Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Halløjsa! Jeg har efterhånden læst en bunke om Santo Daime, men endnu ikke noget sammenhængende. I min søgen er jeg stødt på bogen "Forest of Visions". Jeg overvejer om jeg skal købe den, men har ikke kunne finde nogle anmeldelser. Er der nogle af jer der har læst den, eller kendskab til den? Har læst om den på bl.a. Erowid, men det synes jeg ikke giver et tilfredsstillende svar. Derudover vil jeg også høre jer der kender dem om det sproglig niveau i den. Det er trodsalt faglitteratur, det kan godt blive lidt kryptisk på et andet sprog. Til sammenligning her kan vi vel bruge "The doors of perception" som jeg er igang med for tiden.

Derudover er andre boganbefalinger af samme emne - eller lignende - også yderst velkommende!

With a whole lotta love
Anders

Edit: overskrift rettet for at imødekomme ændring af topic.

Senest rettet af And 23 apr 2008 17:18, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej And.

Denne tråd (primært første indlæg) har givet mig lysten til at rejse til brasil :) Håber du kan bruge det til noget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Portuz skrev:
Hej And.

Denne tråd (primært første indlæg) har givet mig lysten til at rejse til brasil :) Håber du kan bruge det til noget.

Ja, det var super! Tak for det! Eller..?
Men hvis du mener den tråd der ligger her på boardet, så har jeg skam læst den flere gange - før den vidste jeg ikke Santo Daime eksisterede.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
For det første: Det hedder "deslige"

For det andet: Prøv "Don Juan"-bøgerne af Carlos Castañeda... meget gøglet, men god underholdning. Jeg mener det er "Don Juans lære" der er sjovest - som én lang triprapport.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Zarathustra skrev:
For det første: Det hedder "deslige"

For det andet: Prøv "Don Juan"-bøgerne af Carlos Castañeda... meget gøglet, men god underholdning. Jeg mener det er "Don Juans lære" der er sjovest - som én lang triprapport.

Uddyb?

Medlem

Geografisk sted: På flugt
Er i øjeblikket selv igang med Don Juans lære (næsten færdig).
Kan kun erklære mig enig med Zarathustra. Meget underholdende og også lærerig.

Den handler om en universitets studerende som bliver interesseret i peyote og shamanisme.
Han bliver oplært af en shaman til at blive shaman selv. Den udvikling følger man så i bogen. Der bliver
mest eksperimenteret med kakti og pigæble (Datura stramonium)

Kan varmt anbefales.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja okay, den lyder som én der snart kommer på min boghylde. Er det faglitteratur eller skønlitteratur(eller faktion for at være præcis)

Dedikeret medlem

Den blev oprindeligt udgivet som en faktuel rapport af Castanedas oplevelser, men det er vist generelt accepteret nu at han har krydret med en god portion fri fantasi. Dog stadig god læsning. Jeg vil nok kalde det noget i retning af psykedelisk sagnfortælling.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Dokumentarprogram fra BBC om Carlos Castaneda i serie om "forvildede" antropologer, "Tales from the Jungle".
Del 1/6 - resten kommer til den, der klikker - http://www.youtube.com/watch?v=ORpoR3tiGHo

Generelt om shamanisme kan jeg anbefale Michael Harner: The way of the shaman. Han nævner brug af stoffer et par steder, men det er den shamanistiske rejse, der er fokus på. Det er en ganske fordøjelig blanding af antropologisk autoritet, som samtidig selv er praktiserende shaman, og så lidt "shamanisme hjemme i stuen" ~praktiske øvelsesforslag.

Hvis du ikke har læst den endnu, skulle du næsten også læse Leary & co's udgave af Bardo Thödol, http://www.erowid.org/library/books_onl ... nce.shtml- hvis ikke af andre grunde, så for dens idehistoriske betydning.

Skriv gerne om Santo Daime, hvis du finder ud af noget spændende!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]