Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Min kammerat mener at et filter med farvestoffer?, f.eks. et filter af en plakat med Pamela er fy fy, da røgen man suger igennem filteret er varmt nok til at materialet udgiver *host* *host* gasser...

Jeg mener derimod det modsatte...

Er mine lunger og organer blevet farvet blåt, rødt og hudfarvet eller er the myth busted ?!?

xDD

Dedikeret medlem

1stofthemonth skrev:
Min kammerat mener at et filter med farvestoffer?, f.eks. et filter af en plakat med Pamela er fy fy, da røgen man suger igennem filteret er varmt nok til at materialet udgiver *host* *host* gasser...

Jeg mener derimod det modsatte...

Er mine lunger og organer blevet farvet blåt, rødt og hudfarvet eller er the myth busted ?!?

xDD

Jeg skulle mene de har ret... røgen er altså ret varm. Der er heller ingen grund til at bruge "billede-filtre"... så hvorfor gøre det?

Har du ikke prøvet at skilde et filter ad efter du har røget på det?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hvis du hører til dem som ryger grønlænderen/røven/det absolutte sidste på jointen, tror jeg ikke det er så smart, ellers tror jeg ikke det er noget man skal tænke på, med mindre det er plastikbehandlet på en måde alla lamination.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Det kalder jeg en 50/50.

Er self grænser for hvad man gider at bruge som filter, var bare tanken der talte xDD

Det sidste af jointen ka' askebægeret ryge på!

Titel:
Medlem

1stofthemonth skrev:
Det sidste af jointen ka' askebægeret ryge på!

:yeah:

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Så varm er røgen nu altså ikke.

Måske, når gløden er få milimeter fra et plastik filter, vil man kunne risikere der fordamper en smule og man får indåndnet det.

Men det tror jeg nu ikke i skal ha' det så stramt over, Tænk bare når i går en tur gennem byen, så vælter i jer i giftstoffer som i indånder uden brok.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: i et træ
Jugg skrev:
Så varm er røgen nu altså ikke.

Måske, når gløden er få milimeter fra et plastik filter, vil man kunne risikere der fordamper en smule og man får indåndnet det.

Men det tror jeg nu ikke i skal ha' det så stramt over, Tænk bare når i går en tur gennem byen, så vælter i jer i giftstoffer som i indånder uden brok.

Lige mine ord.. Men på den anden side kan man jo ligeså godt være på den "sikre" side ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Hvis du spørger mig kan det gøre fuldstændig ligemeget, og somsagt når i ikke ryger bunden ud af jointen, så fordamper der ingen farvestoffer :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Hvis du nogensinde har prøvet at pakke reklamer eller andre tryksager i et par timer ved du at den slags afgiver gasser uanset om det bliver udsat for varme, eller bliver opbevaret ved stuetemperatur. Jeg går normalt efter noget uden tryksvært på til filter, men jeg er bestemt ikke panisk, da jeg som det nævnes andet steds i tråden, hælder til den opfattelse at vi bliver fuldt med giftigt kemi fra mange andre kanter.
Men altså for at svare kort og klart så mener jeg helt klart at man vil suge noget ned fra et filter, men jeg tvivler på at opvarmningen gør en synderlig forskel.

Titel: filter
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
lav filter af alle former for papir eller pap så længe lortet holder og det ikke er plastik da du nok ved det noget slemt noget at indtage plastik i lungerne. Man skal jo ikk ryge filteret så hvem gir en fuck hehe? :roll:

Titel:
Medlem

Hvis man kun har pap med farve på, kan man også bruge et stykke af en cigaret som filter (den del af cigaretten med tobak i...)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Man kan jo mærke på filteret at det ikke er særlig varmt, og desuden så selvom filteret blev en smule varmt så tror jeg det er så lidt så det ikke gør nogen forskel. Som sagt så får vi jo så meget lort ned i lungerne i forvejen bare af at gå rundt i byen.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: fwe
forskere snakker om at om nogle år kommer der biler der køre på den forurening der er i en by .. KLAMT :?
. men som det er idag såå .. og jaa vi lever jo kun en gang & hvem husker ikke den gang man bare var et lille kid som kastede plastik og andet lort på et bål og syns det var monster sjovt og stå i røgen fra det ? :D
og jeg lever da stadig den dag idag ? :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
exer skrev:
forskere snakker om at om nogle år kommer der biler der køre på den forurening der er i en by .. KLAMT :?
. men som det er idag såå .. og jaa vi lever jo kun en gang & hvem husker ikke den gang man bare var et lille kid som kastede plastik og andet lort på et bål og syns det var monster sjovt og stå i røgen fra det ? :D
og jeg lever da stadig den dag idag ? :roll:

tja. men måske dit helbred havde haft det bedre hvis du ikke havde stået i plastik røg?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Well, man kunne bare putte bundtobak i jointen, så stopper jointen heller ikke.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: fwe
hvis vi aligevel dør om 2uger af den der ting der laver et sort hul så ? ..
- TÆND jere's sidste joint's med eller uden plastik gutter&gutinder :D

Titel: Re:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
fe_faqet skrev:
Man kan jo mærke på filteret at det ikke er særlig varmt, og desuden så selvom filteret blev en smule varmt så tror jeg det er så lidt så det ikke gør nogen forskel. Som sagt så får vi jo så meget lort ned i lungerne i forvejen bare af at gå rundt i byen.

Der er faktisk ret varmt inde i en joint og hvis man suger til den sidste nanometer bliver der ret så varmt i filteret

Prøv at holde bag gløden på en halv joint og sug igennem, se om du kan holde fingrene stille...

exer: "stå i plastikrøg"
WTF? :???:

Jeg tror jeg satser på at Jorden har mindst 30 år tilbage og holder mig fra plastik i joints

/edit: extanor: Yes forstår godt ordene, men jeg forstår ikke morskaben med at stå i plastikrøg :P

Senest rettet af Xpert 12 sep 2008 22:37, rettet i alt 1 gang.

Titel: Re: Re:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Xpert skrev:
fe_faqet skrev:

Der er faktisk ret varmt inde i en joint og hvis man suger til den sidste nanometer bliver der ret så varmt i filteret

Prøv at holde bag gløden på en halv joint og sug igennem, se om du kan holde fingrene stille...

exer: "stå i plastikrøg"
WTF? :???:

Jeg tror jeg satser på at Jorden har mindst 30 år tilbage og holder mig fra plastik i joints

røg der kommer fra brændt plastik så :P

Junior medlem
Brugeravatar

Sway skrev:
Well, man kunne bare putte bundtobak i jointen, så stopper jointen heller ikke.

Viva la bundtobak. :gud:
Og flueknepperiets ophør - når den tid kommer :wink:

Medlem
Brugeravatar

hey psy-boys :)
Nu har jeg i 14 dage tænket over den tråde her og er kommer frem til af filter kun bliver vamrt hvis du ikke er en fatit ryger som johnny heft og jøde snakker om i sangen (Ringt hiphopper ryger hans)
http://www.youtube.com/watch?v=EmwZhvjn ... re=related
:peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]