Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 20:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Lortetråde
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Hey.

Jeg vil gerne opfordre folk til at tænke sig lidt om og søge en smule inden de opretter alle mulige åndssvage tråde om amf og extacy. Jeg er ved at være træt af at læse og moderere mere eller mindre retarderede emner. Så i må gerne lige tage jer lidt sammen!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes der burde komme en advarsel hvis folk poster uden at have læst reglerne, og ved gentagende så medfør et ban.

Så fatter folk det da i det mindste!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Resist skrev:
Jeg synes der burde komme en advarsel hvis folk poster uden at have læst reglerne, og ved gentagende så medfør et ban.

Fuldt ud enig med Resist

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg synes først og fremmest vi skal lade være med at være "for flinke". Folk der spilder tid og skærmplads med ligegyldige spørgsmål, der kunne besvares hvis man brugte 1 minut på en søgning, skal bare have fortalt, at de er nogle dovne skiderikker. Punktum.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Ja, det kan godt være at det er på tide at skride ind med hårdere midler i stedet for bare at låse trådene.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Syn|tese skrev:
Ja, det kan godt være at det er på tide at skride ind med hårdere midler i stedet for bare at låse trådene.

Fuldt enig og rigtig rigtig god idé.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg kan kun samtykke i dinne overvejelser Syntese. Det virker efterhånden som en gængs holdning. Jeg ville i hvert fald være en mindre overbærende moderator. Tak for tråden.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Incase skrev:
Resist skrev:

Fuldt ud enig med Resist

:yeah:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
og mig som troede et sted som det her, var et sted fyldt med forstående og tilgivende mennesker..?

hovedparten af dem der poster forkert, gør det jo ikke af had til jer, men af stupiditet og dovenskab.

hvad med at man tvang dem, der får en tråd låst - til at skulle have en snak med en mod, før han/hun kan poste igen... - og ja, så ved gentagende gange, smid vedkommende ud..

men i burde da vide, hvis man ikke har hjerne nok til at begå sig på et internetforum, så er man i den perfekte målgruppe til at slå sig selv ihjel med stoffer... - det er trods alt den type, et HR board har som målgruppe.. det er den type der har brug for at lære lidt? :D :D

Titel:
Medlem

Jeg har oplevet boards hvor man får flere og flere muligheder, jo flere postcounts man har. Ikke at det lige ville være den idéelle mulighed her på boardet, men måske noget med at jo længere tid man har haft sin profil, jo flere muligheder.
Eksempelvis at man de første 14 dage kun må skrive et eller to indlæg dagligt. Så kan folk lige se boardet an inden de bare poster amok. Så bliver indlæggene muligvis også en smule mere overvejet.

Det er bare et forslag :wink:

Under alle omstændigheder giver jeg Resist ret i at det nok måske ville hjælpe med en hårdere tone (advarsler, ban, etc.)

Titel:
Dedikeret medlem

Kan godt se ideen Audhumla, men jeg tror at det er rigtig dumt siden boardet gerne skulle fungere til HR. Hvad med personen der kommer ind og spørger til afhængighed af et givent stof, man finder frem til at han/hun nok har et misbrug eller har behov for hjælp. Der tror jeg at det vil være en kæmpe downer kun at have 1-2 postcounts, især hvis personen ikke beskriver sit problem godt nok.

Titel:
Medlem

Nej, det kan jeg godt se, men når man vælger at lave regler er der altid nogen "uskyldige" det går ud over.
Når man vælger at tonen skal være hårdere herinde, går det jo ikke kun ud over de nye, men også os andre.
Så det er jo bare noget man må tage med.

Ellers kunne man jo sige at man må poste ubegrænset i Medaljens Bagside og i gæstebogen, men så får Fanny jo bare alt "lortet".

Jeg ved det ikke.. den er lidt svær. Der er jo altid nogen det vil komme til at gå ud over.

Måske skal det bare være som det er, og så må mods bare være hårdere. De skal heller ikke tror de kan ligge på den lade side :P

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg foreslår at ingen sådan lige kan oprette posts andet end i et "Proposed topics" forum. Derfra kan en mod så flytte topicet til et passende forum hvis han mener det er værd at promote.

På den måde undgår man ALT lort.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jugg skrev:
Jeg foreslår at ingen sådan lige kan oprette posts andet end i et "Proposed topics" forum. Derfra kan en mod så flytte topicet til et passende forum hvis han mener det er værd at promote.

På den måde undgår man ALT lort.

Men kræver også at der er mods online størstedelen af tiden... Med den mængde tråde er det da næsten et fuldtidsarbejde

Jeg mener personligt at hårdere moderering både af nye og gamle brugere, klare regler udpenslet så alle kixeklappere kan forstå det er vejen frem.
Jeg ved godt at mods har fået jobbet grundet ekstraordinær viden om emnet o.a. men det kunne måske være en god idé at lave en gruppe af mods der kan modde i alle foras i stedet for at der skal være en mod til det enkelte forum online for at der kan modereres.

Dvs. hurtigere respons, enkelte steder kan der gå dage før en beskidt tråd låses/slettes

Titel:
Medlem

Xpert skrev:
Dvs. hurtigere respons, enkelte steder kan der gå dage før en beskidt tråd låses/slettes

Det er vidst vejen frem. Jeg synes desuden, at lortetråde resolut skal slettes. Der ingen grund til vi skal blade tråde igennem, for at se det er lort/låst. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Audhumla skrev:
Ellers kunne man jo sige at man må poste ubegrænset i Medaljens Bagside og i gæstebogen, men så får Fanny jo bare alt "lortet".

Det lyder faktisk som en fin idé. Nu bliver der jo ikke masse postet med lort i Medaljens Bagside og det ville der vel heller ikke af man godt kunne der.

Gæstebogen er jo et andet sted hvor man som intetanende Gæst kan spørge om hvad som helst, det skal der jo være plads til :)

Titel:
Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
Der blir udviklet en ny snak for hver tråd der bliver lavet hvis det er et klogt spørgsmål er enig i at man SØGER først også skriver sin tråd hvis man stadig er i tvivl bagefter :D

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Portuz skrev:
Audhumla skrev:

Det lyder faktisk som en fin idé. Nu bliver der jo ikke masse postet med lort i Medaljens Bagside og det ville der vel heller ikke af man godt kunne der.

Hvis der bliver postet lort i mit forum står jeg klar med pisken :evil:

Ellers rart at høre at folk er ved at være trætte af lort.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:

Hvis der bliver postet lort i mit forum står jeg klar med pisken :evil:

Hilsen Fanny

Fik lige griner på din post Fanny :D :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV