Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Valg af frø?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Go'e gamle Danmark
Hej alle erfarende dyrkere. :D Jeg skal til at dyrke udendørs og da det er min første gang vil jeg høre hvilken frøsort, der klarer sig godt og er nem at dyrke for sådan en nybegynder som mig? Jeg har også tænkt på om der er nogen der har erfaringer med insektangreb på planten når man dyrker udendørs, og hvad man kunne gøre for at forebygge den slags. Vil helst ikke have at min dyrkning skal kikse første gang jeg skal forsøge mig med dette.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
køb et pot-mix eller et ude-skunk-mix tilvænnet dansk klima.
det vigtigste er at de er tilvænnet klimaet, for ellers kan du få problemer med en for kort sommer eller generalt dårlige vækstbetingelser, hvilket vil selvsagt vil gøre hele dyrkningsprocessen besværlig, især når nu det er dit første dyrk.

læs dcf-guiden hvis du ikke kender den, ( http://www.dcfonline.dk/cf ), og ellers skaf dig selv en slags gødning og kom igang! du behøver ikke nødvendigvis speciel cannabisgødning - til mit første dyrk brugte jeg almindelig hornum næring med et rigtig godt resultat! :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Men alligevel er det lidt sjovere at vide hvad du gror, fremfor for diverse mix.
BBQ, Early Durban, Lowrider... Listen er lang.

Junior medlem

Hey, det er også min første sæson :)

Jeg har valgt Diesel Ryder (Lowryder 2 x New York Diesel), en lille let plante regner jeg med, som giver et stort udbytte, og vokser hurtigt :)

Jeg vil anbefale du sætter dig godt ind i stoffet, og skaffer de rigtige remedier..
- En god jordblanding, gødning og korrekt vanding, så kan det ikke ende helt galt :)

Held og Lykke med det

-Att

Medlem
Brugeravatar

Tusind tak for de mange svar. Vil sætte mig ned og overveje lidt hvad jeg skal købe :P

Medlem

Jeg valgte udfra pris, da mit første grow skal være billigt.

På dcfonline i frøbanken er der sjove mix til 10kr og det smager dejligt alligeval. Synes du skal købe noget billigt så skaden ikke er stor hvis det mislykkedes.

Moderator
Brugeravatar

lycke skrev:
Jeg valgte udfra pris, da mit første grow skal være billigt.

På dcfonline i frøbanken er der sjove mix til 10kr og det smager dejligt alligeval. Synes du skal købe noget billigt så skaden ikke er stor hvis det mislykkedes.

Hvis det skal være fra frøbanken vil jeg gå efter dem til 75,- hvis det skal være billigt, synes ikke dem til 10,- er arbejdet/risikoen værd.

Medlem

Kan give bisman ret, synes du skal tage noget billigt.

Personligt synes jeg det er dumt at betale 600 for 10 frø, når man første gang gøder og ikke helt har styr på det over gøder man og dræber dem alle.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø
Crazydaizy skrev:
Tusind tak for de mange svar. Vil sætte mig ned og overveje lidt hvad jeg skal købe :P

Man kan også få frø på Christiania. Jeg kan ikke tale om priser her, men mit indtryk er at det er billigere end frøbanken, dog med mindre udvalg. Dansk pot skal du nok kunne finde :-)

Moderator
Brugeravatar

chopstick skrev:
Crazydaizy skrev:

Man kan også få frø på Christiania. Jeg kan ikke tale om priser her, men mit indtryk er at det er billigere end frøbanken, dog med mindre udvalg. Dansk pot skal du nok kunne finde :-)

Tilgengæld er det ikke altid man får den sort der står på pakken, og der kan i teorien bare være industri-frø i. Jeg vil til hver en tid vælge en mere autoriseret forhandler. Frøene kommer altså også til at præge høsten i sidste ende, så der skal heller ikke gå alt for meget rene ord for pengene i dét imo.

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
chopstick skrev:
Crazydaizy skrev:

Tilgengæld er det ikke altid man får den sort der står på pakken, og der kan i teorien bare være industri-frø i. Jeg vil til hver en tid vælge en mere autoriseret forhandler. Frøene kommer altså også til at præge høsten i sidste ende, så der skal heller ikke gå alt for meget rene ord for pengene i dét imo.

Da jeg købte frø på Christiania forleden dag var det ikke hos en pusher, men i en "kiosk". Det skulle virkelig undre mig hvis de tog røven på mig. Jeg citerer: "Du får 30 frø, og så er der i hvert fald 10 der virker." Indtil videre har 2 af 5 af de frø spiret for mig efter ca. 36 timer. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne udelukke at det er industrihamp, men det ville virkelig undre mig.

Den sort jeg købte var slet og ret dansk pot. Ikke så meget hokus pokus. I en anden kiosk/bod kunne man få noget haze-værk mv. De frø var fra en større frøbank, som han bare solgte videre for.

Moderator
Brugeravatar

Skal selvfølgelig ikke kunne sige det, jeg har aldrig selv købt derfra, men netop ting som mængden af frø man køber, og prisen nager mig, de fleste større frøbanke sælger højst 10-12 frø per portion, nogen endda 5 eller mindre, her er det i oplag af f.eks. 30 og priserne er for det meste langt under hvad producenterne selv sælger dem for (dårlig business).

Ved dansk pot tror jeg ikke du er blevet snydt, dét skal nok passe! Du kan nok bare ikke forvente at det er blevet avlet af professionelle avlere, men man kan også fint klare sig uden.

Medlem
Brugeravatar

"Mærkefrøene" var også dyrere end 30 kr. pr. pose.

Jeg synes dansk pot var et godt køb, fordi den netop er tilvænnet dansk klima. En pot-plante er en pot-plante uanset om den er avlet af professionelle eller ej. Det er selvfølgelig noget andet med mix-strains.

Moderator
Brugeravatar

chopstick skrev:
"Mærkefrøene" var også dyrere end 30 kr. pr. pose.

Jeg synes dansk pot var et godt køb, fordi den netop er tilvænnet dansk klima. En pot-plante er en pot-plante uanset om den er avlet af professionelle eller ej. Det er selvfølgelig noget andet med mix-strains.

Tjah, "Dansk pot" er jo en masse krydsninger som regel, nogle gange nogle enkelte. Professionelle kan fremavle frøene til et bedre resultat med planterne ved at udvælge de bedste planter og parre dem, dermed vil man få stærkere gener, eller en bestemt ønsket effekt, imens det er mere random med frø der er dyrket af ikke professionelle. De professionelle har desuden også mere styr på styr på diverse tilbagekrydsninger, og hvordan man beholder positive egenskaber i frøene, end amatøre må forventes at have.

Medlem
Brugeravatar

Tænkte på, når man så giver kun 75 kr. for en lille pakke hos frøbanken, hvordan kan det være det er så dyrt andre steder, bare fordi de er sorterede. Jeg mener er det gode frø man får for så lidt penge da? Havde nemlig kigget på nogle frø i et udendørs-mix med 40 frø pr. pakke til 125 kr. Kunne det ikke være godt nok?

Medlem

Ja det kan det helt sikkert.

Medlem
Brugeravatar

Ok... :D

Moderator
Brugeravatar

Crazydaizy:
Frøbanken er basseret på frø-donationer fra brugerne, derfor er der ikke nogen udgift ud over forsendelse og tid. Frøene er som regel nogle brugerne har købt af proffesionelle avlere, som de selv har lavet frø på, derfor er det som regel rimelige gode frø til billige penge.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]