Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 00:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: i et træ
Hey. Har gået og leget lidt med ideen om at få mig mine egne planter. Dog er jeg ret usikker på hvor meget jeg skal bruge både af frø,plads osv. Jeg kunne godt tænke mig at få pot ud af det. Så vil tro at jeg skulle købe nogle white widow eller northern lights. Er vild ryger så er ikke interesseret i den vildeste skunk eller noget i den dur. Kunne godt tænke mig at plante så høsten evt. gav til 4-5 pot joints. Så jeg søger råd/forslag til : frø, både type og hvor mange, hvor meget plads det ville kræve at få udbyttet og om der var nogle der vidste hvad det ca. ville koste. Har kigget lidt på forskellige guides fx. dcf guiden. Efter hva jeg har læst skulle jeg mene at det var cannabis sativa jeg er interesseret i? Er dog heller ikke sikker på det :P

Keep in mind at jeg ikke er mega ryger, men bare vil hygge lidt med et projekt og stadig få noget ud af det.

Beklager min geniale tegnsætning ;)

på forhånd mange tak

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg ville råde dig til at vente til april/maj, og så dyrke udendørs, så skal du købe frø (fås ned til 35,- inkl. porto), Jord, gødning (120,- plus porto så kan du få 'canna' gødning til både veggetationsfacen og blomstringsfaven, søg på google for forhandler) og potter.

White Widow og Northen lights er begge to skunk sorter, og White Widow er udpræget indica, imens Northen lights så vidt jeg husker er mere en blanding.
Hvis du ønsker noget pot, så kik i frøbanken, som sagt 35,- inkl. porto. for 10 frø. 5 frø bør være nok til en lang række joints. Personligt er jeg dog noget mere vild med skunk hvor man kan få samme mængde røg, men mere potent. Så kan du jo bare dosere mindre.

Titel:
Medlem

Okay hehe tænkte nok jeg var på afveje. Med frøbanken mener du så dcf's? og selvom du er mere til skunk osv. kunne du så rekomendere nogle frø? fx. nogle der var lettere at plante for en nybegynder?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jep Dcf's.

De eneste Pot frø jeg har dyrket var Nepal, og de var rimeligt nemme, og stod godt imod vind og vejr, men potensen var mildt sagt ikke ikke noget at råbe hurra for, jeg gad ikke ryge det som de var. Af frøbankens vil jeg sige du skulle rode dig ud i noget 'Erdbeer x Early Durban' Godt nok skunk, men de burde være rigeligt resistente overfor mug og insektangreb, og blomstre forholdvist tideligt i forhold til at der er sativa gener i.

Titel:
Medlem

Kan da godt give dig lidt at rette dig selv efter.
Lad os sige du har 1m2 til rådighed. Hvis man er heldig, god til at følge guides eller bare er pro, så kan man få 3-500g udaf 1m2. Men så er der også proppet med planter, et såkaldt SOG - Sea of Green. De sorter du nævner er fine til en novice WW er også en del sativa, som du vil have. Men de er begge vild røg, hvor du kan tage et eller et par puffs og så er du ret skæv i et godt stykke tid.

Hvis det er et mindre vær. eller lign. du har tilrådighed, så ville jeg vælge en 250W eller 400W HPS-lampe. Den bliver varm og kan godt holde et mindre rum på lidt over 20 grader eller mere, så derfor er den ikke så velegnet til skabe, medmindre der er indbygget ventilation.

Forskellen på 250W og 400 er arealet der bliver belyst og afkast, da lysstyrken på 250W ikke er så stor som den anden, det siger lidt sig selv.
400W er perfekt til grows på 1m2. Du kan godt have 10 planter på 1m2, hvis du blomstrer dem efter 2-4 uger, alt efter hvor meget de strækker sig osv. NL strækker sig næsten ikke, så den ville du godt kunne vegge (lyset tændt 18 timer, slukket i 6) i en 3 uger til en måned, uden de voksne sig vilde.

Når du nu er ny, så er jord eller coco det bedste medie at starte med, det er bedst med en ugødet eller meget svagt gødet jord, for så kan du tilsætte gødning hen ad vejen.
Coco skal du vande hver dag, i modsætning til et par gange om ugen med jord, eller så tit at det aldrig tørrer ud, det skal altid være lidt fugtig og når du vander: meget fugtigt selvfølgelig, for ellers dør rødderne og det stresser eller dræber planterne. Det er lidt nemmere og mere tilgivende end jord. Plus, der er mindre sandsynlighed for sygdomme og skadedyr ved brug af coco, givet at rummet er rent og du ikke går derind med beskidte sko osv.

Titel:
Medlem

Rigtig god hjælp indtil videre. Vil lige afprøve den her idé : En 9 liters potte med noget sativa fra frøbanken, en 250 W også noget coco. Ville det kunne lade sig gøre at have det stående i et normal værelse? selvfølgelig en plads for sig selv men bare som en evt. stor almindelig plante? Uden selvfølgelig at få en flere meter høj plante.

Titel:
Medlem

Det kan sagtens lade sig gøre. Der er bare lige det "problem" at du ikke kan vide om det ene frø du popper, bliver en hun, medmindre du køber feminiserede frø.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Og så skal pågældene rum kunne mørklægges i mørkeperioden.

Titel:
Medlem

Kong_Koger skrev:
Det kan sagtens lade sig gøre. Der er bare lige det "problem" at du ikke kan vide om det ene frø du popper, bliver en hun, medmindre du køber feminiserede frø.

Hvis man nu planter fx. 2-4 frø i en stor potte kunne man så nå at fjerne han planterne når de dukker op?

Titel:
Medlem

Det er ikke optimalt, hellere én potte til hvert frø, så stresser man dem mindst muligt, når de skal ompottes. De begynder for det meste først at vise køn et par uger inde i blomst-periode, og så er det endnu værre at pille ved rødderne. Så, en 5L potte til hele veg-fase til hvert frø, er klart noget af bedste. Mindre kan dog gøre det..

Du kan desuden sagtens nå at fjerne hannerne inden de åbner deres pollensække. Først viser de tegn på at være hanner og så, noget tid efter, har de udviklet sækkene nok til at de åbnes. Så der er intet at være nervøs for. Bare hold et vågent øje.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]