Hej psy.dk
Længe siden.
Nu, hvor jeg efterhånden var blevet enig med mig selv om at skide samfundet et stykke, kommer der så sådan en latterlig historie. Og det pisser mig af, at jeg ikke bare kan være ligeglad og tage mit knark i fred, men det er en helt anden sag.
Jeg har sendt dette til TV2, og jeg prøver at få det i Politiken som læserbrev:
----------------- Jeg har lidt tilføjelser til jeres Mimi Jacobsen-historie om fantasy.
Jeg er 24 år, jeg går på universitet og har et meget højt snit, jeg fungerer godt socialt, jeg har en fast kæreste, jeg kommer fra en god familie og er i det hele taget ganske velfungerende. Og ved I hvad? Jeg tager fantasy engang imellem.
Nu tænker I nok: Et eller andet må der da være galt!? Ja, der er noget galt, men det er ikke med mig - det er de unuancerede medier. Hele fantasy-historien er blevet hvirvlet op, men hvor er historien om, at fantasy gennem hele sin levetid har kostet blot ét menneske livet, mens alkohol koster 3000 mennesker livet OM ÅRET (selv set i procenter er tallene slående). Hvor er informationen om, at GHB (som stoffet Fantasy hedder, medmindre man er sensationsjournalist eller Brian fra bøhlandet) ikke skader kroppen men tværtimod blot nedbrydes til kuldioxid og vand - i modsætning til alkohol, som a) dræber hjerneceller og giver varige hjerneskader ved selv små doser, b) nedbryder mavesækken, c) nedbryder leveren, d) omdannes til formaldehyd i kroppen? Hvor er historien om, at GHB bruges som ve-stimulerende middel under fødsler i Frankrig og Italien, fordi stoffet er så uskadeligt, at det ikke engang kan skade et foster?
Jeg kunne blive ved (tro mig, GHB har MANGE positive anvendelsesmuligheder), men I forstår vel pointen. Nu må I tænke: Hvad er så hagen ved GHB? Jo, den er såmænd, at man skal passe på med dosis, for det kan være let at overdosere. Derudover må man ALDRIG blande det med alkohol, da det kan forårsage bevidstløshed og i værste fald døden - hvilket de to unge, som røg på hospitalet, ville have vidst, hvis ikke de havde været nogle fjolser og havde søgt efter "GHB" på Google, hvor de ca. 10 første sider advarer mod at blande de to ting. Sidst men ikke mindst er GHB afhængighedsskabende - dog ikke værre end alkohol. Åh ja, jeg skal selvfølgelig huske at nævne, at det smager afskyeligt, så diverse uvidende individers udtalelser om, at det smager af vand... ja, tro om igen.
Jeg beder ikke om et pressekorps, der alle er rusmiddeleksperter. Jeg plæderer blot for en kritisk presse - også når kritikken ikke nødvendigvis falder i god jord med den bestående samfundsmorale. Er det for meget at forlange i et samfund, der bryster sig af at være oplyst og demokratisk?
Venlig hilsen XXX
-----------------
Hvis jeg kender den danske presse ret, er de pisse ligeglade - i journalistik finder man en vinkel, og så retter man fakta ind. Stik imod PROPER VIDENSKAB, hvor man observerer og beskriver i nævnte rækkefølge.
Nå ja, det er trods alt bare flere argumenter for at give samfundet fingeren og køre sit eget løb. Bare surt, det ikke kan lade sig gøre at melde sig ud...
Anarkistiske GHB-hilsener TheBo
|