Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:34


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 dec 2007 17:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 okt 2007 20:46
Indlæg: 6
Det er et halvt siden jeg sidste svampe for første gang, og det har været den eneste. Jeg synes det at svampe er fantastiske. De gav mig et helt nyt syn på livet.

Jeg fik dog også en slags skizofren bivirkning. Jeg kan nu sagtens sidde for mig selv i mange timer, og være underholdt ved at "tale med mig selv" inde i hovedet, altså som om jeg taler med én anden i mit hoved. Det har gjort mig ret indelukket, da jeg nu kan diskutere med mig selv i hovedet (på en måde), altså jeg kan f.eks. se ting fra forskellige sider. Meget tit fanger jeg mig i at snakke/diskutere oppe i hovedet, uden jeg ligger mærke til det, det vil sige at lige pludselig tænker jeg "hvad fanden laver du, du snakker med dig selv inde i hovedet?"

Jeg har dog det problem at jeg ikke kan vurdere om jeg har haft disse skizofreni tendenser før jeg tog svampe.

Når men jeg er blevet ret trist og har nu lyst til at tage svampe igen for et nyt pust i mit liv. Kan i vurdere om det er okay for mig at tage svampe igen? (eller andre stoffer).

PS: Jeg er 16 år gammel, hvis det skulle have nogen relevans.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2007 18:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 maj 2007 16:21
Indlæg: 1071
Var det pga. svampe, du fik det slags skizofreni? Det lyder da meget voldsomt. Har du været ved lægen? Umiddelbart vil det være en dum ide at tage en psykedelisk stof, hvis du har det, som du beskriver. 16 år er efter de flestes mening også en for tidligt alder at tage svampe i.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2007 18:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 okt 2007 20:46
Indlæg: 6
Gæst skrev:
Var det pga. svampe, du fik det slags skizofreni?


Som jeg skriver, er det, det jeg ikke ved. Altså jeg har aldrig lagt mærke til den skizofren opførsel før jeg tog svampe.

Gæst skrev:
Har du været ved lægen?


Nej, og det tror jeg heller ikke jeg har tænkt mig. Hvad kan han/hun gøre? Give mig terapi? Så spørger min mor hvad jeg laver i den tid, og hvad gør jeg så?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2007 18:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 apr 2007 15:24
Indlæg: 791
Geografisk sted: der hvor det sker...?
kris0 skrev:
Gæst skrev:
Var det pga. svampe, du fik det slags skizofreni?


Som jeg skriver, er det, det jeg ikke ved. Altså jeg har aldrig lagt mærke til den skizofren opførsel før jeg tog svampe.

Gæst skrev:
Har du været ved lægen?


Nej, og det tror jeg heller ikke jeg har tænkt mig. Hvad kan han/hun gøre? Give mig terapi? Så spørger min mor hvad jeg laver i den tid, og hvad gør jeg så?



skizofreni er noget der ikke bare kommer efter en gang på svampe, svampene kan udløse det hvis du er disponeret for det i forvejen.

synes helt seriøst at du bør gå frem med det, du behøver ikke at fortælle du har taget svampe, bare sig det som det er og få taget en undersøgelse, hvis det nu er at du er skizo, så skal du have medicin og hva der nu ellers hører med


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2007 18:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Først og fremmest vil jeg erklære mig enig i, at du sandsynligvis er for ung, til at det er god idé at tage svampe. Det er ikke for at sige, at du ikke er "stor nok", for det er naturligvis individuelt.

Men din alder er sguda etr trip i sig selv! Jeg har sandsynligvis kun mine egne teenageår som førstehåndskilde, men jeg synes nok at kunne genkende mønstret hos andre i den alder, og folk på min egen alder kan også nikke genkendende til det. Min pointe er, at i din alder kører ens sind derudaf med 220 i timen. jeg tror (desværre) ikke man er så opmærksom på nye indtryk, ens eget sind og følelser, som i teenageårene. Når jeg tager svampe føler jeg faktisk at jeg får noget af mine teenageår tilbage, men at have oplevet det bombardement af følelser, indtryk, hjernehopla og andre mentale rutschebaneture som 16 årig havde nok været for meget for mig.

-men jeg kan læse, at du har haft en god oplevelse med svampe, så det hører du nok alligevel ikke efter :wink: -men tænk over det, måske er det for dumt at risikerer en grim oplevelse, og derved blive så bange for svampe, at du ikke vil prøve det igen. Måske er det federe at vente nogle år, og så følges med svampene resten af livet (Bull Lee til den indre hippie: "Luk røven, tree-lover!").

Hvad angår de eftervirkninger du taler om, så tror jeg bestemt ikke du skizofren. Det er muligt det er svampene der har startet det, men er det så dumt? Hvis du sidder og vender et evt. problem med en indre stemme, er det så ikke bare din måde at vende et problem på? Indre dialektik...

Hvis det ikke ligefrem er udefrakommende stemmer der befaler dig at gøre dette eller hint, så tror jeg du er meget normal...

Held og lykke med fremtidige trips (men prøv at vent lidt, hva?). Det lyder som om du har fået noget ud af svampene, så du har bestemt været heldig. Nu er du en erfaring rigere, der med garanti giver dig et forspring i forhold til andre på din alder, men det kunne ligeså godt være gået galt...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2007 20:07 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2007 19:00
Indlæg: 11
ikke for at gå for meget offtopic men, er at snakke med sig selv inde i hovedet en slags skitzofreni, eller unormalt overhovedet? Jeg har altid haft det sådan og har aldrig fundet det mærkeligt eller noget "sygt", jeg kan også sidde i timevis og snakke med mig selv i tankerne, lidt ligesom at læse en bog, men kan også vende og dreje ting der er sket for mig på forskellige planer som jeg snakker med en fortrolig ven... er jeg syg? :P
forresten så kom det ikke efter jeg begyndte at ryge tjald eller tage psycadeliske ting.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2007 20:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 23:49
Indlæg: 792
Erklærer mig enig med Bull Lee.. mit sind som 17 årig ræser ihvertfald stadig derudaf.. :lol:

Tja, jeg mener ikke nødvendigvis du er skizo, du skal bare ud og være mere social med andre mennesker, så finder du ud af at det er langt mere interesserant !

_________________
Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as hard as you can.
Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at starte en samling.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2007 14:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2007 23:00
Indlæg: 58
Skizofreni er self. ikke helt let at definere, men så lang tid at de her personlige samtaler med dig selv ikke skaber nogen negativ effekt, så som en anden nævnte, at du føler at stemmerne kommer udefra og prøver manipulere med dig, så er der ikke noget at være bekymret for.

Et typisk tegn på "rigtig" skizofreni er også at stemmerne er lydhøre altså i den forstand at du rent faktisk mener at du kan høre nogen tale til dig, selvom du er helt alene. Men udfra hvad du skriver virker det ikke som om at det er tilfældet, så igen mener jeg ikke at der er nogen grund til bekymring.

At man "snakker med sig selv oppe i hovedet" er sådan set meget normalt. Det er en måde at bearbejde ens oplevelser på og udforme ens meninger om sig selv og verdenen omkring en. Det skal du ikke være bange for. Nogle mennesker har tendens til at gøre dette mere end andre og det kan selvfølgelig være dårligt for en hvis man overdriver. Med tiden bliver du sikkert bedre til det og lærer at "kontrollere" indholdet af de her "samtaler" og hvor ofte de sker. Det er et godt værktøj til at holde styr på dit liv og dine oplevelser, du skal ikke være ked af at du er "god" til det :D.

At du ikke er så social og føler at du måske er syg kan ligeså let skyldes alt muligt andet end dit svampetrip. Teenage alderen er og bliver en forvirrende alder, som andre postere også siger.

Hvad angår om du skulle tage svampe igen - så skal du under alle omstændigheder huske at være forsigtig og sørge for at læse og undervise dig selv om doser og effekter. Stol helst kun på dig selv og din viden, istedet for at lade mennesker du måske kun har mødte et par gange styre hvad der er passende eller godt at indtage. Brug foreksempel denne side til at lære hvad du måske kunne få gode oplevelser med og hvad der ville være skadeligt for dig.
Det er også en yderst god ide at vente noget tid mellem hvert trip, især med svampe. Svampe er ikke et rusmiddel til fester og weekendssjov.

Prøvede selv svampe første gang i en relativt ung alder af 17 år. Ikke en speciel stor dosis, men røg også hash for første gang samtidig med svampetrippet. Havde også spist en stærk tablet med guarana, men det skulle ikke have nogen særlig effekt på de to andre rusmidler.
Det varede mange år før jeg prøvede svampe igen, hvilket jeg absolut ikke har fortrudt. Hav respekt for den slags stærke psykedeliske midler og du kan lære meget om dig selv og få mange gode oplevelser ud af det.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2007 20:13 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 jun 2005 05:20
Indlæg: 619
Nu er der et par stykker, der har været inde på det, men jeg vil bare slå helt fast at det at tale med sig selv er fuldkommen normalt og ikke noget at bekymre sig om. Jeg gør det selv, har gjort det så langt tilbage jeg kan huske og opfatter det som en essentiel del af min tankegang, da jeg, som du også nævner, kan nærmest diskutere med mig selv og se tingene fra flere perspektiver.
Jeg har også snakket med en psykiater om det (som jeg så i en anden forbindelse) og fik der bekræftet, at det ikke er noget at bekymre sig om overhovedet. Det har intet med skizofreni at gøre. Hvis du ikke lige frem har fremmede stemmer i hovedet, eller på anden vis får negative følger af det, så bare slap helt af.

Svampe er bestemt dejlige og helt sikkert det bedste stof jeg nogensinde er stødt på, men man skal være lidt påpasselig, specielt når man er ung og stadig er i rivende udvikling.
Jeg bider specielt mærke i at du siger du er trist til mode. Det er ikke de bedste omstændigheder at trippe under; alene af den grund ville jeg vente lidt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2007 05:13 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 maj 2007 01:34
Indlæg: 564
Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
kris0 skrev:
Når men jeg er blevet ret trist og har nu lyst til at tage svampe igen for et nyt pust i mit liv. Kan i vurdere om det er okay for mig at tage svampe igen? (eller andre stoffer).


At tage nogen som helst former for stoffer "for at få et nyt pust i dit liv" er en rigtig, rigtig dårlig ide og kan i værste tilfælde ende i et misbrug... Og så er psychedelika generalt en dårlig ide at ta' når man ikke er "ovenpå" psykisk...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2007 18:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2007 16:56
Indlæg: 678
Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Atna skrev:
kris0 skrev:
Når men jeg er blevet ret trist og har nu lyst til at tage svampe igen for et nyt pust i mit liv. Kan i vurdere om det er okay for mig at tage svampe igen? (eller andre stoffer).


At tage nogen som helst former for stoffer "for at få et nyt pust i dit liv" er en rigtig, rigtig dårlig ide og kan i værste tilfælde ende i et misbrug... Og så er psychedelika generalt en dårlig ide at ta' når man ikke er "ovenpå" psykisk...


Kommer jo an på, i hvilken henseende man har tænkt sig at bruge svampene i. Jeg har selv utallige gange taget svampe mens min "situation" ikke har været helt god. Resultaterne har været gode. Svampene har givet midlertidigt klarsyn. Så ønsker du at bruge det i et re-kreativt øjemed, så synes jeg du skal prøve dig frem, men søger du bevidst fis og ballade, så skal du ikke tage det med mindre din "situation" er god. Basta.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2007 04:15 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 sep 2007 15:10
Indlæg: 681
Geografisk sted: Meget langt væk
Det er helt normalt at tale med sig selv. Sålænge du ikke er begyndt at tro, at du taler med andre (end dig selv) inde i dit hoved, skal du ikke bekymre dig om noget.

Men IMHO: hold dig fra svampe. Tal med dine forældre, venner, eller nogle helt andre om, hvad der optager dig, og om, at du har det dårligt. For de allerfleste er åbenhed og ærlighed overfor andre en forudsætning for, at man kan være ærlig overfor sig selv. Selvfølgelig skal du ikke nødvendigvis plapre ud om alt, men hvis du tænker dig om, tror jeg godt du ved, hvad det kunne være, at du måske skal tale med nogen om. Ærlighed serveret som fortrolighed er desuden en direkte vej til enhver piges hjerte.

Hvis du spekulerer meget over det her med den indre samtale, og måske også på andre måder er blevet meget selvbevidst vil jeg også anbefale dig at dele det med andre, evt. sætte dig lidt ind i filosofi, og indse at mange af de spørgsmål du måske stiller dig selv, er ganske almindelige blandt folk, der tænker. At det ikke er dig, der er noget galt med.


Om Shanti


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2007 13:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 dec 2007 09:56
Indlæg: 6
kris0 skrev:
Jeg har dog det problem at jeg ikke kan vurdere om jeg har haft disse skizofreni tendenser før jeg tog svampe.

Når men jeg er blevet ret trist og har nu lyst til at tage svampe igen for et nyt pust i mit liv. Kan i vurdere om det er okay for mig at tage svampe igen? (eller andre stoffer).

PS: Jeg er 16 år gammel, hvis det skulle have nogen relevans.


Jeg tror nu ikke du har taget skade, alle tænker og svare mere eller mindre på deres egne tanker.

Efter min mening skal du absolut IKKE tage flere stoffer/svampe hvis det er for at få det bedre fordi du har det trist!.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team