Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 02:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Ok psy.dk,

Min idé lyder således:
Man ta'r et nyt narkotikum hver weekend, for at der ikke skal opstå tolerance, afhængighed eller varige psykiske eller fysiske skader..

Eks:
1. Weekend - coke og alkohol
2. Weekend - ecstasy og alkohol
3. Weekend - psilocybinsvampe og alkohol
4. Weekend - hash og alkohol
5. Weekend - amf og alkohol
6. Weekend - 2C-B og alkohol
7. Weekend - ketamin og alkohol
8. Weekend - LSD og alkohol
Repeat.

Og sådan tilpasser man det, så at der hele tiden går minimum én måned mellem hver stof.

Hvad synes I? Nogen der har tænkt over det før?
Og ville det egentlig være ligemeget, fordi man alligevel kneppede sin krop hver weekend?
Altså, det kan da kun være bedre for kroppen, ikke at tage f.eks E 6 weekender i træk, men i stedet skifte mellem stofferne..

Kom med Jeres mening. :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
Man ta'r et nyt narkotikum hver weekend, for at der ikke skal opstå tolerance, afhængighed eller varige psykiske eller fysiske skader..

Det er ikke god HR at fylde sig med stoffer hver weekend nej. Du vil nok stadig opleve afhængighed og psysiske skader.

Med henhold til tolerance, skal du huske at nogle stoffer har krydstolerance.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
kemal skrev:
Citat:

Det er ikke god HR at fylde sig med stoffer hver weekend nej. Du vil nok stadig opleve afhængighed og psysiske skader.

Med henhold til tolerance, skal du huske at nogle stoffer har krydstolerance.

Ja, kan se, at man formentlig vil skabe afhængighed af at være lam på hvad som helst, men ville det ikke være bedre at skifte stoffer, frem for at blæse på det samme hver weekend?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Chanders: er alkohol ikke et stof?

Titel:
Site Admin

Hej Chanders.

Jeg kan umiddelbart sagtens følge din tanke og jeg har da også selv dyrket samme "metode" for en sjat år siden. Du har ganske ret i at det ikke slider så hårdt på hjerne og krop (ihvertfald føles det ikke sådan), som hvis man bare åd ecstacy hver weekend. Der er dog ihvertfald et meget stort problem ved at kaste sig ud i sådan et kombinations forbrug/misbrug. Jeg har oplevet flere bekendte og venner gå fra farverige, morsomme, vanvittige og sprudlende mennesker til kedelige, grå og uinspirerende folk på få år, fordi de har styret sit humør med medikamenter. Det der med lige at ta et stof der passer til en given situation, gør med tiden at folk mister lyst til bare at kaste sig spontant ud i nye eventyr, uden lige at knarke sig til en passende sindsstemning inden. Det kunne f.eks. være: E til en bytur, 2CB til en sjov aften med drengene og Valium til en filmaften.

Det er hverken afhængighed, eller hjerneskader eller lignende jeg har beskrevet, men en mærkelig "grå" tilstand som kombinations misbrug ofte medfører.

Summa summarum: Jeg vil absolut mene det er en falsk fornemmelse for HR et blandingsforbrug giver.

MVH
KenIshii

Dedikeret medlem

Chanders skrev:

Du er en idiot :) Indlægget er jo langt til at du selv kan læse det, og derefter tænke "naarj"...

Det er jo (som tidligerre pointeret) aldrig god HR at fylde sig med narko hver weekenden. Når det er centralstimulerende stoffer, kan du lige så vel blive afhængig af energien og velværen. Du vil vel bare blive afhængig af at skulle indtage noget hver weekend. Behøver du virkelig det? Og er det nu også det værd? Hvis du synes det, så er det vel også værd at stå med et kanonslag i hånden mens det sprænger - det ser jo fedt ud :roll:

Jeg forstår virkelig ikke din tankegang. At du synes det er fedt at være blææææst - fint nok. Men prøv at få dig en anden passion. Jeg ville nødig se tilbage på mit liv som 30 årig og tænke "hvad fanden skete der?"

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Chanders skrev:
Eks:
Repeat.

Hvorfor skal det hele blandes med alkohol? :? :cry:

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg ville nok overveje mit stofforbrug hvis jeg begyndte at spekulere i hvordan jeg kunne cirkulere i de forskellige stoffer for ikke at opbygge tolerance over for enkelt stof... uanset stof ville jeg højst bruge et af dem en gang om måneden, og gerne sjældnere. Alkohol ville jeg som sådan heller ikke indtage hver weekend - kun hvis der er tale om moderate mængder som et par øl eller glas rødvin.

Jeg kan ikke se sammenhængen mellem HR og så at tage narko hver weekend.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
erstat weekend med måned eller år

og se tilbage som 30'årig oldsag - nøj det var fedt!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Chanders. Du glemte:
Almindelig blækhat og alkohol

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Flimmer skrev:
Chanders. Du glemte:

:P Stygge mand. Dårlig HR.
OT: Har du personlige erfaringer med kombinationen? Jeg synes folk rapporterer lidt forskelligt mht. om der er en markant effekt af blandingen.

Senest rettet af Prometheus 02 mar 2008 22:30, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Jeg tænker om man ikke får en vis tolerance over for alkohol hvis man gør det på den måde?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Drupe skrev:
Chanders skrev:
Eks:
Repeat.

Hvorfor skal det hele blandes med alkohol? :? :cry:

Fatter jeg heller ikke? Det burde stå for sigselv.
Synes det lyder som en lidt skidt idé, det er ihvertfald ikke god HR.
Stoffer ved specielle lejligheder, omkring en til to gange hver anden måned, passer fint for mig. Så bliver det også ved at være lige sjovt hver gang man tager, man behøver jo heller ikke tage noget hver gang man skal i byen, inkluderer også alkohol.

Man kan godt more sig uden stoffer, det bliver bare lige lidt sjovere med 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Prometheus skrev:
Flimmer skrev:
Chanders. Du glemte:

:P Stygge mand. Dårlig HR.

Tænkte bare, det kunne måske lære manden lidt mådehold, med alkohol indtaget 8)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg tænkte også selv i samme baner for 3-4 år siden da weekend-narkomaniet var på sit højeste.

Og jeg giver Ken Ishii helt ret - problemet med tankegangen er, at man meget hurtig bliver (eller er blevet) afhængig af at tage narko for at kunne more sig i weekenden (og til fester?). Og hurtigt begynder man også at tage narko for at tage nedturen efter stimulanserne, og måske også i løbet af ugen for at "regulere" humøret på andre måder.
Man ender med at leve udelukkende for weekenderne, og kun kunne have det rigtig godt, når man er påvirket af et eller andet.

Et andet problem er, at både amfetamin, kokain og MDMA roder med dopamin, serotonin og til en vis grad adrenalin (eller er det noradrenalin?). Så det vil kunne mærkes, hvis du tager coke første uge, MDMA ugen efter og så amf et par uger senere (i det lange løb ihvertfald).
Jeg tror det er godt ikke at tage MDMA hver uge i træk, men jeg tror ikke det er MEGET bedre hvis du så tager amf og coke i stedet. Specielt amf er også ret dårligt for hjerne-kemien.

Et tredje problem - som flere også nævner - er alkohol-indtaget.
Jeg skal ikke spille hellig, og jeg nyder da at drikke som et svin på amf og coke, men jeg synes absolut ikke at druk hører sammen med hverken MDMA eller psykedeliske stoffer. Måske 2-3 genstande men absolut ikke mere.

Et fjerde problem, som jeg ikke rigtig synes nogen nævner, er indtaget af psykedeliske stoffer.
Nu er folk jo meget forskellige, men jeg ville synes det var totalt overkill at trippe 3-4 (afhængig af om man medregner ketamin) gange på 8 uger - specielt hvis det er en plan du har tænkt dig at loope, så du starter forfra med uge1 når uge8 er færdig.
Jeg synes selv at jeg er meget "mættet" efter et trip og har brug for et godt stykke tid til at vende tilbage til virkeligheden igen og lade oplevelserne bundfælde sig.

...

Min egen "plan" for stof-indtag er, at jeg prøver højst at tage 1 stimulans (dvs. coke, amf, MDMA, meth-amf, methylon osv. osv.) pr. måned - det er de stoffer der ødelægger mit humør og min krop mest. Og dem jeg personligt har nemmest ved at blive (psykisk) afhængig af.
Derudover tripper jeg når jeg har lyst og omstændighederne er helt perfekte - dvs. at jeg har de rette stoffer, at set&setting er perfekt, at mine venner er friske på det, at vi har tid og overskud, og at min "føling" med det er god. For tiden betyder det, at jeg kun tripper ca. 2-3 gange om året.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Ayers Rock skrev:
Chanders skrev:

Du er en idiot :) Indlægget er jo langt til at du selv kan læse det, og derefter tænke "naarj"...

Det er jo (som tidligerre pointeret) aldrig god HR at fylde sig med narko hver weekenden. Når det er centralstimulerende stoffer, kan du lige så vel blive afhængig af energien og velværen. Du vil vel bare blive afhængig af at skulle indtage noget hver weekend. Behøver du virkelig det? Og er det nu også det værd? Hvis du synes det, så er det vel også værd at stå med et kanonslag i hånden mens det sprænger - det ser jo fedt ud :roll:

Jeg forstår virkelig ikke din tankegang. At du synes det er fedt at være blææææst - fint nok. Men prøv at få dig en anden passion. Jeg ville nødig se tilbage på mit liv som 30 årig og tænke "hvad fanden skete der?"

Det var sgu da utroligt så opfarende folk er!? Chanders' spørgsmål går på om det ville være skadeligt at bruge stofferne på den måde. For hvis det ikke er, så er der vel ikke noget galt i at lamme sig på den måde? Det eneste problem jeg kan se er, som der allerede er nævnt, problemet rent psykisk med at lamme sig hver weekend. I er nogle kællinger nogle gange! :roll:

Det er vel også selve idéen man skal tænke over. Så skift 1. weekend ud med 1. gang og 2. weekend med 2. gang osv. Jeg tror nu ikke at Chanders leder efter en måde at lamme sig på HVER weekend. Eller?

Titel: hehe
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
han er da ikk en idiot, han har helt ret. Har selv haft en periode hvor jeg prøvede at tage forskellige ting så vidt muligt men er ikk et skema menneske. Men ihvertfald jeg er stadig ved fulde 5 selvom jeg har givet den gass

Dedikeret medlem

Entheo skrev:
Det er vel også selve idéen man skal tænke over. Så skift 1. weekend ud med 1. gang og 2. weekend med 2. gang osv. Jeg tror nu ikke at Chanders leder efter en måde at lamme sig på HVER weekend. Eller?

Chanders skrev:
Min idé lyder således:

Og sådan tilpasser man det, så at der hele tiden går minimum én måned mellem hver stof.

Jeg synes selv han lyder lidt ambivalent.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Chanders skrev:

Eks:

Jeg kan godt følge den overordnede ide, og i det omfang at man skal tage noget hver weekend er det formodentlig en fordel at "rotere afgrøderne" lidt.

Men pas på med selve implementationen:

http://sulcus.berkeley.edu/mcb/165_001/ ... /_314.html
Citat:
if the mammalian liver is exposed to both cocaine and alcohol, it will synthesize a novel moelcule which unlike cocaine is not found in nature. This new molecule, is a potent psychoactive metabolite which has a longer lasting effects than cocaine
.
.
.
Because of this distinct difference between cocaine and cocaethylene, cocaethylene is more rewarding. Cocaine abuse can result in cardiovascular toxicity and result in increased blood pressure, heart rate. Cocaethylene has even worst side effects and the majority of death due to cocaine overdose is because of simultaneous alcohol consumption, therefore making cocaethylene.

A national survey has indentified the combination of alcohol and cocaine as the second most widely used drug combination in the United States that causes fatality (7). It was also the major cause of heart failure and cardiovascular arrest in cocaine abusers. There are about 12 million people in the United States that use alcohol and cocaine simoltaneously. The mortality rate depends to the amount of cocaine and alcohol taken.

I det hele taget er der for meget alkohol på din liste ;) Kast alkoholen bort - eller indtag det i det mindste i meget mere begrænsede mængder end den standardiserede danske dødsdruk, og det vil hjælpe gevaldigt på HR profilen. Man kunne også tilføje lidt flere weekender med hash for at reflektere dette stofs noget mildere virkning på den menneskelige organisme.

Ecstasy (MDMA) er også et forholdsvist "stort" stof, som måske kunne erstattes med methylon (som jeg personligt finder er noget mere skånsomt og med mindre eftervirkninger).

Endelig diskuterer du slet ikke doser, men det er min erfaring at man ikke kan skrive "ryger hash" eller "tager ecstasy" uden at kvalificere udtrykket. Der er f.eks. stor forskel på at lamme 3-400 mg. MDMA eller 800-1000 mg. methylon på én aften - frem for at tage 100-150 mg MDMA og 2-300 mg. methylon. Du ved ... at drikke 2-3 øl om dagen er noget man kan gøre i al evighed, men den der 14-21 genstande på én dag i ugen kan give de ondeste tømmermænd :)

Titel: .
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
I en hurtig tanke har jeg også haft den idé, men nej... det giver lidt sig selv at det ikke kan være helt sundt at køre den så hårdt hver weekend. Kroppen er jo f.eks. en måned om at bygge sig selv op efter et MDMA trip. Så hvis den næste weekend, inden den har renset sig fra MDMA, skal til at rense sig fra noget nyt igen. Og igen næste weekend. hehe... Den går ikke

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]