Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Site Admin

plastic skrev:
Er der nogen af jer mere kemikyndige der ved om ethyl-cathione har samme neurotoxiske effekt som Mephedron?

ref. til advarsel i denne tråd
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=22766

Jeg vil lige slå fast, at Mephedrons neurotoxiske effekt udlukkende er hypotetisk! Der er mig bekendt ikke lavet nogle studier der siger: "Mephedron er neurotoxisk". Det advarlsen siger er, at der er en vis sansynlighed for at Mephedron er neurotoxisk, så pas på!

MVH
KenIshii

Titel:
Medlem

Tak for svar.

KenIshii - Er godt klar over at det ikke er fakta at mephedron er neurotoxisk, men det er jo teoretisk muligt,,, er det på samme måde teoretisk muligt at ethyl-cathione kan være neurotoxisk?

Titel:
Site Admin

Hej Plastic.

Det er naturligvis muligt at ethyl-cathinone er neurotoxisk, men det har ikke et udseende der umiddelbart ringer nogle alarmklokker hos mig.

MVH
KenIshii

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

KenIshii skrev:
Hej Plastic.

Det er naturligvis muligt at ethyl-cathinone er neurotoxisk, men det har ikke et udseende der umiddelbart ringer nogle alarmklokker hos mig.

MVH
KenIshii

Derfor tror jeg dog alligevel ikke at man skal gøre en alt for stor karriere i ethyl-cathinone.

Det er trods alt stadig et RC. :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Far Away
Jeg slutter mig til Minimal om at det i store mængder minder om amfetamin, og i små mængder er et rigtigt bitchstof... Eneste forskel er at jeg mister lysten total når jeg tager Ecat kontra amfetamin...

Alt i alt ikke noget for mig...

Titel:
Medlem

neurotoxisk.... Må jeg spørge om hvad dette vil sige?

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
KenIshii varsel for mephedrone/p-MMC er baseret på molekylets egenskab for at transportere elektroner, og denne egenskab er langt fra ens for de to molekyler (mephedrone og ehtylcatinone)
N-ethylerede analoger af forskellige phenethylaminer, har været kendt længe, og er så vidt jeg ved ikke blevet vurderet som slemme neurotoksiner - dog det stadig er muligt...
canax- neurotoksin ~ nervegift

Titel:
Medlem

Tak TATP... Nu spørger jeg sikkert dumt. Men risikoen ved at indtage Mephedrone, hvis der er nervegas i? Er det på kort sigt at det kan udvikle sig til at man blir (gasset) eller er det noget der er skadeligt på længere sigt?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Canax skrev:
Tak TATP... Nu spørger jeg sikkert dumt. Men risikoen ved at indtage Mephedrone, hvis der er nervegas i? Er det på kort sigt at det kan udvikle sig til at man blir (gasset) eller er det noget der er skadeligt på længere sigt?

Neurotoksisk vil sige at det har (permanente?) skader på hjernen. Ikke at der er "nervegift" i. :)

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
men hvis det har en skadelig effekt, er det en gift, og den virker på nervesystemet.
cannax - det er som kenIshii skrev tidligere, tvivlsomt OM det virker giftigt. Som du kan se, har masser af mennesker her fra siden, taget mephedron i større eller mindre mængder, og ingen af dem, sidder så vidt jeg ved i kørestol endnu, så effekten opstår ikke med det samme, ved en enkelt forsvarlig dosering, men måske, når man drigster sig til at tage store doser i lange perioder...

ingen ved det endnu.
Det er vist lidt off-topic, ved ikke om det bør klippes ud / ind i mephedron-tråden eller.......

Titel:
Medlem

Jeg siger mange tak for den forklaring TATP. Gjorde mig en hel del klogere.. Men er der den slags nervegift i methamfetamin hvor der opstår hpermanente hjerneskader?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Canax skrev:
Jeg siger mange tak for den forklaring TATP. Gjorde mig en hel del klogere.. Men er der den slags nervegift i methamfetamin hvor der opstår hpermanente hjerneskader?

Det er ikke nogen form for gift som kan være i stofferne - det er en effekt som de rene stoffer i sig selv kan have. Lidt ligesom alkohol f.eks. kan give leverskader.
Og ja, methamfetamin kan ved heftigt misbrug i længere tid godt føre til varige ændringer i hjernen / neurotoxicitet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]