Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 01:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

-plus rigtigt dårlige nyhder fra holland

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.p ... 16205.html (smut ind på tv2 og stem :cool: )

Citat:
Holland sætter ind mod cannabis

Tiderne hvor Holland var stedet for bløde stoffer synes snart forbi. Den hollandske regering tager nemlig nu endnu et skridt mod det store forbrug af hash.

Justitsminister Ernst Hirsch Ballin (Kristendemokraterne) vil sætte hårdt ind mod de såkaldte 'Vækstforretning­er', der sælger marihuanafrø og rådgiver folk i selv at dyrke planten.

Det er nemlig ulovligt ifølge hollandsk lovgivning. Og det lader til, at der er opbakning til forslaget i parlamentet.

I Holland er bløde stoffer officielt ulovlige, men under en særlig tolerance-lov, har købere lov til at have fem gram hash på sig.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Med 3636 stemmer er der faktisk flertal på plussiden, hvilket faktisk overrasker mig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvor er afstemningen?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Lidt stenet sted at at smide en afstemning ind, virker lidt malplaceret, men okay.
Troede faktisk det var afkriminaliseret at dyrke op til en 4(eller deromkring?) planter per husstand? Mener jeg, at jeg snakkede med nogle amsterdammere om på et tidspunkt. :?

Titel:
Dedikeret medlem

det er i øjeblikket lovligt at dyrke 5 planter pr husstand i holland.

ser ud som om der er et massivt flertal for FRI HASH blandt den danske befolkning

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Mente nok :)

Tror ikke (desvære) at det kan tages som et repræsentativt udsnit af befolkningen, det indskærpes jo i første omgang til hvem der læser nyheder på tv2's hjemmeside, derfra indskærpes det til hvem der læser nyheder med cannabis, og til sidst hvem der gider at stemme i afstemningen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er lovligt at ryge cannabis i Holland, men det skal være ulovligt at dyrke det. Eller hvordan skal jeg forstå det?

Det er jo til grin?

Titel:
Junior medlem

Visias skrev:
Det er lovligt at ryge cannabis i Holland, men det skal være ulovligt at dyrke det. Eller hvordan skal jeg forstå det?

Det er jo til grin?
Så vidt jeg ved er det lovligt at eje en Bufo Alvarius frø i Danmark, men det er ulovligt at udvinde og indtage dens giftstof.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Heh.. jeg kom til at stemme "Nej".

Jeg laeste spoergsmaalet som "Skal hash reguleres?"

Men positivt at se at der er flere for en imod.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
54% på ja-siden havde jeg dog ikke forventet heller. Utroligt, men fornuftigt!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det ser da ud som om der er en del der går ind for fri hash, men sørgeligt at det går den modsatte vej i Holland. Hvornår forbyder de coffeeshops og laver Holland om til USA 2.

Og hvornår synes Lene E det er en fin ide og indfører samme hetz overfor frø som overfor rygere? Håber fandme ikke det sker!!!

Titel:
Dedikeret medlem

Skal hash legaliseres?

Nej 45 %

Ja 55 %

Stemmer ialt: 3851

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror til gengæld at hvis man gjorde alkohol ulovligt ville cannabis hurtigt blive lovligt ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Selvom man tit bruger alkohol, som et eksempel i forbindelse med legalisering af cannabis, tror jeg det er de færreste herinde, der ønsker et alkoholforbud.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja helt enig, min pointe var nu hvordan DK ville reagere hvis alkoholen blev ulovlig, det ville der komme fokus fra pressen

Titel:
Medlem

forbyd alkohol.. hvad ødelægger flest familier?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
persoligt ville jeg ikk ha noget imod et alkoholforbud. men ville det ikk være dumt når nu et rigtig godt argument for at legalisere cannabisen er den store indtjenning ville det så ikk være lidt dumt at ødelægge en anden indtjenning ?

Titel:
Dedikeret medlem

extanor skrev:
persoligt ville jeg ikk ha noget imod et alkoholforbud. men ville det ikk være dumt når nu et rigtig godt argument for at legalisere cannabisen er den store indtjenning ville det så ikk være lidt dumt at ødelægge en anden indtjenning ?

Selvfølgelig er det da det. Folk skal da også have lov til at drikke selv om man ikke selv synes det er interessant. Det er jo her det interessante skel er, brug eller misbrug? Årsagen til at alkohol er så højt gennemsnit her i landet, er jo storforbrugerne (som sundhedsstyrelsen kalder dem.) Pg.a. nogle idioter der ikke kan lade være med at være fulderikker, skal resten af befolkningen da ikke fratages retten til at indtage alkohol på et resonabelt plan.

Det handler om individets ret, frihed og ikke at sætte standarderne efter laveste fællesnævner :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Ayers Rock skrev:
extanor skrev:

Selvfølgelig er det da det. Folk skal da også have lov til at drikke selv om man ikke selv synes det er interessant. Det er jo her det interessante skel er, brug eller misbrug? Årsagen til at alkohol er så højt gennemsnit her i landet, er jo storforbrugerne (som sundhedsstyrelsen kalder dem.) Pg.a. nogle idioter der ikke kan lade være med at være fulderikker, skal resten af befolkningen da ikke fratages retten til at indtage alkohol på et resonabelt plan.

Det handler om individets ret, frihed og ikke at sætte standarderne efter laveste fællesnævner :)

Mente jeg nok ;) ja det ville være dobbelt moralsk af os at ville ha legaliseret et rusmiddel og så samtidig ville ulovliggøre et andet...

Titel:
Medlem

Citat:
ja det ville være dobbelt moralsk af os at ville ha legaliseret et rusmiddel og så samtidig ville ulovliggøre et andet...

Ja, men går den ikke også begge veje? Hvis cannabis skal legaliseres, hvorfor skulle khat eksempelvis ikke?

Det kan godt være jeg overser nogen væsentlige faktorer, men kommer de ikke begge to fra naturen? mere eller mindre ubehandlet i begge tilfælde. De er begge to stort set harmløse, hvis man ikke er overforbruger.

Min pointe er, at hvis man "bare" ville legalisere hash, så bliver der nok et eftermæle i form af en masse andre mennesker som har brug af nogen stoffer, som er i samme klasse som cannabis og derfor er en kandidant til at skulle legaliseres. Og set fra et politisk øjemed ikke nemt, at forsvare fordi man undergraver fuldstændig den argumentation, som man lige har brugt til at legalisere noget andet.

Sorry for OT..

On topic:

Jeg må ærligt indrømme jeg ikke giver så meget for sådanne internet afstemninger, fordi det ikke repræsentere nogen form for diversitet, af de grunde som BisMann nævner.

- Om det bliver en løbebane for at cannabis skulle kriminaliseres ved jeg ikke. Det kunne jo osse være for at komme alle store produktioner til livs ved helt, at fjerne muligheden for, at dyrke.. Eller måske bare sikre nogen flere penge i statskassen, fordi folk ville købe mere grundet de ikke kunne dyrke selv?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]