Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 15:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg har forsøgt mig både her og på erowid - måske er det bare mig der ikek kan finde noget serlig info om komboen ethyl-cathinone og methylon kun at der er folk der har prøvet det eller set andre prøve det.

Nu vil jeg så lige høre om der er nogen der har erfaring med denne kombo eller nogen der har viden nok til at kunne sige om det var en dårlig ide at kombinere disse med et hvis tids interval.

Hvis der allerede er en tråd om emnet så beklager jeg meget (men vil gerne have et link)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Hvordan denne kombi fungere rent helbredsmæssigt skal jeg ikke kunne sige noget om, jeg har prøvet begge stoffer og en enkelt gang at kombinere dem + et par genstande.

Jeg indtog først 185mg. methylon
+ 1 time 185 mg. methylon igen
+ 2 timer 180 mg. eCat
+ 2½ time 150 mg eCat

Havde det rigtig godt under hele trippet. Synes dog personligt at Methylon er et rimelig stort hak bedre end eCat. Jeg havde selfølgelig en del søvnbesvær, men et par gode film så havde man da noget at lave.
Effekten da både Methylon og eCat peakede var surveræn. Havde det virkelig godt og havde en rigtig god snakker på.
Alt i alt en rigtig god aften.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Men rent etisk bør jeg fraråde dig at gøre det, da det stadig er 2 RC's hvor man ikke kender den endelige eftereffekt. Og generelt er det ikke så sundt for hjernen at blande stimulanser. Hold dig helst til et rusmiddel af gangen, hvis det kan lade sig gøre :D

Medlem

Jeg er glad for oplysningerne - det var noget af det jeg søgte, folks erfaring med denne kombo - jeg vil dog stadig gerne have lidt info omkring den mere kemiske virkning i hjernen af denne kombination.

Derudover kan jeg da lige tilføje at det ikke varfordi jeg stod og ønskede et eksperimeltalt trip på en kombo af RC.

Jeg er slet ikke fan af stimulanser så det var mere af teoretisk interrese.

Det kan sagtens lade sig gøre at holde sig til et af gangen, det ville også kunne lade sig gøre at holde sig helt fra rusmidler, men det har jeg nu engang valgt til i mit liv. :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg synes det lugter lidt af kombinationen MDMA+amfetamin, som er blevet mistænkt for at være ekstra neuro-toxisk pga. at både dopamin- og serotonin-lagrene voldtages kraftigt.

Medlem

Zarathustra skrev:
Jeg synes det lugter lidt af kombinationen MDMA+amfetamin, som er blevet mistænkt for at være ekstra neuro-toxisk pga. at både dopamin- og serotonin-lagrene voldtages kraftigt.

Ja det var også min tanke og fandt en masse info om disse på erowid. Det jeg tænker er om det aligevel er i samme katagori da begge stoffer ihvertfald oplevelses mæssigt er mildere i virkning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Zarathustra skrev:

Efter hvad jeg ved, har det intet at gøre med at begge dele bliver voldtaget kraftigt - ellers ville methylon også være røv hjerneskadeligt..

kan vi for en gang skyld ikke slå fast, det har intet at gøre myed dopamin i serotonerge nerveceller eller noget i den stil, men derimod mdma der bliver hjerneskadeligt når ens hjerne kommer op på høje grader..

- og det skyldes formeneligt at mdma molekylet bliver metaboliseret anderledes ved høje temperature...

så.. jeg kan ikke se sammenhængen :roll:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
spiffeh skrev:
Zarathustra skrev:

Efter hvad jeg ved, har det intet at gøre med at begge dele bliver voldtaget kraftigt - ellers ville methylon også være røv hjerneskadeligt..
kan vi for en gang skyld ikke slå fast, det har intet at gøre med dopamin i serotonerge nerveceller eller noget i den stil, men derimod mdma der bliver hjerneskadeligt når ens hjerne kommer op på høje grader..
- og det skyldes formeneligt at mdma molekylet bliver metaboliseret anderledes ved høje temperature...
så.. jeg kan ikke se sammenhængen :roll:

Okay det er ny viden for mig, ellers har jeg misforstået noget tidligere. Har du en kilde?
- For det vil sige at man ifølge dette udsagn godt kan blande MDMA med andre amfetaminer... Hvilket jeg ikke er overbevist om er smart.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Lakhippien skrev:
Okay det er ny viden for mig, ellers har jeg misforstået noget tidligere. Har du en kilde?
- For det vil sige at man ifølge dette udsagn godt kan blande MDMA med andre amfetaminer... Hvilket jeg ikke er overbevist om er smart.

Man har tidligere ment at MDMA-induceret neurotoxicitet skyldtes at dopamin trængte ind i neuronerne via serotonintransporterne, og herefter forårsagede oxidativ skade. Nyere studier tyder dog på at dopamin ikke er den direkte synder på den måde - men hævet dopaminniveau giver hævet kropstemperatur, hvilket er påvist at være en stor risikofaktor når det gælder neuronskade.
Dancesafe har en ret lødig og up-to-date gennemgang af de forskellige studier her, med kildehenvisninger: Is Ecstasy (MDMA) Neurotoxic?
Der er også et ret godt og pædagogisk slideshow over MDMA's effekter, og hypoteser for neurotoxicitet: Slideshow. Så vidt jeg husker, argumenterer slideshowet for hypotesen med dopamin som direkte skadesforårsagende faktor, hvilket så ikke menes at være korrekt længere, men ellers er det en fin lille gennemgang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]