenen da trippet var ved at lægge sig kiggede en anden god kammerat forbi, mine gæster smuttede så ned til ham og fortalte om hvor tør jeg havde været, han kiggede så op alene og da brød jeg sammen og tudbrølede i armene på ham, ovenud lykkelig over at være "fri" ... Han forstod ikke en dadel af hvorfor jeg græd, jeg kunne heller ikke forklare ham hvorfor. Så det hele ender med at være en meget underlig affære som ingen af os rigtig snakker videre om. Min ven kom dog hen dagen efter og var lidt ked af hvad der var hændt, dog uden at forstå det til fulde.

Jeg tror idag, at havde det kun været mig og min spasmagerven så havde det ikke været noget problem. Men fordi at pigen fra vores skole var med, en pige jeg ikke kendte vildt godt, så gik der kuk i kognitiviteten! Jeg var sikker high on life og havde undervurderet min egen skrøbelighed.
Det er normalt ret let at opretholde en machofacade, men satme ikke på svampe, der bliver jeg et lille barn igen og kan slet ikke holde til den slags.

Da hash jo efter sigende også er psykadelisk, kan det have den samme effekt. Jeg har haft den samme følelse et par gange på hash, dog meget mindre fremtræden.

Jeg ved det ikke med sikkerhed men jeg tror det har noget at gøre med ens selværd.. Jo lavere selværd man har jo mere macho en maske tager man på og gemmer sit rigtige jeg (Det lille barn). Den maske smadrer man så når man tager noget psykadelisk (inklusive hash) og man kan blive ret såret fordi de kommentarer man ellers parerer med masken rammer lige i hjertet/kernen/barnet.

Medlem

Cubensis>
Noget lignende? Min og din historie er jo næsten identiske, i hvert fald på den måde, vi blev påvirket på, vil jeg sige. Er sgu glad for du skrev, for har læst alle triprapporter (dog kun under hash) og var faktisk lidt ilde til mode, over at jeg ikke kunne finde andre, der havde oplevet noget lige så slemt og stærkt.

(Cubensis´Quote fjernet, da den fylder for meget.- man behøver ikke quote alt når man svarer folk. -Mod)

Medlem

Child of Aum skrev:
Skræmmende....

Forstår slet ikke i tør ryge hash når i får det sådan der..... Ville da aldrig indtage et stof der slørede min opfattelse af andres meninger så meget.....
Spørgsmålet er så om det er hashen eller "vennerne" der er problemet. Måske en blanding.
Child of Aum skrev:
Tror bare man skal stole på den man er og ikke gi en skid overfor folks platheder og eventuelt sige fra...
[...]
Sig de skal stoppe deres spasmagerpis og lade dig være skæv i fred.
Dét er jeg helt enig i.
Child of Aum skrev:
Præcis. Jeg har også måttet tage en snak med en af mine gode venner, da han tog pis på mig mens jeg var skæv. Han forstod det selvfølgelig 100%, og kunne godt se problemet - og har aldrig gjort det siden. :)

Jeg har dog aldrig oplevet et decideret THC bad trip - hvis trådstarteren kunne beskrive "bad trippet" noget mere præcist ville det være rigtig rart :) . Jeg har dog prøvet at mine mærkelige tanker under en skævert irriterede mig lidt, men det er også det hele :)

Medlem

[/quote]Spørgsmålet er så om det er hashen eller "vennerne" der er problemet. Måske en blanding.
[quote="Child of Aum"]

Tror stortset udelukkende det var dem, fordi har ALDRIG fået det sådan før. Har kun haft gode trips ellers. Måske fordi jeg kom til at ryge en smule for meget, kan måske godt spille en smule ind, men hvis jeg havde røget det alene derhjemme, tror jeg ikke der var sket det store.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]