Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 07:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
spiffeh skrev:
Portuz skrev:
Spiffeh, overvej lige hvor dårlig 1 liter øl ville være i dine lunger :) og hvis du så har tom mave og brækker dig, hvad kommer der så op?

Ja jeg ville helst have øl i mine lunger

præcis - 1 liter øl i mine lunger drukner mig.. - han må ha fået en lille mængde mavesyre i lungerne - altså haft tom mave? - altså er dette nok sket senere?

ud over det.. læg lige mærke til

Statistik over bekræftede dødsfald som følge af brug af GHP (Fantasy) i Europa i 1996-2006:

Danmark: 1
Sverige: 36
Finland: 2
Norge: 3
Storbritannien: 44
Italien: 1

I alt: 87 dødsfald i perioden 1996 til 2006.

- de læser slet ikke igennem, hvad de skriver?

Et perfekt eksempel på journalistik, det handler bare om at trække seere til sig.

Men hvordan kan det være at Sverige og Storbritannien skiller sig så meget ud??

Titel:
Medlem

sorry hvis jeg er blank :D Men hvad er der galt med den statistik?

Titel:
In our memories

Mimi sagde i Go' aften Danmark, at lægerene bl.a. havde brugt stesolid som modgift :!: :idea: :?:

Det bliver genudsendt på Zulu, imorgen kl 13.50

Titel:
Medlem

btw, de skrev i deres lille smarte info-boks at GHB er lugtfrit, og derfor er tæt på umuligt at spore i en drink. Wtf? Nu har jeg kun været i besiddelse af GBL men FØJ for en stank. Har de ret i det?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Hun snakkede om at folk putter stoffer i ens drink... Men hvorfor fanden skulle nogen putte stoffer i en fremmeds drink?! Altså bortset fra drug-rape altså.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

fe_faqet skrev:
Hun snakkede om at folk putter stoffer i ens drink... Men hvorfor fanden skulle nogen putte stoffer i en fremmeds drink?! Altså bortset fra drug-rape altså.

Jeg er ikke i tvivl om at der findes folk som putter narko i drinks for at se på personen efterfølgende, desværre.

Men nej, udover det er der selvfølgelig ingen der gider bruge penge på at andre skal have det sjovt, det svare lidt til at putte penge i andres punge, det gider de færreste.

Titel:
Dedikeret medlem

Her er det svar, jeg fik tilbage fra TV2:

TV2 skrev:
Kære XXX.

Tak for din henvendelse vedr. Fantasy.

På Go’ aften Danmark ønsker vi altid at belyse vore historier fra alle vinkler. Vi er derfor interesseret i dit synspunkt til aftenens udsendelse.

På hvilket nummer kan jeg træffe dig og høre mere?

Så svarede jeg:

"Hej, og tak for svaret

Jeg er ikke uddannet læge eller psykiater, og mine ord vejer derfor ikke særligt meget i denne diskussion. Derimod vil jeg henvise til enten overlæge Jørgen Ege (en lidt mere saglig rusmiddelekspert end Henrik Rindom) eller leder for Center for Rusmiddelforskning v. Århus Universitet Mads Uffe Pedersen. Begge er meget kyndige inden for deres fag.
Desuden vil jeg henvise til Wikipedias sektion om GHB, som er virkelig informativ - og som i god Wikipediatradition underbygger påstande med videnskabelige rapporter."

TV2 skrev:
Tak fordi du svarer mig tilbage.

Vi efterspørger ikke en ekspert (dem har vi nok af), men et menneske, der har prøvet Fantasy, som du har. Et menneske, der kan fortælle, hvad der sker med én, når man indtager GHB. Er det ikke noget for dig?

Så svarede jeg:

"Hej igen

Desværre, nej :-) Selv om jeg har mange positive oplevelser med GHB (faktisk kun positive, eftersom jeg researcher grundigt, inden jeg propper noget i mig selv), og selv om jeg kan tale og argumentere rimeligt godt for min sag, tror jeg ikke, det er den bedste ide. 95% af Danmarks befolkning er - når det drejer sig om rusmidler - på et oplysningsmæssigt plan, der kan ligge på et meget lille sted, og derfor er der uendeligt mange fordomme om folk, der bruger andet end alkohol. Hvis jeg står frem på tv bliver jeg stemplet som "ham narkohovedet" uanset hvor fornuftig, veltalende og argumenterende, jeg fremstår - det har jeg ikke lyst til. Og hvis jeg kunne være anonym, ville det mindske min troværdighed i meget høj grad, for "hvorfor vil han være anonym, hvis han synes, det er ok, det han gør?" Sådan fungerer medieverdenen desværre.
Men jeg vil meget gerne videregive noget information, som jeg mener vil være meget gavnlig for alle mennesker: Lad være med at stille skræmmebilleder op af stofferne - det får netop folk til at prøve dem, og det gør folk immune over for advarsler om reelle trusler mod deres ve og vel. Hvis I endelig vil gøre et stort nummer ud af det, så sørg for at fortælle følgende info: Bland ALDRIG GHB og alkohol - det er der, den reelle fare ligger, og det er det, folk dør af (altså de sølle 87 der er døde af det i Europa gennem tiden...)."

Og så er vi ikke nået så meget længere :-)

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg har savnet dine kritiske synspunkter, TheBo. Dejligt, at du, modsat jeg, stadig gider 'irettesætte' medierne - eller i hvert fald pege dem i den rigtige retning. Thumbs up!

Programmet var desværre bræk med lort på.

Mimi: "Jeg bliver nødt til at tale færdig, for det er livsfarligt, det her. De unge mennesker risikerer at blive myrdet" :roll:

Titel:
Dedikeret medlem

Hehe, jo tak, jeg havde egentlig selv opgivet medierne, men lige præcis GHB er lidt en mærkesag for mig. Næsten alle mine venner ved, jeg bruger det regelmæssigt, og derfor er det pisse irriterende, at de nu skal gå og bekymre sig om mig pga. Mimis idiotsøn.

Titel: Re: GHB OD?
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Øgler skrev:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/02/105510.htm

Kvinde solgte stoffet
De to unge faldt bevidstløse om umiddelbart ved 06.30-tiden i morges efter at have spist Fantasy-pillerne

For mig lyder det lidt som om det evt har været andet end fantasy, de har indtaget. For det tager ca 30 min før GHB'en rammer. Og så vil det svare til at de har taget det ved en 6 tiden om morgenen.

Nu tænker jeg så, hvis man begynder at drikke GHB kl 6 om morgenen så vil det da være sansynligt at de skulle videre til noget morgenfest. Hvorfor så¨ellers drikke det på dette tidspunkt???

Titel: Re: GHB OD?
Dedikeret medlem

FlæmMing skrev:
Øgler skrev:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/02/105510.htm

Kvinde solgte stoffet
De to unge faldt bevidstløse om umiddelbart ved 06.30-tiden i morges efter at have spist Fantasy-pillerne

For mig lyder det lidt som om det evt har været andet end fantasy, de har indtaget. For det tager ca 30 min før GHB'en rammer. Og så vil det svare til at de har taget det ved en 6 tiden om morgenen.

Det mener jeg ikke er rigtigt. GHB virker efter ca. 5-10 minutter hvis man ikke har spist lige før man tager det. Hvis man har drukket alkohol vil jeg mene at GHB træder meget hurtigt i karakter.

FlæmMing skrev:
Nu tænker jeg så, hvis man begynder at drikke GHB kl 6 om morgenen så vil det da være sansynligt at de skulle videre til noget morgenfest. Hvorfor så¨ellers drikke det på dette tidspunkt???

Man kan da sagtens tage narko selvom festen på diskoteket er forbi og man ikke har en specifik mission. Har du aldrig hængt på gaden :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Drugejogge skrev:
sorry hvis jeg er blank :D Men hvad er der galt med den statistik?

tror ikke du er den eneste.. var sårn set bare at de ikke ku stave til ghb..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]