Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 07:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

grappa_zappa skrev:
Puttes skrev:
Bort set så er E-te (opløste ecstasy piller) et stort hit for tiden

E-TE. :lol: Den har jeg aldrig hørt før. Kan godt huske for 3-4 år siden at nogle af mine kammeraterne sad med en kop te, og rørte et par knuste piller rundt, men har aldrig hørt den vending før. E-TE! Hehe klasse...

Nu skal du jo tænke på at der bruges forskellige udtryg omkring hele landet. Har heller ej selv brugt betegnelsen eller indtaget E-Te, eller Rum-The eller hvad I finder korrekt.

Men efter sigende skulle det have været fantasy der var tale om. Som en ung pige på Retro havde solgt ud af til flere den aften, i en vand flaske. Ofrene skulle også efter sigende have indtaget en enorm mængde samtidig med at de var meget berusede af alkoholen. Så der er ingen tvivl om at det er dårlig HR der har været tale om og skyld i denne episode.
(har ikke selv kendskab til personerne, men har fået det fortalt af folk der kender dem.)

Heldigvis har de begge klaret det og er begge nogenlunde klare i hoved nu.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Ja, så er der kommet nyt i sagen.

Mimi advarer mod livsfarlig festnarko
Citat:
- Man kan ikke advarer nok mod det . Du kan tro du, at du står og drikker din sodavand, din øl eller din vand og så kommer, der det der skidt i. Hvis min søn og hans kammerat ikke var kommet under behandling med det samme, så havde de været døde begge to, siger Mimi Jakobsen til TV-Avisen.

Citat:
Natten til søndag fik de to unge tilbudt fantasy af en 21-årg kvindelig bekendt. De faldt begge bevidstløse om kort efter, at de havde indtaget stoffet.

Magen til vag og uinteressant artikel skal man lede længe efter. Ikke nok med at den er tynd, den er også fyldt med grammatiske fejl. Er det hvad mine licenskroner går til?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

IMO er det værste i denne sag kvinden som havde GHB'en ikke havde styr på hvad hun havde med at gøre, man blander bare ikke GHB og alkohol.
Hun kunne ligeså godt have givet dem et par benzoer til at sove på, trist, dog rigtigt godt den ene er kommet godt ud af det

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Støvede lidt over denne sætning :lol: Ingen eksperimenter. Det her er døden.

- http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/03/03154916.htm

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Incase skrev:
Støvede lidt over denne sætning :lol: Ingen eksperimenter. Det her er døden.

- http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/03/03154916.htm

Det ér døden...

Hvis man er en nar der ikke gider sætte sig det mindste ind i hvad fanden man har med at gøre og hvad propper i hovedet.
Forstå mig ret, det er ikke ment som et personligt angreb på Rasmus Burg, men han valgte selv at tage det og han valgte selv at a)ikke søge noget information om det pågældende stof (forudsat han har taget det før) eller b)at ignorere alle gode råd der findes på en masse...
Fjols!

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er bare skægt, at sådanne historier altid skal skabe sådan et drama blandt befolkningen. "MIMIS SØN NÆSTEN DØD AF FANTASY!!11"

Men hvad med alle de andre politikere eller kendisser vis børn er røget på skadestuen for at blive udpumpet pga. alkohol? Det hører man aldrig... eller samme der ligger og kører spritkørsel. Det er generelt et ret unuanceret billede og i øvrigt ret dårlig jounalistik. Lærer folk ikke noget på journalisthøjskolen? :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg nægter at tro på det ikke vidste hvad det var de indtog. Der er INGEN mennesker som drikker en hætte med GHB og tror det er vand.
Det er ikke ligefrem normalt at drikke 3mL vand ad gangen.

Jeg tror bare at denne her 18-årige knægt ikke tør sige det til hans mor, fordi han ikke vil afsløres i at tage stoffer.

Så stiller Mimi Jakobsen op på TV og siger at folk går og putter GHB i hinandens drinks i stor stil. Det virker dybt latterligt i mine øjne.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ja hun er da helt væk der, men man må også huske, at journalisterne garanteret har punket hende om en udtalelse, på et tidspunkt hvor hendes følelser var lidt sårbare. Hvis I forstår. Hendes søn har trodsalt været i livsfare.
Udover det er hendes udtalelser jo en åben mulighed for debat om emnet, da man sagtens kan argumentere mod dem. Der er en politiker det er gået personligt udover (næsten), og vi har en mulig løsning på problemet. Vi mangler bare en der tager det op :)

Vi = Hr mindede folk der tænker sig om, ikke kun psychedelia.dk

Titel:
Dedikeret medlem

passion skrev:
Jeg nægter at tro på det ikke vidste hvad det var de indtog. Der er INGEN mennesker som drikker en hætte med GHB og tror det er vand.

De var godt klar over hvad de indtog. Og de drak ikke en hætte, men af flasken.

Titel:
Insane psychedelia user!

passion skrev:

Jeg tror bare at denne her 18-årige knægt ikke tør sige det til hans mor, fordi han ikke vil afsløres i at tage stoffer.

Så stiller Mimi Jakobsen op på TV og siger at folk går og putter GHB i hinandens drinks i stor stil. Det virker dybt latterligt i mine øjne.

Men omvendt kan situationen også have været at de har fået tilbudt fantasy som "flydende ecstasy" og derfor har troet at det var noget der havde en ecstasy-lignende effekt. Det er ikke til at vide hvor stort et kendskab de to drenge har haft til stoffet inden de tog det. Men eftersom de begge endte i koma kan det ikke have været særlig stort, da enhver med en vis viden om GHB og dets virkninger nok ikke ville drikke GHB oven i en god alkohol brandert.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

I morgen i Go'aften Danmark kommer Mimi Jacobsen i studiet, for hun vil fortælle om, at forældre skal holde deres børn langt væk fra stoffer.

Titel:
Dedikeret medlem

Hej psy.dk

Længe siden.

Nu, hvor jeg efterhånden var blevet enig med mig selv om at skide samfundet et stykke, kommer der så sådan en latterlig historie. Og det pisser mig af, at jeg ikke bare kan være ligeglad og tage mit knark i fred, men det er en helt anden sag.

Jeg har sendt dette til TV2, og jeg prøver at få det i Politiken som læserbrev:

-----------------
Jeg har lidt tilføjelser til jeres Mimi Jacobsen-historie om fantasy.

Jeg er 24 år, jeg går på universitet og har et meget højt snit, jeg fungerer godt socialt, jeg har en fast kæreste, jeg kommer fra en god familie og er i det hele taget ganske velfungerende. Og ved I hvad? Jeg tager fantasy engang imellem.

Nu tænker I nok: Et eller andet må der da være galt!?
Ja, der er noget galt, men det er ikke med mig - det er de unuancerede medier. Hele fantasy-historien er blevet hvirvlet op, men hvor er historien om, at fantasy gennem hele sin levetid har kostet blot ét menneske livet, mens alkohol koster 3000 mennesker livet OM ÅRET (selv set i procenter er tallene slående). Hvor er informationen om, at GHB (som stoffet Fantasy hedder, medmindre man er sensationsjournalist eller Brian fra bøhlandet) ikke skader kroppen men tværtimod blot nedbrydes til kuldioxid og vand - i modsætning til alkohol, som a) dræber hjerneceller og giver varige hjerneskader ved selv små doser, b) nedbryder mavesækken, c) nedbryder leveren, d) omdannes til formaldehyd i kroppen? Hvor er historien om, at GHB bruges som ve-stimulerende middel under fødsler i Frankrig og Italien, fordi stoffet er så uskadeligt, at det ikke engang kan skade et foster?

Jeg kunne blive ved (tro mig, GHB har MANGE positive anvendelsesmuligheder), men I forstår vel pointen. Nu må I tænke: Hvad er så hagen ved GHB?
Jo, den er såmænd, at man skal passe på med dosis, for det kan være let at overdosere. Derudover må man ALDRIG blande det med alkohol, da det kan forårsage bevidstløshed og i værste fald døden - hvilket de to unge, som røg på hospitalet, ville have vidst, hvis ikke de havde været nogle fjolser og havde søgt efter "GHB" på Google, hvor de ca. 10 første sider advarer mod at blande de to ting. Sidst men ikke mindst er GHB afhængighedsskabende - dog ikke værre end alkohol.
Åh ja, jeg skal selvfølgelig huske at nævne, at det smager afskyeligt, så diverse uvidende individers udtalelser om, at det smager af vand... ja, tro om igen.

Jeg beder ikke om et pressekorps, der alle er rusmiddeleksperter. Jeg plæderer blot for en kritisk presse - også når kritikken ikke nødvendigvis falder i god jord med den bestående samfundsmorale. Er det for meget at forlange i et samfund, der bryster sig af at være oplyst og demokratisk?

Venlig hilsen
XXX

-----------------

Hvis jeg kender den danske presse ret, er de pisse ligeglade - i journalistik finder man en vinkel, og så retter man fakta ind. Stik imod PROPER VIDENSKAB, hvor man observerer og beskriver i nævnte rækkefølge.

Nå ja, det er trods alt bare flere argumenter for at give samfundet fingeren og køre sit eget løb. Bare surt, det ikke kan lade sig gøre at melde sig ud...

Anarkistiske GHB-hilsener
TheBo

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
God skrevet TheBo, post gerne hvis du får et form for svar, eller får det udgivet som læserbrev eller lignede.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rigtig godt skrevet TheBo, det er hermed blevet en krav du skriver svaret hvis du selvfølgelig får et :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Fedt gjort TheBo. Jeg fik også et mindre surt opstød over at hun skulle i go aften danmark, og skrev også et tip til dem:

Hej go aften Danmark. Jeg har hørt at Mimi Jakobsen gæster jeres studie, angående hendes søns overdosis.
Lad mig nu spå ud i fremtiden: Mimi kommer ind i studiet og fortæller om hvor farligt GHB er og at man kan dø af det og ligestiller det med russisk roulette. Og hvis det går som sædvanligt, stiller i jo ikke de kritiske spørgsmål men viger udenom. Jeg synes i skulle sætte jer ind i GHB's virkningsmekanisker.
Lad mig side det sådan her: Der er to slags brugere af stoffer. Dem der tænker sig om, og dem der ikke gør. Dem der tænker sig om, sætter sig ind i hvad de propper i hovedet og ved hvad de gør ved kroppen. Og folk der ved dette, ved at man ikke blander alkohol og GHB da de påvirker samme receptorer i hjernen (GABA), hvilket kan forårsage vejrtrækningsproblemer, kramper, nedsat puls osv. Jeg synes snart der burdes stilles kritiske spørgsmål til den forbuds politik politikkerne ligger for døren. Lad mig gøre det klart. Der findes stoffer i Danmark og folk tager dem. Det hænger måske sammen med at de ideologiske forbud ikke har noget med virkeligheden at gøre. Og folk ved jo godt at man ikke dør af det(det skal man være MEGET uheldig for at gøre), og da slet ikke hvis man passer på. Hvis folk tager stofferne selvom der er forbud, hvilket åbenbart er politikernes eneste "våben", burde man måske tænke i andre baner.
Vi må snart gøre noget. Hvor mange dødsfald skal der til. Folk der tager stoffer er ikke junkier der hænger på gaden og tigger. Det er mennesker i alle aldre, og i alle funktioner. I skulle prøve at kigge jer rundt, for der er mindst en i lokalet som jævnligt tager stoffer.
Jeg vil opfordre jer til at gå Mimi på klingen. Det kan ikke passe at hun uden videre kan sprede propaganda der på ingen måde har noget med virkeligheden at gøre. Og helt ærligt, så kan i ved at bruge en time på at læse om stoffet, argumentere imod alt hun siger.

Og lige en ting til. Jeg har fra kilder hørt, at Mimi's søn selv fik tilbudt flasken og drak af den. Ja drak af den! Ikke noget med at tage en hætte (toppen af flasken) for at se hvordan det virkede. Det er synd for Mimi, at hun har sådan en hjernedød søn. Havde han vidst lidt om stoffets virkning, og ikke bare hældt noget indenbords han ikke vidste hvad var var han ikke havnet i situationen. End of discussion.

Nu ved jeg jo ikke hvordan det går, trods min spåning. Det kan jo også være i bare skal snakke om følelser osv. Men hvis Mimi begynder på sit dødsnarko-propaganda lort, der er det samme, som at sige at du dør hvis du drikker en øl/glas vin(hvor GHB sjovt nok findes i, tænk over den Mimi).. Hvor realistisk er det lige.

Til sidst vil jeg sige. Det er simpelthen umådeligt svært at sidde og se på de dødsfald, når man VED de kunne være undgået. Og det sker jo igen og igen, fordi folk ikke tænker sig om, og der fra statens side ikke er initativ til at gøre andet end at gøre strafferne højere. Det har jo ikke hjulpet, og det vil ikke hjælpe.

Jeg håber at jeg har fået jer til at undre jer.
Og jeg håber at det ikke bliver det samme crap jeg kommer til at se i TV igen og igen. For det er crap.

Mvh Thomas

Så ringede han sørme til mig i dag, for at høre mere.

Det blev til en god samtale, hvor jeg stille og roligt forklarede ham mine holdninger til emnet. Jeg opfordrede ham kraftigt til at stille spørgsmål ved de udsagn hun ville komme med. Håber det giver resultat, men tør ikke forvente for meget. Håber ikke at jeg er blevet misbrugt, men det må tiden jo vise. Jeg var ærlig og oprigtig i det jeg fortalte ham.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hvornår skal Mimi i Go' Aften Danmark, Thomhash? I aften?
Jeg bliver nødt til at se det, hvis der bliver stillet kritiske spøgsmål, der kan lede tankerne hen på mere HR.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Frugthat skrev:
Hvornår skal Mimi i Go' Aften Danmark, Thomhash? I aften?
Jeg bliver nødt til at se det, hvis der bliver stillet kritiske spøgsmål, der kan lede tankerne hen på mere HR.

Lige præcis. Samme her kunne være ret fedt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
findes der i det hele taget nogen modgift imod ghb? - og alkohol?

for mig lyder det somom lægerne har givet dem stesolid+nalaxon.

stesolid, fordi de lå i koma 10 timer - normalt får du et dopamin rebound efter 4-5 timer..

og nalaxon?.. fordi det ville jeg selv gøre som læge, der stod med en OD af ukendt karakter - næsten alle overdosiser sker på metadon og heroin.. så hvorfor ikke denne her? de har jo givet de samme tegn fra sig - åndedrætsbesvær og sårn..

omkring den kemiske lungebetændelse> kan det lade sig gøre at få det, hvis ens mave er fuld af øl?.. - eller, hvis du ligger i koma i 5 timer, får tom mave - og så derefter oplever at brække tingene op i dine lunger?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Spiffeh, overvej lige hvor dårlig 1 liter øl ville være i dine lunger :) og hvis du så har tom mave og brækker dig, hvad kommer der så op?

Ja jeg ville helst have øl i mine lunger

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Portuz skrev:
Spiffeh, overvej lige hvor dårlig 1 liter øl ville være i dine lunger :) og hvis du så har tom mave og brækker dig, hvad kommer der så op?

Ja jeg ville helst have øl i mine lunger

præcis - 1 liter øl i mine lunger drukner mig.. - han må ha fået en lille mængde mavesyre i lungerne - altså haft tom mave? - altså er dette nok sket senere?

ud over det.. læg lige mærke til

Statistik over bekræftede dødsfald som følge af brug af GHP (Fantasy) i Europa i 1996-2006:

Danmark: 1
Sverige: 36
Finland: 2
Norge: 3
Storbritannien: 44
Italien: 1

I alt: 87 dødsfald i perioden 1996 til 2006.

- de læser slet ikke igennem, hvad de skriver?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]