Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
jim fear skrev:
Minimal skrev:
Så fik vi lige de sidste detaljer på plads. Tak for det. Men om det er 1/3 eller 1/2 taget i betragtning af, at man tager meget mere methylon, så må man stadig gå ud fra, at methylon er "bedre" at tage end MDMA i dét henseende.

Jeg kan ikke se nogen fornuftig grund til at antage det. Det citat jeg postede er fra Wikipedia og de snakker kun om hæmning af serotonin genoptaget (hvis jeg har forstået det rigtigt) og ikke om serotoninudløsningen i synapsen, hvilket også er en væsentlig del af stoffernes virkningsmekanisme. Desuden skriver de jo at det virker ligeså hæmmende som MDMA på dopamin/noradrenalin, hvilket jo så vil blive mere belastet ved methylonbrug end MDMA (da man bruger højere doser methylon). Jeg tror simpelthen det er for tidligt at sige noget om methylons skadevirkninger, der er ikke forsket nok i det.

Winta > Selvfølgelig kan vi bruge dine personlige erfaringer, problemet er når der bliver lagt mere til end blot det. Din personlige erfaring er vel at du ikke føler at du har taget skade af at bruge methylon. At man tager mere skade af amfetamin er ikke en personlig erfaring men en antagelse. Der er ingen her på boardet der ikke synes du skal dele dine personlige erfaringer med os, vi er bare ikke interesserede i forhastede og forkerte konklusioner, hvilket der har været alt for mange af på det sidste.

Ok, godt ord igen.

Jeg har dog også taget amf og synes det virker meget mere skadeligt, men har jeg slet ikke taget nok til at kunne bedømme, så det har du helt ret. Den antagelse var kun ud fra folk jeg kender der har taget meget af det, og det er jo ikke just personlig erfaring. Det beklager jeg.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Winta skrev:
FarmerFyr skrev:
Minimal skrev:
Så fik vi lige de sidste detaljer på plads. Tak for det. Men om det er 1/3 eller 1/2 taget i betragtning af, at man tager meget mere methylon, så må man stadig gå ud fra, at methylon er "bedre" at tage end MDMA i dét henseende.

Nej, det kan man ikke være sikkert på!

Langtidsvirkningen af methylon er der på ingen måde blevet forsket i endnu og man kan ikke på nogen måde fastslå at det er sikrere end MDMA.
Hvad hvis det fx. påvirker mindre mængder serotonin end MDMA, men til gengæld dræber mange gange så meget på langt sigt?
Det er der ingen der ved noget om endnu, så lad være med at udråbe det til er wonder-drug, selvom det ser spændene ud.

Mvh Jonas!

Hvor lang tid snakker du om når vi snakker lang sigt :)?

Ved godt 2 år ikke er lang tid på det her punkt, men kender til flere der har taget Methylon meget voldsomt (igennem snit 2-3 gange om måneden) i en 2 årig periode, uden at virke videre skadet.

Når jeg siger på langt sigt så mener jeg meget mere end et par enkelte år.
Og at du synes de ikke ser "videre skadet" ud er vist ikke objektiv videnskab... :wink:

Jeg siger bare at jeg ved det ikke, du ved det ikke, det er ikke til at sige endnu.
Mere er der ikke til det.

Mvh Jonas!

Titel: Re: .
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Gancu skrev:
hva ville i sige var bedst mellem methylon og amf .. det må være amf ikk ? når man står i den situration som mig..

Folk har en tendens til at glemme at spise samt sove i et par dage efter amfetamin, hvilket er knap så sundt. På methylon kan man sove og har ikke tømmermænd dagen efter, medmindre man virkelig er gået til den.

Dette er en vigtig faktor at huske ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Resist skrev:
Gancu skrev:
hva ville i sige var bedst mellem methylon og amf .. det må være amf ikk ? når man står i den situration som mig..

På methylon kan man sove og har ikke tømmermænd dagen efter, medmindre man virkelig er gået til den.

Jeg kan ikke sove på methylon også selv om, jeg har taget eks 2x220mg.

Eller hvis jeg taget en 230mg dose, så har jeg enormt svært ved at sove.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Resist skrev:
Gancu skrev:

Folk har en tendens til at glemme at spise samt sove i et par dage efter amfetamin, hvilket er knap så sundt. På methylon kan man sove og har ikke tømmermænd dagen efter, medmindre man virkelig er gået til den.

På det punkt vil jeg sige at de 2 stoffer er ret ens. Der er folk der kan sove på methylon, men langt de fleste kan ikke.

De fleste amfetaminer nedsætter sulten, og gør en mere "fresh" så man fx. ik kan sove. Bortset fra selve Euroforien er de 2 stoffer remlig ens, når det handler om bivirkninger uder selve rusen.

Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg er blevet owned af en cheaseburger, efter en tur på methylon.

Senest rettet af CamelJJ 17 nov 2007 17:04, rettet i alt 1 gang.

Methylon Connoisseur

CamelJJ skrev:
Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg er blevet owned at en cheaseburger, efter en tur på methylon.

Eller frankbrød med makrel på :O eller toasts haha :D

Titel:
Medlem

hej tænkte bare jeg var nødt til at reply'e på dem her! Har lige været på den feeeeeedeste tur på M1, er stadig lidt påvirket!!... Poppede én kapsel på 180mg. og har nu lært at det virkelig er nok til at ha en VIRKELIG fed aften!
det eneste minus ind til videre er at jeg er nød til at stikke en finger i munden hele tiden ellers får jeg de sygeste muskelspændinger i kæberne.. men det er sku ikke ret slemt

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Drugejogge skrev:
hej tænkte bare jeg var nødt til at reply'e på dem her! Har lige været på den feeeeeedeste tur på M1, er stadig lidt påvirket!!... Poppede én kapsel på 180mg. og har nu lært at det virkelig er nok til at ha en VIRKELIG fed aften!
det eneste minus ind til videre er at jeg er nød til at stikke en finger i munden hele tiden ellers får jeg de sygeste muskelspændinger i kæberne.. men det er sku ikke ret slemt

SYT nok maihnn!!! :shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er det kun mig der har en tendens til at min gane bliver smadret efter en god tur på Methylon, eller meget amf? Den gør rigtig ondt når jeg spiser i op til et par dage efter, og nogle gange harker jeg blod op hvis jeg spiser.

Titel:
Methylon Connoisseur

Lilleso skrev:
Er det kun mig der har en tendens til at min gane bliver smadret efter en god tur på Methylon, eller meget amf? Den gør rigtig ondt når jeg spiser i op til et par dage efter, og nogle gange harker jeg blod op hvis jeg spiser.

Nej det har jeg også oplevet et par gange, dog kun ved klar overdosering :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Winta skrev:
Lilleso skrev:

Ja, har også kun selv oplevet det to gange. Den ene var med 2 dage i rap uden søvn på Amf, den anden efter at have indtaget 1g methylon over en aften, hvilket i begge tilfælde er klart i overkanten. Learning by doing, eh?

Titel:
Methylon Connoisseur

Lilleso skrev:
Winta skrev:
Lilleso skrev:

Ja, har også kun selv oplevet det to gange. Den ene var med 2 dage i rap uden søvn på Amf, den anden efter at have indtaget 1g methylon over en aften, hvilket i begge tilfælde er klart i overkanten. Learning by doing, eh?

Rræcis :)

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Winta skrev:
Lilleso skrev:
Winta skrev:
Lilleso skrev:

Rræcis :)

Min erfaring er at det kommer meget an på hvad man sniffer. amfetamin med alt muligt møg i, er godt til at give blødende næsebor og øm gane.
men det kommer meget an på, hvor meget man "stresser" ganen - hvis man er halvsnottet, og leger med snottet gennem svælget, bliver man hurgigt øm, og hvis man prøver at spise meget, medf tør mund, kan det nok også fremkalde irritationer.
jeg har næsten lige haft en weekend på methamfetamin i store doser, og jeg er ikke besværret i svælget/ganen. Men det har jeg været andre gange!

Titel:
Medlem

Jeg tror ikke at det er urenheder der giver en ondt i ganen. De to gange jeg har prøvet det for alvor (vi taler seriøs smerte) har det været på amfetamin der var indkøbt i kilovis og MEGET hvis ikke næsten rent.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Moowgli skrev:
Jeg tror ikke at det er urenheder der giver en ondt i ganen. De to gange jeg har prøvet det for alvor (vi taler seriøs smerte) har det været på amfetamin der var indkøbt i kilovis og MEGET hvis ikke næsten rent.

Hvis de første streger giver dig seriøst ondt i ganen, så må der næsten have været andet end amfetamin i.

Titel:
Medlem

Altså, jeg taler først om smerte i dagene efter f.eks. hvis man spiser noget, føles som om man får en slags "hud-afskrabning" på ganen.

I principet taler jeg også om efter de første par streger da der ikke skulle mere til :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det giver også fin mening, men mon ikke det primært skyldes den udtørrende effekt af stimulanser?

Titel:
Medlem

Jo, det kan meget vel være. kurven for trippets intensitet har set anderledes ud de 2 gange da jeg ikke nedjusterede den første stregs størrelse. I det første af de to gange var 1 streg faktisk nok til at køre en hel aften, det var sgu stærke sager.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]