Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Fik lige den idé at lave en oversigt over naturlige stimulanser, og I skal være hjælpere hvis I vil :)

Jeg har købt lidt ind i øst og vest, men aldrig rigtigt begivet mig ud i at prøve de "bløde" stimulante og/eller afrodisiske entheogener:

Muira puama (Ptychopetalum olacoides)
Yohimbe (Corynanthe yohimbe)
Kalamus (Acorus calamus)
Galangal (Alpinia officinarum)
Voacanga africana

Absinth (wormwood, malurt, Artemisia absinthium)
Kava kava
Kanna (Sceletium tortuosum)
Ephidrin (Ephedra Nevadensis)
Koffein/guarana
Ginseng
Taurin

-Put endelig flere på listen!

Kan vi for hver stimulans beskrive:
Potens (evt. også i dobbelt betydning), virkemåde, "højtid", smag, tolerance og evt. giftighed? Er de hallucinogene? Hvad er de virksomme stoffer? Hvad kan de blandes med? (hash, psykedelika, etc.) og hvad må de IKKE blandes med? Tilberedning, dose, indtagelsesmåde og bivirkninger er nok også et must.

Jo tak, det er en ordentlig mundfuld, men forhåbenlig dør tråden her vel ikke lige med det samme. Byd ind med personlige oplevelser og links! ALT :D
Det hele kunne måske til sidst opstilles i et letoverskueligt :roll: skema.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

http://www.erowid.org

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Haha:) partykiller.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

banisteriopsis skrev:
www.erowid.org

Jeps, partykiller ;)
Men det lader jo nemlig til at en sådan oversigt IKKE eksisterer på Erowid, siden du ikke har noget specifikt link.. ommer.

Titel:
Medlem

http://www.erowid.org/plants/

http://www.erowid.org/herbs/

... :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ah jeg havde faktisk ikke formuleret mig klart nok..
Hovedformålet ER faktisk et tætpakket skema, med ALT interessant viden sammenlignet. Derfor har i stadig ikke linket til et sådant. :)

På erowid er urterne kun sat op med latinsk navn og brug. Ingen af de andre detajler er nævnt på hovedsiden for herbs.

Titel:
Medlem

Jeg forstår ikke lige hvad det er du vil vide/lave, som ikke er nævnt på erowid? No offence... :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lakhippien skrev:
Hovedformålet ER faktisk et tætpakket skema, med ALT interessant viden sammenlignet. Derfor har i stadig ikke linket til et sådant. :)

På erowid er urterne kun sat op med latinsk navn og brug. Ingen af de andre detajler er nævnt på hovedsiden for herbs.

Så træk hovedet ud af røven og læs løs på erowid/google så du selv kan sammen sætte et skema.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lilleso skrev:
Lakhippien skrev:

Så træk hovedet ud af røven og læs løs på erowid/google så du selv kan sammen sætte et skema.

Rolig nu Lilleso. Selvom dine knæklys er brændt ud kan du godt skrive pænt. Jeg har på intet tidspunkt sagt jeg ikke vil lave en oversigt selv, blot spurgt om der var folk herinde med viden/erfaring nok til at nedfælde og dele denne viden.
Jeg startede tråden fordi jeg ikke kan finde ønskede info, og vil ikke skrive halve historier om stoffer jeg ikke kender. Nuvel, jeg kan godt samle info fra Erowid sammen uden andres hjælp (det var i forvejen tanken og er et større arbejde), men det er sgu ikke særligt konstruktivt at blot linke til Erowid/herbs, som langt fra er fyldestgørende.

Så venligst ikke flere kommentarer ala hovedet-ud-af-røven, det er simpelthen for tyndt. Hjælp til, kom med forslag, eller hold lav profil. Det kunne jo være der er nogen her på forumet der havde personlig erfaring udover erowids til tider mangelfulde indhold! Og ja, jeg skal nok stykke noget kompakt sammen til glæde for de fleste.

Og god morgen forresten :)

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
jeg synes det er et meget fornuftigt initiativ, og jeg synes også en sådan oversigt mangler.

Bare sørg for at holde den førte post opdateret for med alle dem der poster nedladene ting på den her board, så vil det blive umuligt at finde noget som helst brugbart i den her tråd, med mindre du opdatere den første.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Jeg forstår ikke hvad meningen er med at skemalægge subjektibe opfattelser af et givent stofs virkning.
Men hvis det skulle have forbigået dit falkesyn, så vil jeg da lige påpege at vi faktisk har en wikipedia hvor det er muligt selv at bidrage med information om de forskellige urter. Der er massere af stof og tage fat på deri!!

Titel:
Medlem

ja hvorfor har vi overhovedet psy.dk når vi nu har erowid? lad os slette alle posts og lave første billede på psy om til et link til erowid

Titel:
Medlem

balle skrev:
ja hvorfor har vi overhovedet psy.dk når vi nu har erowid? lad os slette alle posts og lave første billede på psy om til et link til erowid

Totalt overflødig kommentar.. Det er denne her også, men ville lige gøre opmærksom på det. :roll:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ovre i hjørnet
der kan vel aldrig komme for meget oplysning/information?
så det er da et fint initiativ imo, har ik lige så meget at bidrage med, men hva med khat? det passer da ind på listen, har godt nok ik prøvet det og stimulanser siger mig minus, men information om det er da nemt tilgængeligt, held og lykke med projektet

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Godt initiativ.

Damiana:

Tilgængelighed -> Let, kan bestilles fuldt ud lovligt på nettet.

Karakteristika -> Fås i knuste plantedele (af hvad jeg ved af) og lugter lidt som timian, det har en fnuldret konsistens men egner sig alligevel nogenlunde til rygning sjovt lille indslag i en joint evt. Egner sig også særdeles godt til the med en smule sukker i har det en udemærket smag.

Anvendelse/Effekt -> Det skulle efter sigende kunne bruges som et afrodisikum, men den side af det har jeg ikke prøvet. Min oplevelse af effekten er at det er nogenlunde lig cannabis bare meget svagere både rent visuelt og "humør"mæssigt. Jeg mærkede ingen effekt ved drikning, men drak også kun 1 kop :). Har læst herinde at det skulle have en ganske udemærket effekt hvis man laver snaps på det, men har ikke selv forsøgt mig.... Endnu.

Det var det jeg havde at sige om den, ved ikke om det var for meget eller for lidt, sig endelig til.

Titel:
Medlem

http://www.magiensunivers.dk/herbalhints_dk/urternes.htm

Der er da vidst noget derinde? Ved ik om det er posted før! :)

Junior medlem

er der nogen af jer der ved om Kalamus (Acorus calamus) er lovlig at importere?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
HALLUCINOGENIC PLANTS
by RICHARD EVANS SHULTES: http://www.erowid.org/library/books_onl ... l#contents

Growing the Hallucinogens: http://www.erowid.org/psychoactives/cul ... ml#DAMIANA

Junior medlem
Brugeravatar

Det danske navn er Kalmus, ikke Kalamus, og den er helt lovlig. Den bruges i europæisk urtemedicin siden kong Volmers tid eller lidt før. Den vokser ved bredden af søer og vandløb i Danmark, og er let at kende. Samletid er forår og efterår. Her er en website der både viser hvordan planten ser ud og hvor den vokser i Danmark:
http://www.fugleognatur.dk/artsbeskrive ... rtsID=3448

Hvis du ikke allerede har erfaring med urten, så læs lige først om dosis, tilberedning og bivirkninger her:
http://www.erowid.org/experiences/subs/ ... amus.shtml

Medlem

Geografisk sted: København
Ved det er en gammel tråd, jeg vil dog alligevel give mit bidrag .
Jeg har også prøvet Damiana, drak 25gram over 5kopper the på en time, fik en afslappet virkning, og jeg fik en ''sofa stener'' med kombination af damiana + Cannabis, ellers et ganske harmløst stof som folk med søvnbesvær måske ville kunne få glæde af? :)
Så har jeg prøvet Guarana og ginseng, som efter min mening er lig med slurk kaffe, (Vi er så forskellige) :)

Jeg ser også frem til erfaringer med Kalmus/kalamus samt kanna, da jeg har brug for en daglig ''booster'' og coca er alt for dyrt og alt for cuttet :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]