Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Har du oplevet skizofrene tendenser ved indtagelse af hallocinogene`r?
Afstemning sluttede 13 jan 2008 14:52
Ja, har snakket med folk som ikke var der i et trip 37%  37%  [ 10 ]
Nej, jeg er ikke sindssyg 63%  63%  [ 17 ]
Afgivne stemmer : 27
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I den psykedeliske suppe^^
for det første er 25mg ret meget for en førstegangsbruger når i ikke ved om hun er meget følsom over for stoffet eller ej... desuden så slår det jo en sjat hårdere når det bliver insuffleret og når kropsvægten ikke er medregnet kan du vel selv regne ud at det var noget der kunne skyde hende afsted som en raket ud et sted hvor hun ikke kunne bunde... men nok bitching...
det vigtigste er nu at i bearbejder hvad hun har oplevet, især hvis hun stadig føler sig meget mærket af oplevelsen...
når det er en førstegangsoplevelse med psykedelia er det vigtigt at hun ved at det hele er stoffets virkning og at det ikke kun er ting der er gemt inde i en, men at stoffet godt kan tage røven på en og vise en noget skræmmende som ikke nødvendigvis har noget at gøre med hvad der er gemt i en... især hvis man ikke bare er lidt afklaret om konsekvenserne ved at tage et psykedelikum...
som det tidligere blev nævnt så kan der, hvis det har mærket hende dybt, åbnes op for en og gøre det nemmere at snakke om noget der har været emotionelt hårdt for en, hvis man er under påvirkelse af MDMA.

Titel:
Junior medlem

Hej allesammen og tak for jeres svar. Til mit forsvar tog jeg næsten det dobbelte af hvad hun gjorde... Og jeg troede jo jeg gav hende mindre en 25mg da jeg tog en del af hendes dose fra... Men der var jo åbenbart for meget i doserne...
Anyways, jeg skulle måske få fremskaffet noget MDMA her til weekenden, og få snakket ordenligt med hende for en sikkerheds skyld. Men hun har det meget bedre nu, angsten er mere eller mindre forsvundet, så jeg er super lettet :) Håber bare der ikke kommer tilbagefald.

Men en spændende ide du har med at det kan tolkes som en drøm... Det har du måske ret i. Vil jeg gå hjem og snakke med hende om, se om hun kan sætte ansigt på manden hun snakkede med... Og hun så en film i sit hoved hvor jeg blev slået ihjel, og hun så sig selv i hans og grethes pandekagehus sammen med min bror(glemte jeg at fortælle tror jeg), men kunne være en god ide at se om det kan tydes :)

Endnu engang tak for de gode svar!

Mvh Buzzman

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

buzzman skrev:
Men en spændende ide du har med at det kan tolkes som en drøm... Det har du måske ret i. Vil jeg gå hjem og snakke med hende om, se om hun kan sætte ansigt på manden hun snakkede med... Og hun så en film i sit hoved hvor jeg blev slået ihjel, og hun så sig selv i hans og grethes pandekagehus sammen med min bror(glemte jeg at fortælle tror jeg), men kunne være en god ide at se om det kan tydes :)

Personligt har jeg det meget dobbelt med drømme og andre psykedeliske sandheder. Sommetider betyder de sikkert noget eller har forbindelse til ens dybere frygt eller glæde. Jeg har i hvert fald selv udtænkt en del "hash-ismer" på cannabis og andre stoffer (en hashisme er noget, som jeg finder sandt under trippet OG bagefter ... for det meste).

Andre gange så synes jeg dog, at hjernen ganske enkelt fyrer lort af. Shit ... hvis jeg skulle tage hver eneste drøm og hver eneste syge tanke på cannabis som bevis på noget dybere i min bevidsthed, så tror jeg sgu også det ville have gået helt galt :D

Vi mennesker er udstyret med noget excellent simuleringssoftware/-hardware oppe i hjernen, og fuck hvor kan den kværne polygoner ud, når det skal være. Men det ER altså sommetider bare simulationer. Kreative indspark og andet, der kommer ud af det blå. Jeg forestiller mig bare, at den sædvanlige skepsis mod hjernens fikse ideer bliver sat ud af kraft under visse kraftige trip, og så kan man slet ikke abstrahere eller få tingene sat i det rette lys.

Titel: hey buzz
Junior medlem

det din kæreste har oplevet har ikke noget med skizofreni at gøre men derimod en psykose .men hvis der er tilfælde af skizofreni i hendes famillie vil jeg meget fraråde at hun indtager psykedeliske stoffer inc rygeren -desværre .

Titel: Re: hey buzz
Junior medlem

rasser77 skrev:
det din kæreste har oplevet har ikke noget med skizofreni at gøre men derimod en psykose .men hvis der er tilfælde af skizofreni i hendes famillie vil jeg meget fraråde at hun indtager psykedeliske stoffer inc rygeren -desværre .

Der er ikke skizofreni i familien, men hendes far er alko, og de virker lidt "ustabile" hvis man kan sige det sådan.

Men hvis det bare er/var en psykose, er det så pga mængden hun indtog? Eller har det noget med hendes psyke at gøre? Altså om hun, hvis der bliver en næste gang, skal have en meget mindre dose, eller om hun aldrig skal røre psychedeliske stoffer igen!? Jeg er mest på den sidst nævnte, men hun vil gerne selv prøve igen...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Slå dog lidt koldt vand i blodet tøser, og se så at komme ned på jorden igen.

De doser i har været oppe i, er nok til at sende de fleste en tur ud til mælkevejen og tilbage igen. Så i skal reagere kraftigt over for sådanne doser, hvad havde i regnet med?

Jeg har set andre erfarne personer reagere i samme stil, eneste forskel er bare at de har erfaringen til at nyde rusen og ikke går over i ren paranoia.

Der det er gået galt for jer er med hensyn til dosering, og manglene erfaring på hvordan man håndtere situation efterfølgene.

"Bare rolig skat, jeg går lige ind på psychedelia.dk og ser om du er blevet sindsyg, det tager kun lige 2 minutter....." Sådan skal situationen ikke håndteres!

Annyway tag og få snakket lidt om trippet så i kan få bearbejdet de ting i har oplevet. Hvis det er at i om 2 måneder vil prøve et trip igen, så sætter i jer lige ind i tingene inden i tripper og ikke efter...

Og nej i er ikke blevet mere syge i bolden end i var før !

Junior medlem

jeg er ret sikker på at stofpppetssykosen er blevet udløst af trippets styrke så det ville nok være godt om hun prøvede med en mindre dosis næste gang . under trygge omgivelse selvfølgelig . god rejse :)

Titel: Re: hey buzz
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
buzzman skrev:
rasser77 skrev:

Der er ikke skizofreni i familien, men hendes far er alko, og de virker lidt "ustabile" hvis man kan sige det sådan.

Men hvis det bare er/var en psykose, er det så pga mængden hun indtog? Eller har det noget med hendes psyke at gøre? Altså om hun, hvis der bliver en næste gang, skal have en meget mindre dose, eller om hun aldrig skal røre psychedeliske stoffer igen!? Jeg er mest på den sidst nævnte, men hun vil gerne selv prøve igen...

jeg vil råde dig til at vente mindst 3 måneder, et bad trip kan sagtens føre til en midlertidig psykose under selve trippet, og self hænger følelserne lidt ved de følgene dage.. men vent for en sikkerheds skyld mester.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]