Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 11:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Jeg vælger og lade mig selv inspirer af den gamle aftale så nu er det min tur søndag er der dømt stop - jeg skal lige nå de sidste små ting inden jeg kan ligge mig.
Har fundet nogle rare mennesker med erfarring til at hjælpe mig så selvom jeg ikke har lyst så må jeg jo overholde aftalen over for mig selv - Den jo gik på når hun var ude så var det min tur. Hæ :) og av.
Hvis jeg kan overskue det laver jeg en log og ligger ind senere men vil ikke garantere for noget ud over en tilbage melding om det lykkes eller ej.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg sender dig masser af tanker med på vejen.
Det lyder godt, at du har gode, erfarne folk omkring dig.
Livet har meget mere smukt at byde på.
God vind herfra
:lol:

Titel:
Dedikeret medlem

Kort opdatering.
Jeg holder mig stadig fra benzoerne selvom de trækker - men nej jeg har ikke lyst til og tage turen med abstinencerne igen - bølgerne med vrangforestiller kommer stadigt men nu så svage at jeg som regel når og identificere dem før de løber helt af med mig.

For mig var det så afgjort vrangforestillingerne der var det mobydeligste ved mit pludselige stop med benzoerne. Sammen med den perioden hvor jeg ikke kunne sove - vidste om jeg sov - jeg har en teori om at vrangforestillingerne hang sammen med søvn problemet.

Eksempel på en af de mere syge - jeg var overbevidst om en af mine bedste forældre var død og tog hjem for at komme til begravelsen - jeg sms'ede til den gamle hvornår begravelsen var? Han svarede hvem der var død? Ups men heldig nok sådan set bagud.

Amfetaminen er jeg igang med igen - holdt næsten en måned - har prøvet lidt af hvert fra laberatoriet og naturens verden for at se lidt lysere på livet.

Tiden er afgjort den bedste medicin Pt og elv en enkelt pibe til at slå tiden ihjel med - troede ellers jeg havde røget hash for sidste gang, men jeg er blevet klogere.

Så selvom det burde være løgn så lever den onde blinde dreng stadig - han er tilmed glad for det for verden er sku lidt federe uden og se den igen benzoernes føldessteriliserende tåge.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Det lyder rigtigt godt. Rigtigt fedt at du er kommet væk fra benzoerne.

Mht. amfetaminen, så skal du bare passe på at ikke bruge det som erstatning for benzoerne!

God vind herfra!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Respekt... godt gået!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Haderslev
Og desværre... Med amfetaminen følger gerne større træng til benzodiazpiner.
Dog godt at høre du har droppet benzodiazepinerne. Meget endda.. :)
Hvis er du begyndt at ryge lidt hash i ny og næ, så prøv da at blande det med Kanna. Det er meget mildt, men giver et godt humørløft.

Ha' det godt. :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Folkens hold jer til emnet.

Opis hold venligst dit privatliv for digselv og lad være med at spamme forummet med det.

-emner slettet-

Titel: Re:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Fanny skrev:
Det er en slem historie du har været igennem! og det er svært at sige noget om, hvordan det ender. Måske synes hun at du er ond nu, fordi alle hendes følelser vælter op og gør at hun ikke kan se klart. Men det kan også være at hun ser anderledes på det om et par uger. Det er ikke til at sige.

Men det lyder lidt til, at du har forsøgt at redde hende, hvilket er smukt og godt, og det kan hjælpe dig sidenhen når du skal samle dig selv op. Men ofte er det sådan, at den som vil frelse verden ender med selv at blive korsfæstet. Verden vil ikke reddes. Vi kan kun redde os selv, og så håbe på at inspirere andre til det samme.

God vind herfra,
Fanny

Jeg er helt enig med Fanny.

Redningsmanden ender hurtigt med at blive til gerningsmanden. Gerningsmanden kan hurtigt blive offer, der selv får brug for en redningsmand, hvorefter det starter forfra. Cirklen bliver brudt ved at man i første omgang redder sig selv. Historien i den her tråd kender jeg alt for godt i forskellige afskygninger, både fra mit eget liv og fra andres. Når man tager ansvar, så tager man også skylden på sine skuldre. Det gælder i alle forhold lige fra børneopdragelse til parforhold, uddannelse og arbejde.

Min pointe er ikke, at man så skal kaste alt ansvar for andre fra sig, men at man skal tage ansvaret for sig selv i første omgang og ikke tage ansvaret fra andre.

Man kan ikke få en til at gå, der ikke selv vil, kun støtte.

Hvis man ikke redder sig selv, men kaster sig selv i flammerne for at redde andre, så er det måske en god idé at overveje hvorfor.

Most of the physical world is unseen.

Medlem

Jeg lukker lort ud?

-slet-

Senest rettet af Saltbomben 16 nov 2009 06:39, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Arreats skrev:
Jeg har før haft lidt "misbrugsproblemer" med indtagelse af Rohypnol/Flunitrazepam, men det er efterhånden snart et års tid siden jeg har rørt det lort sidst. Ryger dog stadig hash hver dag!

Har nu fundet en kilde hvorigennem jeg meget nemt kan komme til Valium.
Har overvejet meget at tage en hyggeaften på denne milde benzo, men tror i det er at lege med ilden når nu jeg ved jeg ikke kan styre indtaget af Rohypnol? Kender nok godt selv svaret, men tænker bare ret ofte på en hyggeaften med Valium ;)

Lad nu være med at komme offtopic. Jeg kan ikke se hvordan dit svar skulle hjælpe topic-starter.
:offtopic: :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har personligt været ude i et massivt misbrug af alprazolam, højest sandsynligt grundet mine psykiske problemer (OCD, ADHD, angst, depression). Jeg startede med at bruge det som en form for selvmedicinering, men det eskalerede hurtigt til et misbrug, hvor jeg ikke bare mistede venner, men også mig selv. Det er nu over et halvt år siden, jeg tog en "kold tyrker", hvilket jeg så senere har læst kan være meget risikabelt! Men i dag har jeg det godt, snakker igen med mine venner og har ingen problemer med at holde mig på måtten. Grunden hertil ligger nok i, jeg blev mig selv igen, og at jeg har oplevet det helvede at stoppe fra dag til anden med benzodiazepiner. Det var forfærdeligt, men da de første måneder var overstået, havde jeg det helt fint igen. Jeg vil dog ikke råde folk til at tage en "kold tyrker"!

Jeg vil i stedet hjælpe, så godt som jeg kan, med min erfaring og viden om benzodiazepiner. Så skriv endelig en PM, hvis I ønsker hjælp eller støtte under forløbet. :)

Dedikeret medlem

Så er jeg vist ved og være landet igen efter endnu en bilulykke oven på et misbrug som eskalerede har jeg nu holdt næsten 3 en halv måneder fra amfetamin. jeg er stoppet med ketaminen undervejs samt kokain. og bortset fra en lille smule benzoer er disse også faset godt ud.
Jeg ryger hash det gør jeg men planen er at prøve og stoppe helt i døgnbehandlingen via misbrugscenter.
Jeg betragter bilulykken som et vågn op kald og tag dig sammen det var en meget voldsom oplevelse.
Det er her jeg henter det meste af viljen til og forsøge og lade systemmet hjælpe, hvilket jeg ikke har det så nemt ved.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
En bilulykke siger du? Det lyder ikke rart. Håber ikke at der kom nogen alvorligt til skade.

Godt at du er standhaftig og holder ud. Har du nogen fremtidsplaner eller interesser du dyrker? Det kan være godt at bygge sider af sig selv op, som slet ikke har noget med stofindtag at gøre.

Hilsen Fanny

In our memories
Brugeravatar

Hehe: Jeg slår snart et smut forbi, mister jo snart bilen så det er om at bruge den mens den er der. Flot at høre du vælger døgnbehandlingen, stor respekt!

Dedikeret medlem

Stonez det vil jeg se jeg frem til en omgang hjemmelig hygge før alle disse store beslutninger.
Fanny: Jeg fik et stabilt brug på ryggen ret heldigt, men jeg har mange hobbyer, men de er sku alle bundet op omkring den store mængde af overskuds energi som jeg før har levet med. Jeg håber at jeg kan lære via døgn behandlingen og få sat mig nogle mål med fremtiden. jeg virker endnu ret tom, men et eller andet sted så ved jeg de kommer.
Det som spøger meget i mit hovede er spørgsmålet med vennerne for i døgnbehandling indgår der vidst et automatisk fravalg og stor fare for at blive hellig, hvilket er lidt et skræk scenarium for mig. Jeg håber på jeg er stærk nok til og se verden i kulør og det hele ikke ender ud noget kedelig sort/hvid noget.

Dedikeret medlem

Har lige fået og vide at der er to forskellige tilbud som de vil forsøge og sælge mig det ene er en månedes afgiftning hvorefter jeg så skal flytte hjem og færdiggøre behandlingen 4 dage om ugen i misbrugscenter.
Den anden er så et halvt år i døgn behandling. Jeg kan kun sige den billig løsning med de fire dage på misbrugscenter den kan de sku godt få lov at beholde for det er helt sikkert jeg ikke vil kunne bruge det tilbud til noget. så kan vi lige så godt spare pengene det har jeg tænkt mig og sige til dem .
For hvis jeg ikke får nogen hjælp til og opbygge nogle kompetencer til og kunne indgå i et normalt socialt liv uden stoffer så kan vi vist lige så godt lade være med og prøve.
Den billig løsning er dog fristende fordi den indholder nøglen til snyd og det ved jeg hvilket gør det endnu mere sikkert at det ikke er det jeg skal prøve.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hehe skrev:
Citat:
For hvis jeg ikke får nogen hjælp til og opbygge nogle kompetencer til og kunne indgå i et normalt socialt liv uden stoffer så kan vi vist lige så godt lade være med og prøve.

Hvem siger at du ikke vil få hjælp til det? Jeg forstår ikke helt hvad du kritiserer misbrugscentrene for. Den "billige løsning" (som overhovedet ikke er billig!) får du lov til at være hjemme, men skal møde op 4 dage om ugen. Her vil de vel forsøge at opbygge nogle kompetencer i dig til at indgå i et normalt socialt liv uden stoffer?
Jeg forstår ikke hvordan du kan udtale dig skråsikkert om hvad de ikke vil lære dig, ud fra det du ved om dem.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem

Jeg har det mod den såkaldte billige løsning at jeg kan sige at den ikke vil give mig et liv i uafhængighed af stoffer - jeg tror den vil være dømt til mislykkes i mit tilfælde og det udfra egne og andres erfaringer med misbrugscenteret.
Det jeg mener er at jeg ikke tror at jeg vil kunne slippe min afhængighed med mindre jeg får hjælp hvor jeg er taget helt væk fra miljøet jeg kender ikke nogen som ikke er misbruger og det vil være umuligt tror jeg og slippe fortiden hvis jeg render rundt i den.
Det jeg tror på er en fuldstændig løsning frem for en løsning hvor jeg får for meget at bestemme selv i starten det skal bygges op jeg er gammel misbruger jeg ved med mig selv hvordan jeg finder snyde løsninger og det vil jeg helst undgå.
Jeg ved jeg er svag ellers ville jeg heller ikke gå efter den fuldstændige løsning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Håber du finder en løsning der passer til dig badblindboy. Og tror på at det nok skal lykkes for dig! Alle de bedste tanker herfra.
Mvh sayeh.

Dedikeret medlem

Tak sayeh det var pænt af dig og skrive og støtte op mit lille projekt nyt liv :) . Lang tid siden jeg håber det går dig godt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]