Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 21:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej igen - som posted i en tidligere tråd er jeg ny på området..

Hvor stor en del af mit mix skal være tobak og hvor stor en del et euforiserende stof, når jeg nu ikke har prøvet det før?

Og hvad ville være det bedste at mixe det med? (hash, pot, skunk)?

Lige til sidst vil jeg spørge om det at ryge en joint, har hørt fra mange at man skal ryge den rigtigt, på en bestemt måde. Hvilken? Eller er det bare ligesom at ryge smøger, for det er jeg vidst for godt inde i :b

Håber i vil give jeg nogle gode svar :D

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hvad for noget Skunk/Pot/hash har du? Du kan mixe det alt sammen med tobak, hash skal krummes ned i mixet, hvor pot og skunk skal findeles til det ca. har størrelsen som tobakken. Husk desuden at riste tobakken! Hvis ikke du er så skilled til at riste med lighter på smøg, så kan det være nemmere at riste tobakken i en gryde.

Du skal ikke suge lige så hårdt som du gør ved smøger, for så ryger den skæv/bliver varm, men øv dig, og ret op på den hvis den brænder skæv, ved at brænde papiret hvor det stikker op. Men husk, små (søde) sug :P

Titel:
Medlem

Jeg har nemlig ikke nået endnu. Så derfor ville jeg lige spørge hvad der giver bedst effekt, og hvor længe rusen varer efter en joint?

- Hører at det ikke kan betale sig at købe standard, da det skulle have dårligere virkning end 80´er og 90´er, og det skulle være mere skadeligt?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Altså rusen varertid er meget forskelligt, ved mig plejer det vist at være en times tid efter en enkelt joint.

Og ang. det du siger om standard så giver jeg dig ret, det er vist skadeligt og spild af penge over længere sigt. :wink:

Titel:
Medlem

Okay (:

Men hvad skulle minimum være for hashen? altså 50´er, 60´er osv..?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Kommer an på ens kontakter, uden nogle kontakter rigtigt, gir man typpisk 50,- for et gram standard. Forsat at de ikke tager røven på dig mere end normalt, så 70-100 kroner. Det kan dog hurtigt betale sig at få fat i nogle ordentlige kontakter.
Virker normalt i 2-4 timer :)

Titel:
Medlem

Fair nok (:
- Men jeg har allerede nogle steder jeg kan købe det. Og en af dem kender jeg rigtig godt, så det skulle ikke være noget problem (:
Men skal bare lige vide hvad jeg går ind til, inden jeg begynder ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes den bedste måde at lære det på er at kigge på andre, der laver en joint. Så får du hurtigt et overblik over, hvor meget smøgen skal ristet og hvordan, og hvor stort hashen skal nulres ud. Det samme med at rulle en cone, eller hvad man nu gør. Dog er det imo sværre end det andet, men det kræver bare lidt øvelse. Det er slet ikke så svært, som man regner med.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

unknownyoungster skrev:
Fair nok (:
- Men jeg har allerede nogle steder jeg kan købe det. Og en af dem kender jeg rigtig godt, så det skulle ikke være noget problem (:
Men skal bare lige vide hvad jeg går ind til, inden jeg begynder ;)

Hvorfor spørger du ikke dem?

Titel:
Medlem

Fordi de er fucked up på stoffer og ved ikke noget om skaderne osv.. Så ville lige spørge herinde, efter nogle kvalificerede svar :roll:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
unknownyoungster skrev:
Fordi de er fucked up på stoffer og ved ikke noget om skaderne osv.. Så ville lige spørge herinde, efter nogle kvalificerede svar :roll:

Jamen du har da slet ikke spurgt herinde om skaderne ved hashrygning?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Du kan også springe over hvor gærdet er lavest.

Lidt ting om "jointrygning"

1: Du behøver ikke lave din Joint i et konisk filter, du kan sagtens klare dig med et normalt cigaretfilter og en rullemaskine.

2: Du behøver ikke mixe tobakken, det er ren smag og behag, dog vil jeg helst have tobakken mixet.

3: Sagt med standard i tankerne er 0.5-0.6 fint i en konisk joint og 0.2-0.3 i en hjemmehugger.

4: Hvor meget du skal ryge? Start med at tage et par sug og vent på det virker, det kan let tage røven på dig. Vi havde et trick da jeg startede med at ryge, om det virker for dig vides ikke. Når vi fik en svag sæbesmag i munden, så var det nok. En anden guideline er når dit spyt skummer.

Titel:
Medlem

Dextrose: Du kan da bare lade være med at læse dem min fine ven (:
- Det er et forum? Man har vel lov til at spørge om hvad man vil, hvis det har noget med emnet at gøre? (:

Ellers tak for svaret Schizophreniak (:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
unknownyoungster skrev:
Dextrose: Du kan da bare lade være med at læse dem min fine ven (:
- Det er et forum? Man har vel lov til at spørge om hvad man vil, hvis det har noget med emnet at gøre? (:

Ellers tak for svaret Schizophreniak (:

Hehe. Det du tog som en tilsvining fra Dextrose, er noget han har sagt i en anden sammenhæng og som Schizophreniak så har citeret i sin underskrift.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neurotika
Med tiden bliver man mere sikker når man mixer hashen og tobakken mht. hvor meget hash der ca. skal i for at få en god joint. Jeg har efterhånden lært at gøre det ved øjemål, for ved altid hvor god tjald det er jeg har fået gennem min dealer. Det er for det meste god 70-80'er jeg ryger, som jeg køber fast.

Titel:
Medlem

Haha :b
- Det må du unskylde så (:

Titel:
Medlem

Schizophreniak hehe den med sæben kender jeg godt

Titel:
Medlem

Jeg kan ikke helt genkende sæbesmagen?
Men jeg synes dog ikke det er et problem at mærke hvornår man har "fået nok", bare man lige tager det stille og roligt og mærker efter de første gange man ryger på en given klump, ind til man får et indtryk af kvaliteten. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Det er lidt af en smags sag og temperament.

Først for mange er effekten, hvor skæv man vil være og det er jo forskelligt fra person til person. Men generelt kan man dele det sådan her op.
Ryger du ofte 3-4 dage eller mere om dagen så skal du have ca. 200mg per. person i en joint for en mildt/normalt ryger, 250mg normalt+,derop efter begynder der at komme en grænse for hvor meget at du kan optage igennem lungerne og derfra ud i blodet. Du kan selvfølgelig også komme mindre i per person. Men prøv dig frem og køb en vægt dertil. kan fås på ebay fra 175 kr. 0.001 precision.

Hvor meget tobak i kommer i jointen påvirker kun smagen og den tid der skal bruges på at ryge jointen. og for at få cannabisen til at brænde bedre.
Til de 200mg fra før plejer jeg f.eks at bruge ca. 60% af en smøg. Eller ca 260-300mg. Den mængde giver god smag og så brænder det ikke for hurtigt eller for langsomt. Pas på med at komme for lidt tobak i, selvom det virker som det logiske at gøre, men når der er for lidt toak i så brænder hashen på en anden måde og alt for meget røg bliver ubrugeligt og ryger op fra jointens top uden at komme ned i jointrøret og ned i lungerne.

En joint skal helst ryger på et jointrør, min 3 cm langt og ikke cigeretfilter som tidligere sagt,Big no no og skal ikke ryges som smøger. men på en mere afslappet måde, Du skal ikke sidde og tænke på at ryge af jointen hele tiden bare lade den sidde i hånden og vente lidt efter hvert hiv. helst 30-40 sekunder hver gang, det virker som meget lang tid når du sidder med den, men det giver jointen lov til at køle af og gør også at chancen for overophedning og tyrepik er mindre end hvis i bare ryger løs.

God ryger :P

Mvh Mikkel

Junior medlem

Geografisk sted: århus
hahaha hvor er det sjovt at læse andre har været igennem det samme som mig i forhold til hvordan man ryegr. :lol:
jeg er ikke-ryger, men kan godt lide at ryge hash, desværre tog det mig rigtig rigtig lang tid at lære at gøre det ordentlig. fx kom jeg i starten til at sluge luften og fik ondt i maven. :oops:
men har lært det nu. :) og første gang jeg sku riste en cigaret brændte jeg min læbe på lighteren- spørg ik hvordan. :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]