Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 09:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey alle sammen...
Jeg har læst en masse triprappoter og en masse på wikien om stortset alle stoffer. Og en dag gik det op for mig at jeg egntlig gerne ville prøve LSD, så jeg ringede til måske min bedste ven og spurgte hvad han sagde til det. Uden videre sagde han, at han var frisk, og nu er vi fire meget nære venner der kraftigt overvejer at anskaffe noget, og vi har også fundet andre nære venner, der vil være tripsittere.
Men en dag gik det så op for mig, at mine venner betyder alt for mig. At jeg får en psykose er en chance, jeg er klar til at tage, men jeg kan næsten ikke bære tanken om at mine venner skulle få en.
Så spørgsmålet er: Hvad er jeres synspunkt på dette, og har i nogle gode råd til tripsetting og metoder til at undgå badtrip, psykose osv.... Eller bare gode råd i det hele taget?

Håber i kan hjælpe
m.v.h. Wuschhead

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Der er nogle guldkorn her.

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=9540

http://psychedelia.dk/wiki/index.php/LSD
http://da.wikipedia.org/wiki/LSD

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dejligt med hurtigt svar:)
Og mange tak, skulle selvfølgelig selv ha søgt lidt mere...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Wuschhead skrev:
Hey alle sammen...
Jeg har læst en masse triprappoter og en masse på wikien om stortset alle stoffer. Og en dag gik det op for mig at jeg egntlig gerne ville prøve LSD, så jeg ringede til måske min bedste ven og spurgte hvad han sagde til det. Uden videre sagde han, at han var frisk, og nu er vi fire meget nære venner der kraftigt overvejer at anskaffe noget, og vi har også fundet andre nære venner, der vil være tripsittere.
Men en dag gik det så op for mig, at mine venner betyder alt for mig. At jeg får en psykose er en chance, jeg er klar til at tage, men jeg kan næsten ikke bære tanken om at mine venner skulle få en.
Så spørgsmålet er: Hvad er jeres synspunkt på dette, og har i nogle gode råd til tripsetting og metoder til at undgå badtrip, psykose osv.... Eller bare gode råd i det hele taget?

Håber i kan hjælpe
m.v.h. Wuschhead

f
Sjovt jeg har det nøj agtig samme måde som dig, skide være med at jeg får skide mange nedture og psykoser, men det skal mine nære venner ikke, føler lige som jeg har set stort ansvar vdr. stoffer :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hehe...
Jeg vil ikke sige at jeg føler ansvar, men jeg elsker dem jo som de er nu... Ved ikke om man kan kalde det for at føle ansvar... Men det er i grunden en meget egoistisk tanke når man lige tænker over det:P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hvis i starter meget lavt ud og så tager den stille og roligt hen af vejen, vil mene det vigtigeste er at slappe af og tage det som det kommer. Har i nogen som helst andre erfaringer me bevidsthedsudvidende stoffer ?.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

#5 vi har prøvet en lille dosis psilocybin svampe og store mængder hash, som jeg vil mene kan være bevidsthedsudvidende
#6 Tak for velkomsten:D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Wuschhead skrev:
Hey alle sammen...

Håber i kan hjælpe
m.v.h. Wuschhead

Du skriver ikke hvor gamle I er?
Som tripsitter er det en kæmpe fordel hvis vedkommende har erfaring med psykedeliske stofoplevelser!

ellers er nedenstående som førnævnt vigtigt at tage med i sine overvejelser.

Citat:
Psykedeliske stoffer.
Det er vigtigt at forstå at psykedeliske stoffer ikke er legetøj og at de kræver en vis forberedelse for at få det maximale ud af dem.

Jeg har her lavet en lille liste over små praktiske ting der kan hjælpe dig første gang du skal indtage Psykedeliske stoffer.

- Sørg for at være veludhvilet og i godt humør. Alle oplever nervøsitet første gang, dette er helt almindeligt og helt i orden så længe du husker på at slappe af og flyde med strømmen.

- Tag telefonen ud af væggen der findes ikke noget mere frustrerende end at have smukke visual for så, at blive afbrudt af helvedesmaskinen der står og brøler på bordet. Alene tanken om at skulle snakke med forældre eller svigerforældre kan i sig selv også være stressende.

- fjern eventuelle spidse og skarpe genstande fra den umiddelbare omkreds af hvor i tripper. Nogle gange kan motorikken fejle så voldsomt at det kan blive farligt. Better safe than sorry.

- Sørg for at have købt rigeligt med proviant til turen så i ikke skal vælte ned i den lokale kiosk og købe ind midt i det hele. Det kan anbefales at have en masse forskellig frugt og andet lækkert. Fx er jordbær, hindbær, melon og diverse søde drikke.

- Spil gerne noget dejligt positivt og afslappet musik de første gange. Musik har en kæmpe indflydelse på trip så i kan altid eksperimentere med dødsmetal senere, men start blødt.

- Vær omgivet af folk du stoler på og kan lide... Ekskluder objekter eller personer du i forvejen ikke bryder dig om (i hvert fald de første gange). Der er ikke noget være end at ligge bånd på én selv fordi man er nervøs for andres reaktion. At trippe kan få ting frem i dig, som har ligget gemt. Folk reagere meget forskelligt, nogle begynder at græde enten af glæde eller sorg, nogle bliver indelukkede mens andre bliver meget empatiske og udadvendte.

- Sørg for at have rigeligt med underholdning til de aktive perioder af trippet. Fx kan blyanter og papir være en rar gode at have ved hånden. Mange oplever øget kreativitet under påvirkning så der kan evt. også eksperimenteres med andre former for udtrykkelsesmidler.

- dekorer jeres omgivelser. Levende lys og andet der skaber en rar stemning kan også hjælpe til at bære situationen i den rigtige retning. Andet kunne fx være: lavalamper, plakater, wallhangings, blacklightrør og meget andet….

- Et trip er som en rejse, sørg for at have fred og ro til at nyde den. Når det kommer til mental forberedelse er det bedste at få afklaret alle småproblemer, det være sig indkøb, rengøring, lektier og den slags, inden du går i gang. På den måde har du mindre at bekymre dig om når trippet går i gang og det bliver nemmere at slappe af.

- Hvis det er muligt kan i anskaffe jer nogle benzodiazepiner. Disse kan bruges som sidste udvej hvis i føler at i gerne vil have noget der kan tage brodden af, skulle det gå over gevind. Disse skal dog holdes som absolut sidste udvej, da man bestemt også kan lære noget af dårlige trip, det kræver dog disciplin og et køligt overblik hvilket ikke altid er tilstede.
Læs også psychedelisk krise så du ved hvad du skal gøre i tilfælde af dårlige reaktioner.

Den kan findes her http://www.psychedelia.dk/leksikon/?artikler/krise_faq

- Mht. til madindtag er der forskellige meninger om dette. Nogle mener, at man skal faste nogle timer i forvejen for at undgå kvalme under trippet mens andre mener at en fuld mave hæmmer kvalme og giver en større ro i kroppen.

- vær omhyggelig med at få udmålt dosen korrekt. Mange stoffers effekt er direkte lig med mængden du indtager. Start lavt, du kan altid prøve at forøge dosen næste gang hvis det skulle friste.

Skulle du alligevel føle dig fristet til at redosere så start med at give stoffet tid til at virke før du overhovedet overvejer at forhøje dosen. Mange bliver utålmodige og indtager bare noget mere for bare at blive overraskede når den første dose sparker. En meget almindelig grund til at folk får en dårlig oplevelse er pga. for høje doser.

- Prøv at undgå at kombinere stoffer med andre de første gange du forsøger dig med dem. Et stofs dynamik er ofte unikt for netop det og bør læres at kende grundigt før man forsøger at blande det med andre.

- Og for guds skyld så start din karriere med psykedeliske stoffer i trygge og sikre rammer. Lad nu være med at tage til rave eller drukfest de første gange. Høj musik og mange mennesker leder som regel bare til en følelse af kaos og ubehag. Det er som tommelfingerregel også de færreste psykedeliske stoffer der egner sig til at gå i byen på, dog skal det siges at nogle lidt mere erfarne brugere ynder at tage fx LSD til raves så helt umuligt er det ikke, men bare hold dig fra det de første par gange.

- Lav altid lidt research på det stof du planlægger at indtage. Nogle stoffer gør brug af en såkaldt MAOI (Monoamine Oxidase Inhibitors) som gør det livsfarligt at indtage bestemte typer fødevarer. Så vid hvad du roder med.

HUSK under trippet - at det går over og ja du bliver normal igen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Wuschhead>>> Rydder lige lidt op i nogle ligegyldige post så din tråd ikke bliver ødelagt af det...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak:D... Tripsitterne har vist ingen erfaring med LSD, men vi har alle sammen læst meget

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Wuschhead skrev:
Tak:D... Tripsitterne har vist ingen erfaring med LSD, men vi har alle sammen læst meget

Har de erfaring med andre psykedeliske stoffer? Hvis ikke, er det lige før det kan være ligemeget... dog ikke helt, men næsten.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
yeti skrev:
Wuschhead skrev:

Har de erfaring med andre psykedeliske stoffer? Hvis ikke, er det lige før det kan være ligemeget... dog ikke helt, men næsten.

som man tager det?.. til folk der er nye med psychedelika, så er for mig "tripsitteren" der mest af alt for at skabe "god karma" eller en tryg fornemmelse... du ved, ligesom når din mor holder dig i hånden når du er til tandlægen, selvom du ved hun ikke fatter en skid af tænder, så gør hun dig tryg?... kan så substitueres med lattergas.

lige for at gå lidt ot med tandlæger og det hele, lattergas gør mig ret tryg på psychedelika, da det.. gør mig glad lige meget hvad... virker sq bedre end mor.

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
hehe. je har sku aldrig holdt min mor eller nogle andre i hånden nå jeg har været til tandlægen :D But i get the point.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Som Yeti siger, så er det klart en fordel, hvis dine tripsitters ved, hvad der foregår. Man kan læse et utal af bøger, men aldrig vide helt, hvad det går ud på.

Så længe, at de tager de forholdsregler, som der blev postet i en quote, så er I på den sikre side.

For mig er en uerfaren tripsitter stadig guld. Det vigtige for mig er ikke, at vedkommende snakker med mig, overhovedet. For mig kan en tripsitters vigtigste funktion være, at han sidder på sin flade røv, og spiller sit yndslings computerspil. Jeg tror det er fordi, at så føles tingene helt normale, modsat hvis din ven sidder og siger "er du ok? Du er lidt bleg" etc.

Vær afklarede med dine venner, og gør dem klar over, at hvis du siger det er alvor, så er det sgu alvor.

Hvis I føler jer alt for nervøse inden jeres trip, så gør noget for at dæmpe det. Det er nu helt normalt at have sommerfugle, og at føle en spænding inden trippet - sådan er det jo altid, men føler du, at der ulmer en smule angst i din mave, så er det måske en god ide at drikke en øl eller to forinden, og så ellers få snakket ud imellem vennerne. Det, at tingene kommer på bordet kan hjælpe ret meget, så man ikke sidder og brænder inde med det. Er du bange, så sig det - dine venner vil forstå.

Pøj pøj.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg mener at jeg læste et sted, at det ville være udemærket at starte med mdma for at blive i bedre humør og sådan, men det kan hash jo også ordne. Hvad mener i?

Her står det med e'en http://www.thegooddrugsguide.com/lsd/mixing.htm

Senest rettet af Wuschhead 04 jan 2008 18:14, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Wuschhead skrev:
Jeg mener at jeg læste et sted, at det ville være udemærket at starte med mdma for at blive i bedre humør og sådan, men det kan hash jo også ordne. Hvad mener i?

Når det er første gang du prøver LSD, synes jeg at du skal udelukke alle andre stoffer. Du kan altid prøve med hash næste gang. Hash kan booste effekten rigtig meget.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

http://www.thegooddrugsguide.com/lsd/mixing.htm står der egentlig også det du siger... igen skulle jeg have lavet bedre research:)

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
vil også sige det er dumt og blande det med andre ting nå det er første gang med lsd, man kan hurtigt blive skudt rigtig lang væk hvis man blandet det med andre sager...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Wuschhead skrev:
http://www.thegooddrugsguide.com/lsd/mixing.htm står der egentlig også det du siger... igen skulle jeg have lavet bedre research:)

Okay, men hash skulle være rigtig godt på psykedeliske stoffer for nogen og for nogen andre går den bare ikke.
Nogen foretrækker det på peaket, nogle foretrækker det på come down, så det er meget forskelligt fra person til person.

Derfor vent til du er lidt mere vant med LSD. Godt trip.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg vil sige at GHB er en bedre SMOOTHER end både mdma og hash.
blandingen af LSD og MDMA kan godt blive lidt uoverskueligt, især hvis man ikke har erfaring med nogen af delene.
Hash har en tendens til at banke mig helt tilbage i sofaen og blive ret stenet. men det er min erfaring, hvis i alle ryger tit, og har det godt med det, kan det vel være en løsning?
jeg vil nu forslå ghb, eller et par øl, som Jaspar siger:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]