Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Først og fremmest - der vil altid være en risiko for at en kan få en ubehagelig oplevelse, f.eks. dårlig indvirkning på en latent psykisk lidelse som f.eks. skizofreni eller maniodepressivitet - det ligger simpelthen i psykedeliske stoffers natur. Andre ting, som f.eks. svære spirituelle erkendelser eller vanskelige personlige problematikker, kan bestemt også spille ind.

Derfor er det særdeles vigtigt at hver enkelt i jeres tripgruppe er helt på det rene med hvad LSD er for en størrelse. At det her altså er en risiko de selv løber, og at det er deres eget ønske og ansvar at deltage i sessionen. Ansvaret skal ikke ligge på skuldrene af dig, Wuschhead.

Angående tripsitter
Det er i mine øjne vigtigt at have i hvert fald én person som har benene solidt plantet på jorden, ikke mindst til at klare alt det praktiske ift mad, drikke, sætte musik på osv., men også til at klare uventede situationer, f.eks. samtaler med udenforstående personer, eller halvakutte situationer, som fx. hvis et af syrehovederne nu skulle skære sig på en kniv.

Vær bevidst om at mange gøremål på LSD kan være fuldstændig uoverkommelige, alt afhængig af den aktuelle oplevelses styrke.

Tripsitteren (TS) skal man også kunne tale med, hvis man føler at det her, det er simpelthen for voldsomt. Her gør det selvfølgelig en forskel om TS selv har erfaring med psykedelika, men jeg vil mene det vigtigste er at personen er vellidt og har det trippende selskabs sympati. Derudover skal TS kunne bevare roen, og må for alt i verden ikke panikke (det er selv sagt ikke særlig beroligende).

Sidst men ikke mindst synes jeg det er vigtigt at TS har en forståelse for kravet om tryghed og kontinuitet for de trippende personer, at han eller hun sørger for at skabe en god og sikker ramme for oplevelsen, og at vedkommende ikke gør ting mod de trippendes vilje.

Angående blanding med andre stoffer
Ved en førstegangsoplevelse på LSD vil jeg helt fraråde enhver form for blanding med andre stoffer (ikke mindst hash!), dels fordi det kan gøre at man helt mister overblikket - altså at klartænkning besværliggøres - men også fordi LSD i sig selv er så specielt, at man bør prøve det isoleret.

Håber indlægget her kan bruges til noget.

Bedste tanker,
Jesper.

Titel:
Dedikeret medlem

yeti skrev:
Wuschhead skrev:
Tak:D... Tripsitterne har vist ingen erfaring med LSD, men vi har alle sammen læst meget

Har de erfaring med andre psykedeliske stoffer? Hvis ikke, er det lige før det kan være ligemeget... dog ikke helt, men næsten.

Personligt ville jeg helst være foruden en person uden erfaring. Min egen erfaring er at personen spørger irriterende meget indtil hvordan man har det, hvad man ser og bla bla bla... Det kan selvfølgelig være forskelligt, men i det tilfælde ville jeg langt hellere have en telefon i hånden, med en person der kunne komme rendende hvis der skulle gå noget galt.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jaspar skrev:
Vær afklarede med dine venner, og gør dem klar over, at hvis du siger det er alvor, så er det sgu alvor.

En sitters fornemste opgave er da netop at have den krisiske indsigt, LSD-tageren ikke har.

Hvis en person på LSD er overbevist om at han er ved at dø og går i panik, er det netop tripsitterens opgave IKKE at tage det alvorligt, men i stedet forvisse LSD-tageren om at det er ego-død han er ved at opleve, at det ikke er farligt, og at det er nødvendigt at konfrontere oplevelsen og gå igennem den.

Også derfor at det er guld at sitteren selv har erfaring med stofferne, så han/hun kan bevare det kølige overblik og ikke lade sig "smitte" med panik, angst eller andre overvældende følelser den LSD-påvirkede måtte opleve.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Wuschhead skrev:
Men en dag gik det så op for mig, at mine venner betyder alt for mig. At jeg får en psykose er en chance, jeg er klar til at tage, men jeg kan næsten ikke bære tanken om at mine venner skulle få en.

Det er godt at du bekymrer dig om dine venner, det tyder på at i har et godt venskab!
Men pas på at du ikke kommer til at vende det om, så du skider på dig selv, og siger det er for at dine venner ikke skal komme til skade på samme måde som du eventuelt gør fordi du tager for mange stoffer (hvad det nu ikke umiddelbart tyder på).
Vi har lige haft et tilfælde med en herinde der gjorde det, og det endte ikke pænt.
Dette er ikke specielt en advarsel rettet mod dig, snarere generelt. :)

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Drupe skrev:
Jaspar skrev:
Vær afklarede med dine venner, og gør dem klar over, at hvis du siger det er alvor, så er det sgu alvor.

En sitters fornemste opgave er da netop at have den krisiske indsigt, LSD-tageren ikke har.

Hvis en person på LSD er overbevist om at han er ved at dø og går i panik, er det netop tripsitterens opgave IKKE at tage det alvorligt, men i stedet forvisse LSD-tageren om at det er ego-død han er ved at opleve, at det ikke er farligt, og at det er nødvendigt at konfrontere oplevelsen og gå igennem den.

Også derfor at det er guld at sitteren selv har erfaring med stofferne, så han/hun kan bevare det kølige overblik og ikke lade sig "smitte" med panik, angst eller andre overvældende følelser den LSD-påvirkede måtte opleve.

Indeed, hvis det var en erfaren tripper. En egodøds-oplevelse som førstegansprøver er sandelig ikke sjovt, ville jeg tro. Jo, hvis man er dygtig nok til at tune sig ordentlig ind, og ikke gå ned på, at det er for kraftigt, men det tror jeg ikke en førstegangsprøver kan.

Men udover det, så har du ret.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Så et lille resumé for at være sikker på jeg er helt med:D :
Det ville være dumt at blande med andre stoffer når det er første gang.
Et par øl vil ikke skade.
TS skal være fuldstændig klar over, hvad vi går indtil så han kan sætte sig ind i vores følelser og behov.

Og så selvfølgelig alt det der stod i artiklen http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=9540

Ellers andet?
Og mange tak for hjælpen, føler mig mere sikker nu:D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvor gamle var I igen?

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Wuschhead skrev:
Så et lille resumé for at være sikker på jeg er helt med:D :
Det ville være dumt at blande med andre stoffer når det er første gang.
Et par øl vil ikke skade.
TS skal være fuldstændig klar over, hvad vi går indtil så han kan sætte sig ind i vores følelser og behov.

Og så selvfølgelig alt det der stod i artiklen http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=9540

Ellers andet?
Og mange tak for hjælpen, føler mig mere sikker nu:D

Nej lyder til i er ved at have godt styr på sagerne. Syntes bestemt heller ikke et par øl skader giver en mere afslappet følelse uden at ødelægge noget.
Ved en forholdvis lille dosis tror jeg det er begrænset hvor langt i bliver sendt væk men en sjov oplevelse godt med visuals skal i med garanti få :)
Min første gang var på 2 dråber de skulle være på godt 125 mics stykket og det var bestemt ikke for meget. Men start ud lavt og hav tålmodighed kan gå noget tid før skidtet virker ;).

Held og lykke med det

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak for det hele...
Til John Doe: Vi venter nok et halvt år, så vi har lidt mere personligt ro, og til den tid er vi 17, 17, 19 og den ene tripsitter 18

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er det kun mig der synes man skal vente til man mindst er 18 med psykedelia? - Ved ikke mig om der er "overbeskyttende"
Edit: Hvis det bare er en enkel gang tror jeg sagtenes det kan gå :wink:

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
Er det kun mig der synes man skal vente til man mindst er 18 med psykedelia? - Ved ikke mig om der er "overbeskyttende"
Edit: Hvis det bare er en enkel gang tror jeg sagtenes det kan gå :wink:

Ved ikke lige hvor meget alderen skulle betyde, hvis man føler sig godt rustet til det... Kunne bedre forstå, hvis du mente vi skulle vente til vi er færdige med at blive uddannet

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Wuschhead skrev:
Ved ikke lige hvor meget alderen skulle betyde, hvis man føler sig godt rustet til det... Kunne bedre forstå, hvis du mente vi skulle vente til vi er færdige med at blive uddannet

Mange mener det er en god idé at vente til puberteten i hvert fald er overstået, og personligheden er lidt mere færdigstøbt end den er for de fleste midt i det hormonelle kaos. Men det er selvfølgelig en individuel sag hvornår føler man er klar til at få væltet sin verdensopfattelse. Jeg er personligt meget glad for at jeg var 19 første gang jeg prøvede LSD - det var ikke oplevelser jeg ville have kunnet anvende konstruktivt tidligere.
Men det er selvfølgelig helt op til jer selv. I lyder velovervejede og tilpas forsigtige - bliv ved med det, og husk at der ikke rigtig er noget der haster - der skal nok være LSD i verden et stykke tid endnu... :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

takker for tilliden:D

Titel:
Medlem

Det med alder er helt personligt. Jeg startede efter gymnasiet, var vigtigt for mig at jeg havde nogle sikre personer at komme tilbage til og at jeg en idé om hvilken en forestilling om mig selv jeg ville føre videre.
Jeg var 20 da jeg startede, men vær' sikre på at det er det i vil nu og at i kan holde ved den beslutning. Husk det er et omfangsrigt valg, ikke kun om man vil flyve ud til rummet inde i en selv, men også hvornår tiden er til det.

Mvh.
Anarkrig

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
jeg er personligt en anelse uenig i at et par øl kan være godt. jeg ville anbefale at man såvidt muligt holder det helt rent.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kan du uddybe det lidt? :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Uden at have prøvet LSD, men LSA og svampe vil jeg mene at alkohol ikke passer ind i disse trips. Det kan da lade sig gøre, men alkoholrusen gør trippet mere mudret og slører IMO lidt det klarsyn som man kan få på psykedelika. Derudover så smager øl yderst afskyeligt på ihvertfald LSA. Bare en ½L øl på LSA er ikke specielt behageligt, kan ikke forestille mig at det er meget bedre på LSD

Hold det hellere rent. Hvis i vil kan i altid blande senere hvis i ABSOLUT vil ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er ikke fordi jeg absolut vil blande, mere for at slappe lidt af, for så vidt jeg har forstået er det vejen mod et godt trip... eller er jeg helt galt på den?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Wuschhead skrev:
Det er ikke fordi jeg absolut vil blande, mere for at slappe lidt af, for så vidt jeg har forstået er det vejen mod et godt trip... eller er jeg helt galt på den?

Det er korrekt, men bare slap af og flyd med, du behøver ikke alt muligt andet for at gøre det :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

nå okay... thx m8s

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]