Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 11:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej psy brugere :wink:

Jeg sad i går og røg for første gang (0,75 g pot) i joint, men uden rigtig at kunne mærke det. Kunne godt mærke jeg blev lidt disset i kroppen, men troede det ville være meget vildere?

- Kan det være noget jeg gør forkert, eller hampen der er for dårlig?

Måske andre måder at ryge det på?

Gi nogle forslag ;)

/out

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Jeg ved sgu ikke lige om 0,75 g pot er nok, bruger det næsten aldrig.

Men husker du at inhalere ordenligt? Røgen skal holdes nede i lungerne i 2-3 sekunder for at THC'en (det der gør dig skæv) bliver optaget i kroppen.

Titel:
Medlem

fe_faqet skrev:
Røgen skal holdes nede i lungerne i 2-3 sekunder.

Det gjorde jeg nemlig også, mindst 3 sek.

Titel:
Medlem

Så prøv med lidt mere, men ikke for meget. Du siger du godt ku mærke lidt. Det ku jo tyde på en for lille dosis, men det kommer selvfølgelig an på hvor stærkt dit pot er.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
det kan godt ske du har fået for lidt. da mange pushere har det med at bare blande dækblade og hele lortet sammen hvis de selv dyrker og sælger...

Titel:
Medlem

Roland skrev:
Så prøv med lidt mere, men ikke for meget. Du siger du godt ku mærke lidt. Det ku jo tyde på en for lille dosis, men det kommer selvfølgelig an på hvor stærkt dit pot er.

Jeg prøver med noget mere næste gang ;)

- Tænkte på om en hel joint kun af pot, kan den ryges?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
unknownyoungster skrev:
Roland skrev:

Når du nu siger du er nybegynder så vil jeg råde dig til at blande op med tobak, hvis du ryger en ren pot joint alene bliver du vist lidt mere blæst end hvad godt er. Desuden så brænder tabak bedre.

Men du kan jo altid lave en til joint efter du har røget den første, det gælder om at finde det punkt hvor man føler sig bedst tilpas og det kan man kun gøre selv. Men du kunne jo prøve at gå rigtig godt til den på et tidspunkt bare for at prøve dine grænser af, man lærer jo af sine fejl.

Titel:
Medlem

fe_faqet skrev:
unknownyoungster skrev:
Roland skrev:

Når du nu siger du er nybegynder så vil jeg råde dig til at blande op med tobak, hvis du ryger en ren pot joint alene bliver du vist lidt mere blæst end hvad godt er. Desuden så brænder tabak bedre.

Men du kan jo altid lave en til joint efter du har røget den første, det gælder om at finde det punkt hvor man føler sig bedst tilpas og det kan man kun gøre selv. Men du kunne jo prøve at gå rigtig godt til den på et tidspunkt bare for at prøve dine grænser af, man lærer jo af sine fejl.

Ja det er selvfølgelig rigtigt ;) " Man lærer af sine fejl"

Tak for de gode råd :D

Titel:
Det lyder til at dit pot ikke er så godt.
Men første gang jeg røg, blev jeg heller ikke rigtig skæv.

:) men glæd dig til din første high mester :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

fe_faqet skrev:

Det ved jeg ikke, om jeg er helt enig i, forstået på den måde at der jo ikke er en naturlov, der siger at man pinedød skal ryge HELE jointen bare fordi man har fået den tændt.

Desuden risikerer han en klam nikotin-høj, hvis han med sine nybegynder evner ikke får ristet tobakken ordentligt.

Jeg vil anbefale unknownyoungster at rulle jointen af rent pot og så gå stille frem. Tænd jointen og tag 2 sug. Vent så 5 minutter eller mere og tag 1-2 sug mere. Her er det lidt en fordel, at en ren pot joint ofte går ud helt af sig selv. Metoden er rimelig sikkert selv ved de stærkere cannabisprodukter - derimod bør der advares om at suge og suge i jointen indtil man faktisk føler sig pænt høj, for der er en boomerang effekt, der kommer og slår én 10-15 minutter senere :)

Angående styrken på unknownyoungster pot: det må være noget rimelig dårligt noget. 0,75 gram god pot burde være nok til 2-3 doseringer/trips for en nybegynder uden tolerans.

Titel:
Medlem

vsi du skal ryge pot skal du ryge ca 2g i en joint syns jeg fordi vikinigen er så lille ... og du skal ikke blande det op bare pot er godt alene..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Lyng skrev:
vsi du skal ryge pot skal du ryge ca 2g i en joint syns jeg fordi vikinigen er så lille ... og du skal ikke blande det op bare pot er godt alene..

2 g. ? Tag det nu roligt, så skal der VIRKELIG dårlig pot til.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Lyng skrev:

Siddet og læst de par indlæg du har lavet og du virker som en ung gut som bare sidder og slynger noget ud du ikke aner noget om.
At anbefale en nybegynder at putte 2 gram pot i en joint er sku et dårligt råd eller os ryger du vist noget hjemmedyrket græs ude fra haven som ikke har noget med pot at gøre.

Titel:
Medlem

Jeg har personligt oplevet ikke at blive ret skæv de første par gange jeg røg, og jeg har hørt det samme fra flere andre. Det tror jeg egentlig er meget normalt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Blev heller ikke særlig skæv de første gange. Men tror dog ikke på alt det der med at man ikke kan blive skæv første gang, tror bare førstegangsrygere ryger noget dårligt. Det jeg røg var ihvertfald noget lort og da jeg prøvede skunk for første gang var jeg blæst til atomer.

Titel:
Medlem

Få nu bare den bong frem.. :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
som nævnt er der mange som ikke bliver skæve de første par gange de ryger. mit råd: følg malkavians råd. sug lidt, vent, sug lidt mere. tag den med ro, for skæve det skal i nok blive.

og vær sikre på at I så også til gengæld inhalerer når I suger! mange nybegyndere tror de inhalerer, men røgen når i virkeligheden ikke længere end ind i munden og så ud igen. tag et godt sug, og træk vejret med det samme før du holder på det hele i nogle sekunder. lidt ilt i lungerne er kun positivt for rusen, og du er sikret at røgen kommer godt ned og rundt i lungerne.

god fornøjelse ;)

Titel:
Medlem

Tak for de mange svar ;) Det er jeg glad for.

Tror jeg følger Malkavians råd, du lyder til at have styr på det du snakker om ;)

Tak alle sammen :)

Titel:
Medlem

her må jeg nok give, malkavians den ret han skal have.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]