Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
fe_faqet skrev:
Jeg tror det er fordi han forestiller sig at folk ikke vil kunne styre det, når det lige bliver introduceret for befolkningen er der mange der ikke kan styre det tror han sikkert.

Det er jo rigtigt nok, hvis de ikke bliver vejledt ordentligt. Derudover er der jo altid nogle bøvhoveder der nægter, at følge et godt råd. Men det er jo deres eget problem, ikke vores. Mere personlig frihed, mere liberalisering!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
fe_faqet skrev:
And skrev:
Men han modsiger jo faktisk sig selv på det punkt. Altså mht. kulturelle betingelser, for hvis vi legaliserede ville det jo blive en kultur! Se blot Holland, de klarer sig meget bedre end os på mange områder!

Jeg tror det er fordi han forestiller sig at folk ikke vil kunne styre det, når det lige bliver introduceret for befolkningen er der mange der ikke kan styre det tror han sikkert.

Det er jo det klassiske dilemma. Når man har undertrykket et behov i befolkningen og så pludselig fjerner låget, er der risiko for, at det bruser over. Denne effekt kunne mindskes, tror jeg, hvis man indførte en overgangsfase hvor oplysning var i højsædet.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fanny skrev:
Det er jo det klassiske dilemma. Når man har undertrykket et behov i befolkningen og så pludselig fjerner låget, er der risiko for, at det bruser over. Denne effekt kunne mindskes, tror jeg, hvis man indførte en overgangsfase hvor oplysning var i højsædet.

Hilsen Fanny

Ja, samtidigt med en gradvis liberalisering af narkotika. Altså så alt ikke er tilladt fra den ene dag til den anden, men i faser.
Dette burde dog følges op med en gradvis liberalisering af sygehusvæsnet for, at det ville være etisk forsvarligt. Altså for, at folk der ikke er interesseret i stoffer ikke skal betale for misbrugerenes behandling. At vi alle betaler for alkoholikere i dag er også forkasteligt.

Liberaliser, for fanden, og gør det hellere før end senere!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nå. Det lader til at hr. Rindom ikke svarer tilbage, men det betyder jo kun én ting: skriv et nyt brev! Og nu er det lige så passende, at jeg tager mit første svampetrip imorgen, fredag, hvorefter jeg har en baggrundsviden, omend den er minimal.

Netop fordi min viden er minimal, må I meget gerne komme med lidt ekstra fyld og gode retoriske spørgsmål til ham. Jeg bruger nok noget af JEL's "brev"(Hvis det er i orden?).

Jeg sender det nok i falsk navn, og hvis I bidrager kan I jo selv bestemme hvorledes - og om - I vil citeres.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

And skrev:
Fanny skrev:

Hilsen Fanny

Ja, samtidigt med en gradvis liberalisering af narkotika. Altså så alt ikke er tilladt fra den ene dag til den anden, men i faser.
Dette burde dog følges op med en gradvis liberalisering af sygehusvæsnet for, at det ville være etisk forsvarligt. Altså for, at folk der ikke er interesseret i stoffer ikke skal betale for misbrugerenes behandling. At vi alle betaler for alkoholikere i dag er også forkasteligt.

Liberaliser, for fanden, og gør det hellere før end senere!

Når du har prøvet dine hjemmegroede svampe er jeg sikker på at du vil indse det forkerte i dette statement.

Titel:
Medlem

Jeg synes faktisk godt nok om Henrik Rindom. Han har før svaret mig rimelig præcist på nogle punkter vedr. forskellige stoffer. Det skinder dog igennem at han arbejder med de belastede personer, som ikke har kunne holde sig til et moderat forbrug.

Han har jo også udgivet "Rusmidlernes biologi" som faktisk er en udmærket publikation, omend objektiviteten ikke hele tiden er på top niveau. Men igen, den er jo også udarbejdet i samarbejde med sundhedsstyrelsen. :wink:

Men fin post And. Godt skrevet. Ved ikke hvor meget det betyder at skrive sådan et indlæg, men godt du gider. Jeg vil anonymt sende CAM rapportens summaries om svampes sikkerhed, til BT og Ekstrabladet i løbet af weekenden. :roll:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Bare fordi man ikke helt kan styre sit forbrug er det altså ikke ensbetydende med at man er belastet :!:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Moonage daydreamer skrev:
Når du har prøvet dine hjemmegroede svampe er jeg sikker på at du vil indse det forkerte i dette statement.

Uddyb hvad du mener.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
And skrev:

Uddyb hvad du mener.

Jeg tror blot han mener at du under trippet vil indse det vigtige i at vi betaler til at eksempelvis alkoholikere kan få hjælp. Jeg har selv indset hvor virkeligt dum den fjendtlighed som hersker i verden er, når vi bare kunne være gode venner og hjælpe hinanden. :D

...at det så ikke helt holder når jeg lander igen er en anden sag. :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

grappa_zappa skrev:
Jeg synes faktisk godt nok om Henrik Rindom. Han har før svaret mig rimelig præcist på nogle punkter vedr. forskellige stoffer. Det skinder dog igennem at han arbejder med de belastede personer, som ikke har kunne holde sig til et moderat forbrug.

Han har jo også udgivet "Rusmidlernes biologi" som faktisk er en udmærket publikation, omend objektiviteten ikke hele tiden er på top niveau. Men igen, den er jo også udarbejdet i samarbejde med sundhedsstyrelsen. :wink:

Men fin post And. Godt skrevet. Ved ikke hvor meget det betyder at skrive sådan et indlæg, men godt du gider. Jeg vil anonymt sende CAM rapportens summaries om svampes sikkerhed, til BT og Ekstrabladet i løbet af weekenden. :roll:

Personligt ved jeg da heller ikke hvor meget det betyder, men det er jo altid godt at komme ud til pøblen med ordentlige informationer. Mht. han repatoire vil jeg også være mere imødekommende i mit kommende indlæg, for så kan det jo være, at han tager det mere seriøst fremfor papirkurvens vej som det sidste vidst kom.

Men hvorfor indsender du CAM rapporten anonymt? Derudover kunne man overveje at ramme de lidt mere "vidensorienterede" aviser, fremfor hit-aviserne, eller hvad?

F.eks. kunne du skrive det til jpmaster@jp.dk, eller måske alle tre aviser?

Titel:
Medlem

Sway skrev:
Bare fordi man ikke helt kan styre sit forbrug er det altså ikke ensbetydende med at man er belastet :!:

Det kan godt være. Men de følges nok alligevel lidt ad. :wink:

And skrev:
Men hvorfor indsender du CAM rapporten anonymt? Derudover kunne man overveje at ramme de lidt mere "vidensorienterede" aviser, fremfor hit-aviserne, eller hvad?

F.eks. kunne du skrive det til jpmaster@jp.dk, eller måske alle tre aviser?

Jeg vil ikke lægge navn til, eller stå frem med sådan en pro-stoffer holdning. Det har jeg min fremtid og karriere for kær til. I dagens Danmark skal der også en kendt person med gennemslagskraft til, for at nogen overhovedet ville høre på det. Så jeg kan lige så godt indsende anonymt, da det ikke ville gøre nogen forskel, og nok ville ende med at besudle mit navn. :wink:

Men jeg kan jo nemt indsende til samtlige aviser, både off- og online, anynomt. Skal bare lige have formuleret en indledende tekst først. Det bliver nok i weekenden.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bærnelin skrev:
And skrev:

Uddyb hvad du mener.

Jeg tror blot han mener at du under trippet vil indse det vigtige i at vi betaler til at eksempelvis alkoholikere kan få hjælp. Jeg har selv indset hvor virkeligt dum den fjendtlighed som hersker i verden er, når vi bare kunne være gode venner og hjælpe hinanden. :D

...at det så ikke helt holder når jeg lander igen er en anden sag. :wink:

Jep det var lige hvad jeg mente. Et samfund bør bygge på solidaritet; at vi hjælper hinanden og holder sammen, selvom vi er forskellige.

Ellers godt skrevet And

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Ja, jeg kan heller ikke forstå, hvorfor jeg skal betale for, at folk der synes det er sjovt at køre stærkt skal på hospitalet, fordi de åbenbart ikke var helt så gode til at køre bil som de lige troede...
Eller for gamle damer, der brækker hoften fordi de absolut vil ud og gå en tur, istedet for bare at sidde og vente på hjemmehjælperen, der jo nok kommer engang i næste uge...

/reset sarcasm-mode = 0
:sarcasm-mode now turned off

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]