Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 09:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Jeg går og ser lidt på digital kameraer, da jeg er begyndt at fotografere meget.

Det jeg primært skal bruge det til er at tage makro billeder i skoven og tage billeder af grafitti. så jeg har brug for en god makro funktion, og jeg har brug for at den kan gengive farverne meget skarpt.

Hvad har i af eksempler og idéer?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg har selv købt et Canon eos 350d som jeg er meget glad for, meget kamera til en overkommelig pris - hvis du tager det seriøst kan du lige så godt købe et spejlrefleks (SLR) med det samme, her vil du også ha' mulighed for at skifte linse..

Inde på http://www.fotokritik.dk - som er et kritik forum for fotografer, kan du finde en brugtsalg sektion, hvor der dagligt kommer en del nye salgsemner.. Jeg fandt selv mit kamera der, og har så siden købt linser på qxl og ebay..

Held og lykke! :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
Jeg har selv købt et Canon eos 350d som jeg er meget glad for, meget kamera til en overkommelig pris - hvis du tager det seriøst kan du lige så godt købe et spejlrefleks (SLR) med det samme, her vil du også ha' mulighed for at skifte linse..

Inde på http://www.fotokritik.dk - som er et kritik forum for fotografer, kan du finde en brugtsalg sektion, hvor der dagligt kommer en del nye salgsemner.. Jeg fandt selv mit kamera der, og har så siden købt linser på qxl og ebay..

Held og lykke! :D

Tak for et dejligt indlæg!
Jeg må dog henvise til at jeg gerne ser et mere kompakt kamera, der er til at have med rundt, uden at det fylder for meget. (compact digi cam)

på forhånd tak

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har selv en Canon Powershot G7, rigtig godt cam og er super glad for det, har givet mig utrolig mange gode billeder

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
igen ville jeg holde øje med fotokritiks marked, der er sgu en del at vælge i mellem..

Men nu du gerne vil ha et kompakt digital kamera, vil jeg råde dig til at købe et med mindst 6 megapix, så vil du ku klare dig et godt stykke vej! Men mht macro fotos, vil jeg sgu næsten mene at du skal ha en linse til formålet, eller at du køber et kamera med den specielle funktion indbygget.. Men derfor kan du stadig sagtens tage close up fotos, evt ved hjælp af en lup..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
igen ville jeg holde øje med fotokritiks marked, der er sgu en del at vælge i mellem..

Men nu du gerne vil ha et kompakt digital kamera, vil jeg råde dig til at købe et med mindst 6 megapix, så vil du ku klare dig et godt stykke vej! Men mht macro fotos, vil jeg sgu næsten mene at du skal ha en linse til formålet, eller at du køber et kamera med den specielle funktion indbygget.. Men derfor kan du stadig sagtens tage close up fotos, evt ved hjælp af en lup..

Ved godt mit ligger i den lidt dyre ende, men det kan satme også tage nogle flotte macro shots

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Canon ixus 950 is

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Nu er det lidt tid siden at jeg selv har haft et mellem hænderne, men kan varmt anbefale Casio EXILIM. De er dejligt små og super hurtige. Gik fra et Samsung Digimax i5 til min vens Casio EXILIM Z75 (vist nok..), og elskede sidstnævnte.

Det er altid problematisk når man godt vil have en lille form-factor og god optik, men man må gå på kompromis. Før du køber, så sørg for at smutte i en fotohandler og prøv kameraet mellem dine hænder. Det betyder en hel del.

Hvis jeg var dig, ville jeg kigge på Casio EXILIM EX-1080. Steves Digicams har et godt review af det på http://www.steves-digicams.com/2007_rev ... z1080.html . 10 megapixels er muligvis overkill, men når prisen er så lav som den er og kvaliteten, i hvert fald ifølge det review, er så god som den er, så kan jeg ikke se noget problem i det. Støj er ofte et problem med kameraer med så høj opløsning, men det lader ikke til at det er det med EX-1080.

Held og lykke med at finde et godt et!

-RuneK

Titel: konicaminolta
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har et konicaminolta 5D, og det er jeg meget glad for :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I det hele taget så er alle jo glade for deres kamera, men hvis du går rigtig meget op i macro så må du jo gå i dybden med det som udgangspunkt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har researched lidt, og fundet frem til at Sony Cybetshot DCS - W80 skulle være et godt kamera, mht macro billeder (nærbilleder af planter, evt. topskud m/ krystaller osv.)
og en flot farvegengivelse.

Nogen der har erfaringer med deT?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Selv har jeg et Canon IXUS 700, og tidligere havde jeg Canon IXUS 400. Begge kameraer har jeg været utroligt glad for, og de tager begge makropics på 3cm mener jeg. Kvaliteten fejler intet.

Hvis jeg skulle anbefale et andet kamera, som jeg flere gange har set gode billeder fra, så skulle det helt sikkert være Fuji Finepix serien. De "normale" billeder er fine, men de vinder helt sikkert på deres makrofunktion. Superskarpe billeder, og god farvekvalitet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har et Canon Powershot S3. De er rigtig gode og har en god makrofunktion. Desuden har de en af de bedste videofunktioner på markedet.

Jeg tror den generelle holdning til Sony's kameraer er at man får mere for pengene andre steder.

Tjek evt. http://www.dpreview.com/ inden du køber.

Mvh. Christian

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Den her side har de bedste anmeldelser IMO:
http://www.dcresource.com/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]