Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Rasta Drengen skrev:
Okay fantastisk:) er det noget alle planter gør generalt? (så man kan tage frø fra hunplanter) for har tit spekuleret over hvordan man kunne avle god skunk hvis man kun kunne avle frøende fra han planter? Har aldrig haft en vellykket høst før, så aner det ikk.

Det er lidt samme princip som menneske-sex, hannen befrugter hunnen (pollen i stedet for sæd) hunnen opbygger et barn (eller flere (Her mange børn (psst:frø))) men fortsætter dog stadig med det hun var igang med (her at lave hun blomster med cannaboider) Dog tager børnene selvfølgelig en del af hendes kræfter, så der bliver ikke lavet helt så meget som før hun var gravid (altså ikke så mange cannaboider som ellers). Når frøene er modne er hendes blomster også modne, og der fødes (høstes).

Der skal altså én han og én hun til at lave børn.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
haha okay, du kunne godt blive pædagog tror jeg, jeg fattede i hvertfald det der:) Så håber jeg bare det er en hun plante.. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
ulempen er naturligvis at hvis du bare lader hannen stå sammen med hunnen i blomstringstiden, vil hannen sprede sine pollen og befrugte hele planten! du kan altså regne med flere hundrede frø, måske flere tusind, på den samme plante. udover det, er der en pænt stor chance for at hanplantens pollen vil sprede sig udover andre af dine hunplanter, selv hvis du har isoleret dem godt, og i sidste ende har du langt flere frø end du har behov for. det er selvfølgelig rart med mange frø, men det er ret så besværligt at skulle pille en håndfuld ud af sit topskud hver eneste gang man skal ryge... man får fedtede fingre, en del rygemateriale går til spilde udover den mængde der i forvejen er gået til spilde under frødannelsen og det er en langsom og besværlig proces i forhold til bare at kunne ryge sit topskud med det samme.

så det du skal gøre er...!!

hvis det er en han:
når den blomstrer, hvilket hannerne heldigvis gør et stykke tid før hunnerne, putter du en pose rundt om en gren med masser af pollensække og ryster. det gule pulver, som er plantens pollen, sætter sig på indersiden af posen som du så gemmer efter du har høstet planten.
nå en af dine hunner går i blomst tager du posen frem igen og sætter på et topskud eller flere. sådan kan du nøjes med kun at befrugte en lille del af planten som vil producere frø, mens resten stadig vil lave store saftige frø-løse topskud :)

hvis det er en hun:
omvendt. så vælger bare du en han som skal befrugte hende i stedet.

husk at holde os opdaterede med hvordan hun vokser :P

Moderator
Brugeravatar

@Ganja-Man Hvor langt tid kan pollen holde sig, og skal det bare holdes luftæt eller bør det nedkøles? Har hørt om pose metoden før, men der har jeg bare hørt at man isolerede han plante(n/r) for derfor at kunne befrugte en lille del af hun planten, men hvordan er det med opbevaring af pollen Kan det holde en måneds tid ved stuetemperatur f.eks.?

Medlem
Brugeravatar

Synes lige jeg ville smide et par nye billeder på. Den vokser ikke ret hurtigt.. men den vokser:) Klokken var omkring 21:00 da jeg tog billedet så det er lidt mørkt..
Billede
Billede
Billede
Billede
Hun er så smuk :P

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
BisMann skrev:
@Ganja-Man Hvor langt tid kan pollen holde sig, og skal det bare holdes luftæt eller bør det nedkøles? Har hørt om pose metoden før, men der har jeg bare hørt at man isolerede han plante(n/r) for derfor at kunne befrugte en lille del af hun planten, men hvordan er det med opbevaring af pollen Kan det holde en måneds tid ved stuetemperatur f.eks.?

Jeg fandt på et tidspunkt nogle kilder der sagde et par uger. Du kan nedfryse pollen, men så er det vigtigt at det er helt tørt.

Min egen erfaring siger et syltetøjsglas i et mørkt klædeskab kunne holde længe nok til at jeg kunne befrugte hunner over mindst en måneds tid. Det er jo rigeligt at nogle få procent af pollerne er i live.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

Mange tak for svaret Fafler :D

Medlem
Brugeravatar

Jeg har tænk at spørge lidt til råds om det der pollen snydetrick der når tiden er inde til det, så kan jeg også smide nogle billeder op samtadig. Så er det lidt nemmere. Men det er helt sikkert noget jeg skal prøve:) Tak for det tip:)
Er den klar til gødning eller er det for tidligt? (Canna Tera Vega) Billede

:peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Den kan nok godt vente lidt, uden at kende indholdet af gødning i din jord i forvejen. Ellers er jeg sikker på en 1/8 del startdosis ikke skader den hvis du absolut ikke kan lade være med at gøde

Medlem
Brugeravatar

Nej tror heller ikk 1/8 kan have den helt store betydning.. men har heller ikke været helt til Ishøj (rygegrej) og købe det endnu:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]