Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
En lille sjov én!

Ja, hvis jeg selv havde prøvet svampe havde jeg skrevet tilbage. Han er meget reserveret i det, han skriver egentligt ikke så meget? Han kommenterer kun to udsagn, og det synes jeg ikke engang han gør særlig godt.

Jeg tror, at jeg tager den op igen efter jeg har prøvet svampe.

Det er mig selv der har skrevet spørgsmålet. Enjoy!
Anders

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fedt skrevet And, det må jeg sige. Dog irritere det mig at det ikke er en højere magt som kommer med det svar :)

Du kan da godt tage spørgsmålet op, du kan jo bruge psykedeliske stoffer i stedet. Men ja han er meget reseveret, jeg tror egentlig heller ikke hans kan tillade sig at sige så meget, selvom han tildels er enig med dig

Titel:
Dedikeret medlem

Henrik Rindom skrev:
Af alle de unge jeg har talt med, har jeg aldrig mødt en eneste ung, der synes svampe var sjovt.

Man skulle tro at han havde snakket med meget få unge, eller at de lyver ham op i fjæset. Ikke alle svampeture er sjove. Men på alle mine har jeg stået og grinet med eller uden grund i lang tid af gangen. Det synes jeg er sjovt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil aldrig nogensinde helt kunne forstå hvorfor han ikke fortæller sandheden. Selvfølgelig har han snakket med nogle som har haft gode oplevelser

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis jeg havde prøvet psykedeliske stoffer ville jeg også give ham igen, men det har jeg endnu ikke (growkittet står her bag mig og hygger).

Men så igen; han er misbrugskonsulent, og hvor mange erfarne trippere kontakter sådan én? Psykedeliske stoffer har jo ingen videre afhængighedspotentiale?

Nå, men jeg synes I herinde fra burde tage den op igen, det er et meget godt medie at få spørgsmålet bragt op i.

Bare pas på med at nævne hvilke stoffer man lovligt og nemt kan skaffe :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Måske så spørg ham om han nogensinde snakker med folk der indtager "stoffer" med måde ? Og måske spørg ham om han ikke vil mene at bedre oplysning om KORREKT brug af "stoffer" måske ville hjælpe mere end de der "I MÅ DEMENEME IKKE TA DET DERSENS NARKO 10 milliarder pct. dør af det ! HELE TIDEN" kampagner.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
HAHAH! Han er da syg at høre på (IMO)

(Af alle de unge jeg har talt med, har jeg aldrig mødt en eneste ung, der synes svampe var sjovt. Det har jeg derimod, når det drejer sig om kokain)

Hmm, de gange jeg har prøvet coke, har det kun været skuffende.. Og VIL til ENHVER tid vælge psykedelisk narko fremfor fx. mdma el. coke.

(LSD er lettere at styre, og derfor ser vi enkelte, der godt kan lide den påvirkning.)

Er lsd lettere at styre ?. Hvis jeg skulle vælge et stof til et jomfrutrip (til fx. en ven) ville jeg hellere smide mexier efter ham da tiden på lsd kan blive lidt for meget (for en jomfrutripper). og så er dosen også lidt sværere at finde ud af på lsd

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

_Jimmy_ skrev:
Og måske spørg ham om han ikke vil mene at bedre oplysning om KORREKT brug af "stoffer" måske ville hjælpe mere end de der "I MÅ DEMENEME IKKE TA DET DERSENS NARKO 10 milliarder pct. dør af det ! HELE TIDEN" kampagner.

Det var også lidt det jeg lagde i Ayahuasca-sammenligningen, men den fik han vidst ikke helt fat i.

Jeg tror, at jeg vil skrive til ham igen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

And skrev:
_Jimmy_ skrev:
Og måske spørg ham om han ikke vil mene at bedre oplysning om KORREKT brug af "stoffer" måske ville hjælpe mere end de der "I MÅ DEMENEME IKKE TA DET DERSENS NARKO 10 milliarder pct. dør af det ! HELE TIDEN" kampagner.

Det var også lidt det jeg lagde i Ayahuasca-sammenligningen, men den fik han vidst ikke helt fat i.

Jeg tror, at jeg vil skrive til ham igen.

Det håber jeg virkelig du gør, vi venter spændt

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det gør jeg også, for nu er det sendt!

Jeg brugte denne side i min argumentation, samt prøvede at give sidens ry genrejsning i medieverdenen.

Jeg vender tilbage, når/hvis den kære Henrik svarer.

Citat:
Jeg har ganske vidst ikke personlige erfaringer med det, men kan også pege på et forum, der igennem medierne er blevet gjort berømt som værende Mefistofeles selv – psychedelia.dk – hvor man kan læse personlige erfaringer med bl.a. psykedeliske stoffer; både svampe, LSD og ayahuasca. Heraf fremgår det ligeledes, at svampe – for at blive ved påstanden ovenfor – er klart mere afslappet og hallucinationerne generelt har en mere afslappet og positiv karakter, end ved LSD.
...
Derudover virker skræmmekampagner og formaninger om stoffer oftest stik modsat, og gør den unge interesseret i stoffer. Det resulterer desværre i, at den unge tager et narkotika vedkommende ikke ved noget om, hverken om dosering, bivirkning el. l., hvilket leder til enten overdosis eller afhængighed. Det er klart, at ingen vil finde det behageligt at få et meget kraftigere trip end man havde troet. Dertil kan reel information og rådgivning hjælpe (hvilket er psychedelia.dk’s hovedhensigt, som man kan læse mere om på hjemmesiden).
Har overlægen selv personlig erfaring med narkotika, og i så fald hvilken? For en ægte ekspert består jo af to dele: en teoretisk og praktisk viden. Jeg regner helt klart med, at du har rigtig godt fat i den teoretiske, men hvad med det praktiske? Det er ganske vital information for diskussionen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Portuz skrev:
Jeg vil aldrig nogensinde helt kunne forstå hvorfor han ikke fortæller sandheden. Selvfølgelig har han snakket med nogle som har haft gode oplevelser

Han er jo misbrugsbehandler for coke/speed/pillevrag. Der er ikke noget at sige til at de unge han snakker med (altså dem i hans behandlingsgruppe) foretrækker coke fremfor svampe.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Sway skrev:
(LSD er lettere at styre, og derfor ser vi enkelte, der godt kan lide den påvirkning.)

Er lsd lettere at styre ?. Hvis jeg skulle vælge et stof til et jomfrutrip (til fx. en ven) ville jeg hellere smide mexier efter ham da tiden på lsd kan blive lidt for meget (for en jomfrutripper). og så er dosen også lidt sværere at finde ud af på lsd

Jeg er helt enig med Rindom, LSD er meget lettere at "kontrollere" end Svampe. Jeg synes at svampene giver et meget mere kaotisk urent trip, hvorimod LSD bringer lys til sindet.

Dermed ikke sagt at et LSD trip ikke kan blive ubehageligt, det kan det. Sagtens.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Schizophreniak skrev:
Sway skrev:

Jeg er helt enig med Rindom, LSD er meget lettere at "kontrollere" end Svampe. Jeg synes at svampene giver et meget mere kaotisk urent trip, hvorimod LSD bringer lys til sindet.

Dermed ikke sagt at et LSD trip ikke kan blive ubehageligt, det kan det. Sagtens.

Som det er blevet diskuteret utallige gange før, så er det vist en temmelig individuel ting. Der er ikke noget der hedder, at det bare ER lettere at styre.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Citat:
Det er en hel anden snak, når der er tale om en kultur, som gennem generationer har udviklet et kendskab til brugen af et givent hallucinatorisk stof.

I den situation ved man hvordan man skal gøre, hvad man skal passe på med og frem for alt, hvad man ikke skal gøre. De ældre underviser de unge stor set som mange forældre i Danmark gør det, når de lærer deres unger at drikke alkohol. Det er her den store forskel ligger i brugen og misbrugen af stoffer.

Hilsen Henrik

Når han kan finde på at skrive ovenstående, kan jeg ikke begribe hvorfor han så ikke ser det hamrende nødvendige i at give ærlig og saglig information omkring psykedeliske stoffer, frem for bare at spise folk af med: lad hellere være, -det er ikke sjovt!
De mennesker som har den nødvendige erfaring med psykedeliske stoffer, bør jo netop blive hørt, for at kunne vejlede og undervise de nysgerrige unge, som ønsker at tage et psykedelisk stof.
Vi mennesker her i europa er såmænd ikke så anderledes indrettet i vores psyke, end indianerne i sydamerika eller andre steder, hvor de har en "tradition" for at tage den slags stoffer. Det er blot et spørgsmål om opdragelse og videregivelse af den rette information. Jeg er så dødtræt af at høre, at det kun er i orden at tage på psykedelisk rejser, hvis din tip-tip-tip-oldefar også gjorde det (og iøvrigt var af den rette hudfarve og race!), fordi generationerne har videregivet den rette viden om, hvordan man rejser på den "rigtige" måde.
Jeg tror at den psykedeliske rejse udvikler sig (som alt andet i samfundet) til det samfund den befinder sig i.
Os, som gennem vores liv har arbejdet med den psykedeliske rejse og skabt vores egne erfaringer har lige så "ægte" og gyldige oplevelser som de oplevelser den sydamerikanske shaman har. At feje vestlige psykedelikeres oplevelser ind under gulvtæppet med den besked, at de ikke er noget værd, fordi vi ikke kommer ud af en familie hvor man har 1000 års tradition, er noget gevaldigt vrøvl, og tilmed temmelig racistisk!
Hermed siger jeg ikke, at de sydamerikanske shamaner ikke kan lære os en hel del mere, ligesom vi sikkert også kan bidrage en smule til deres forståelse, men jeg mener, at vi er fuldt ud istand til at videregive saglig information og sikker viden til den unge generation, som ville ønske at kaste sig ud i disse oplevelser.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg mener ikke vi kan give sikker viden! Det er hjernen vi leger med! Et meget indviklet system som vi ikke engang kender 100% endnu. Så sikker info, nej, men saglig info, ja.

Det er ikke noget der er sikkert når man snakker om psyken, begrundet med at vi alle er individuelle og opfatter psyken og verdenen forskelligt fra hinanden.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, nu må vi se hvad den gode doktor skriver tilbage. Hvis han da skriver tilbage. Det tager lidt lang tid, efterhånden.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Schizophreniak skrev:
Jeg mener ikke vi kan give sikker viden! Det er hjernen vi leger med! Et meget indviklet system som vi ikke engang kender 100% endnu. Så sikker info, nej, men saglig info, ja.

Det er ikke noget der er sikkert når man snakker om psyken, begrundet med at vi alle er individuelle og opfatter psyken og verdenen forskelligt fra hinanden.

Ok, der fik jeg udtrykt mig lidt for skråsikkert. Selvfølgelig kan hverken jeg eller nogen anden give en viden videre som kan give et 100% sikkert trip. Men vi kan vejlede med det bedste vi ved, uanset om vi er ud af en kultur som har en tradition med psykedeliske stoffer eller vi lever i en kultur hvor der er stor tabu omkring det.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men han modsiger jo faktisk sig selv på det punkt. Altså mht. kulturelle betingelser, for hvis vi legaliserede ville det jo blive en kultur! Se blot Holland, de klarer sig meget bedre end os på mange områder!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

And skrev:
Men han modsiger jo faktisk sig selv på det punkt. Altså mht. kulturelle betingelser, for hvis vi legaliserede ville det jo blive en kultur! Se blot Holland, de klarer sig meget bedre end os på mange områder!

Præcis And.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
And skrev:

Jeg tror det er fordi han forestiller sig at folk ikke vil kunne styre det, når det lige bliver introduceret for befolkningen er der mange der ikke kan styre det tror han sikkert.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]