kemal skrev:
Piben er ikke ulovlig. Ansatte på efterskolen må ihvertfald godt kigge i dit skab, hvis de har en grund til det, sådan er det på efterskoler.
Uden at have undersøgt nærmere om den slags (sorry, en af sjældenhederne), så er jeg lidt spektisk overfor den kommentar. Jeg er bestemt ikke sikker på at det er efterskolernes ret at kigge i private sager, faktisk ville jeg mene at de ikke må. At de kan finde på at gøre er en anden sag, men er ret overbevist om at de ikke må.
Har ikke nogle kilder, men kan ikke lige se hvilke love der skulle give efterskoler lov til at kigge i deres elevers sager. Politiet kan, men kun med en ransagningskendelse.
Pas nu samtidigt på at du ikke bliver presset til at acceptere noget du ikke par lyst til. Hvis jeg har ret, og efterskolen ikke må kigge i dit skab, så hold fat i det, også selv om det er helt clean. Det er din ret at have hemmeligheder, og så længe retssystemet ikke kan læse dine tanker, har de ikke en skid at gøre med dine hemmeligheder. Hvis der er begrundet mistanke (måske din pibe?), kunne politiet selvfølgeligt få en ransagningskendelse, men indtil da vil jeg mene at dit skab er dit.
Endnu en gang: Jeg er ikke jurist, og har ikke mere viden om loven end at jeg godt kan lide at læse lidt af den og sætte mig ind i det, så spørg endelig en der har mere forstand på det.
DoYouSpeakWak?? skrev:
er 4 gram hash virkelig alt det besvær værd ?
I min verden holder 4 gram hash en rum tid...