TheBo skrev:
Psychedelic: Jeg skal ikke kunne sige, om en enkelt gang om ugen kan give bivirkninger, men jeg kan til gengæld med pænt stor sikkerrhed love, at en gang hver anden uge giver mindre risiko for det. Det lyder ikke som det mest behagelige, Olney's. Har læst et langt dokument om det, og jeg synes personligt ikke, chancen er værd at tage.
I øvrigt mener jeg ikke, at Keta er en åndedrætdepressant. Er faktisk nærmest helt sikker på, det ikke er.
Du mener vel "risiko" istedet for "chance"

?
Jeg vil lige gøre opmærksom på at Olney's lesions ikke er observeret i mennesker - og så vidt jeg ved kun er set i visse forsøgsdyr efter indgift af grove doser MK-801-(+) (et modelstof for dissociativer). Hele rapporten er derfor efterhånden ret omdiskuteret. Alle lader i hvert fald til at være enige i at tingene absolut ikke ser så skræmmende ud som William White fik dem til at fremstå. Se f.eks. denne artikel:
The Bad News Isn't In. Hvis stoffet påviseligt inducerede små læsioner i hjernen indenfor et rimeligt dosis-interval, ville de farmaceutiske formuleringer af stoffet også prompte blive fjernet. Selvsagt anvendes meget højere doser til bedøvelse i forbindelse med operation, end hvad folk tager rekreativt.
Dermed ikke sagt at det er en god idé at tage dissociativer som ketamin ofte. Selv om det ikke inducerer varige mén i hjernen, kan sindet sagtens komme ud på et sidespor - og ketamin KAN altså være ret vanedannende for visse personer.
Jeg tilslutter mig hvad andre har anbefalet, med at tage ketamin sammen med en let dosis af et eller andet psykedelisk virkende stof. Det gør at man kan bruge mindre doser ketamin for at opnå en tilfredsstillende effekt, samtidig med at man ofte har en mere "klar" oplevelse, som man kan huske mere af.