Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Har lige købt en pakke frø.. Der er 40-50 små frø i pakken. De er et par mm lange.. Indeholder de LSA? I så fald hvor mange skal jeg indtage for at få en mild virkning (min første gang med psychedelia udover hash)..
Mvh!!

Senest rettet af dayofphoenix 09 mar 2008 21:12, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Jeg har sgu aldrig lige tænkt på at æde frøene lige ud af posen, jeg håber virkelig der er nogen der kan svare på det her :P

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Det er en af Morning glory'erne, normalt er det Ipomoea violacea man bruger. Tror (uden at være sikker på det) at der er er et mindre indhold af lsa i purpurea. Desuden skal Morning glory indtages i noget omkring en 100-400 frø for at få en mellem-stærk effekt. Frøene kan muligvis være sprøjtet for at undgå at folk spiser dem (det skal stå på parkningen).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Plant dem og høst din skævert. Jeg er ikke sikker på at der skal stå hvis de er sprøjtet med noget! Har du en kilde BisMann? Jeg tænker også på at de kan være sprøjtet med andet end midler til at undgå folk spiser dem, men også med eksempelvis svampedræber eller den slags.
Jeg vil mene at der er en for lille mængde frø til at man kan mærke en nogenlunde effekt, men så igen folk er forskellige!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Mener du ikke Ipomoea tricolor? Der er tilsyneladende lidt forvirring med navnende ifølge wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ipomoea_violacea

Derudover lister Erowid både I. violacea og I. tricolor:
http://www.erowid.org/plants/morning_glory/

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hamp Jeg har desvære ikke anden kilde, end hvad jeg har læst mig til her på sitet.

Titel: navn
Junior medlem

Det er det latinske navn der står på pakken.. Ikke tricolor eller hva der var.. Men altså .. Lad os sige jeg køber 3 pakker.. kværner frøene og spiser dem... Så burde jeg vel kunne mærke noget ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ja, altså det antal ligger jo på ca. 150, og er derfor indenfor de 100-400 som Bismann siger. Spørgsmålet ligger dog nok nærmere på, om du også vil kunne mærke et enormt ubehag på grund af diverse kemikalier, som frøene har en risiko for at være sprøjtet med.

Ipomoea Purpurea indeholder også LSA. Men prøv lige at læse pakken grundigt, og se om der skulle stå at de er behandlet med noget, som der er blevet foreslået (selvom der bliver nævnt at det ej heller er helt sikker at der faktisk står det, hvis de skulle være sprøjtet).

Til sidst vil jeg også lige foreslå http://www.erowid.org/chemicals/lsa/ og http://www.erowid.org/plants/morning_gl ... lory.shtml
Nu skal jeg ikke kunne sige mig hvor meget du har sat dig ind i LSA og psychedelia generelt, men siden det er din første gang er det altid godt sætte sig ind i tingene.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Må jeg tillade mig at spørge hvor meget poserne koster?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg skulle netop til at pointere at hvis man ønsker at lamme sig i LSA holdige frø har vi adskillige udemærkede netshops der forhandler frø, som man må formode ikke er behandlet med noget. Dem jeg har fået, fra to forskellige shops, har i hvert fald ikke givet mig det indtryk (at de var behandlede). Men jeg vil nu altså gentage mit råd om at dyrke dem, det er en dejlig fornemmelse at dyrke sit knark selv, og det er faktisk ret nemt at få ipomoea til at spire/vokse. BAre giv dem en stor nok potte og nok lys hvis de skal stå indendørs. Jeg havde selv nogle stående op af mine forældres hundegård, det fungerede helt optimalt, bortset fra at jeg høstede dem for sent, så nogle var rådne inden i!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hamp, men hvordan bliver potensen (hvis ikke alle rodnede?)? Har læst noget om at vejret/solskindstimerne ikke rigtig var så ideele, og netop dette gjorde at potensen faldt helt i bund. Derudover over Ja helt sikkert, man burde virkelig dyrke alt sit dope selv :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ingen prisdiskussioner eller henvisninger til forhandlere tak.

-emner slettet-

Titel:
Medlem

BisMann skrev:
Hamp, men hvordan bliver potensen (hvis ikke alle rodnede?)?
Dette ville jeg også gerne se et svar på. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har faktisk ikke spist ipomoea siden jeg dyrkede dem, så har faktisk keine idea. Nogen der vil alfa teste dem?

Titel:
Medlem

Til enhver tid. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]