Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 19:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: XTC og MDMA
Junior medlem
Brugeravatar

Er der nogen forskel på XTC og MDMA eller er det bare det samme?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
MDMA skulle gerne være det aktive stof i ecstasypiller. Men folk blander så meget andet i, foreksempel amfetamin, efedrin, metamfetamin og alt muligt forskelligt.

Derfor er ecstasy og MDMA muligvis ikke det samme, selvom det burde. Altid vælg ren MDMA fremfor ecstasy. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2100 KBH
Der var en gang hvor det var det samme..

Men så blev det ulovligt..

og nu skal du være heldig for at finde det som det samme, vis du kan følge mig :)

(Hmm efter hvad jeg har set/hørt/læst er Xtc det navn MDMA fik da det kom på gaden? Jeg har nemlig prøvet at overbevise at xtc og mdma er det samme mens at E-piller er blevet noget andet efter det er blevet ulovligt)

Håber jeg gir nogle mening :D

Senest rettet af Julleboy 23 mar 2008 23:25, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
XTC er som regel et slang for e piller og ikke for ren mdma.

Mere info på erowid <
http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_basics.shtml

Mvh Mikkel

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
MDMA er jo ecstasy. Men der er jo også ecstasypiller ( kiks ) der kan være hvad som helst i, men det aktive stof i kiks er MDMA ( ecstasy ). Ja sådan kan det vist godt forklares. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ecstasy er navnet man har givet de piller der cirkulerer på markedet.
Disse piller skulle efter sigene indeholde det aktive stof MDMA, som giver den ønskede rus.
Dette er også tit tilfældet, men pga. umoralske/pengegridske forhandlere/producenter kan disse piller ind imellem også indeholde andre stoffer, der kan være f.eks. speedede, uvirksomme eller direkte farlige/giftige.

Så at gå efter rent MDMA er klart det mest sikre frem for ecstasy-pillerne, med mindre man har nogle meget pålidelige kontakter, eller en sikker måde at teste dem på.

- Silver_Bullet

Senest rettet af Silver_Bullet 24 mar 2008 10:30, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Troede ikke at MDMA har været lovlig i den periode hvor det blev kaldt XTC på gaden.. Det var vel ikke engang lovligt da det blev kaldt for Yellow Sunshine, da vores forældre blæste rundt på det......

Men jeg vil da sige at XTC stadigvæk er MDMA, men alle de partypills med sjove navne og farver.... det jo bare knalder.... Min pusher forstår da godt at jeg vil have krystaller når jeg siger XTC og han ved jeg vil have de små sjove farvede fætre, når jeg ber om E.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
Men jeg vil da sige at XTC stadigvæk er MDMA, men alle de partypills med sjove navne og farver.... det jo bare knalder.... Min pusher forstår da godt at jeg vil have krystaller når jeg siger XTC og han ved jeg vil have de små sjove farvede fætre, når jeg ber om E.

Det er så nok bare ved dig. Hvis man beder om ecstasy får du højst sandsynligt piller.

Men det er en mærkelig måde din pusher handler på. E er jo en forkortelse for ecstasy og dermed er de to ting det samme.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
ja, det hele burde gerne være en betegnelse for 3,4-methylenedioxy-methamphetamine - men det kan man ikke regne med længere (hvia man nogen sinde har kunne).

Hvis man kender sin pusher, ved at han ved hvad han snakker om, og ved at hans kilder er kompetente, så kan med en nogenlunde sikkerhed bede MDMA (i pulver/krystal-form), og regne med at få det.. ellers får man nok en pille stukket i hånden, som med ~ 80% sikkerhed ikke indeholder andet end mdma og bindemidler

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
kemal skrev:
Citat:

Det er så nok bare ved dig. Hvis man beder om ecstasy får du højst sandsynligt piller.

Men det er en mærkelig måde din pusher handler på. E er jo en forkortelse for ecstasy og dermed er de to ting det samme.

Her er E forkortelse for ecstasy-piller og XTC er MDMA... hver gang nogen nye spørger om XTC, så river han pr automatik troldkrystallerne frem.

Men de E han har er nu også ganske gode, direkte hentet i holland og testet dernede... han har aldrig andet end MDxx piller med hjem.

Titel: hehe
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
MDMA og Ecstasy er jo ikke det samme. Ecstasy er navnet på en pille som er eller nærmere nogle gange hehe er baseret på MDMA. Dvs. at det gode i E piller er MDMA'en og det er dette stof man søger i sine ecstasy piller. Ren MDMA er et stof ligesom eksempelvis ren Kokain og hvis man så lavede en kokain pille som man kaldte ja eksempelvis "lykkehjul" ville man jo ikke kalde kokain for ren "lykkehjul" vel? 8)

Titel: Re: hehe
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Blæste Nico skrev:
MDMA og Ecstasy er jo ikke det samme. Ecstasy er navnet på en pille som er eller nærmere nogle gange hehe er baseret på MDMA. Dvs. at det gode i E piller er MDMA'en og det er dette stof man søger i sine ecstasy piller. Ren MDMA er et stof ligesom eksempelvis ren Kokain og hvis man så lavede en kokain pille som man kaldte ja eksempelvis "lykkehjul" ville man jo ikke kalde kokain for ren "lykkehjul" vel? 8)

MDMA er Ecstasy er det samme, jo. Ecstasy er jo et navn, som en eller anden præst gav MDMA, som kommer af, at man kommer i en ekstase. Ecstasy-tabletter og MDMA er derimod nødvendigvis ikke det samme.
Jeg er sikker på, at det også er det, du mente, men vi skal helst have formuleret det helt korrekt. :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Gæst skrev:
MDMA er Ecstasy er det samme, jo. Ecstasy er jo et navn, som en eller anden præst gav MDMA, som kommer af, at man kommer i en ekstase.

Jeg tror nu nok at det var Shulgin ham selv, eller en af parrets psykoterapi-venner der engang i 70'erne døbte MDMA for Ecstasy.

Men en præst? Nah! :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Gæst skrev:
MDMA er Ecstasy er det samme, jo. Ecstasy er jo et navn, som en eller anden præst gav MDMA, som kommer af, at man kommer i en ekstase.

Jeg tror nu nok at det var Shulgin ham selv, eller en af parrets psykoterapi-venner der engang i 70'erne døbte MDMA for Ecstasy.

Joooo ham der præsten der delte mdma ud til en masse mennesker, og begyndte eventually at sælge i Chicago city?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Shulgin havde da pølserne i det før præsterne? :)

(Med pølser forståes fingrene) :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Electric skrev:
Dextrose skrev:
Gæst skrev:

Joooo ham der præsten der delte mdma ud til en masse mennesker, og begyndte eventually at sælge i Chicago city?

Har jeg også set i en dokumentar om MDMA. Nemlig at en præst døbte det Ecstasy, og havde som mission at få det ud til hele verden. ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, okay, det må så være ham Adam som vist nok også var psykoterapeut og introducerede kollegaer for MDMA-terapi.

My bad, længe siden jeg har set dokumentarerne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]