Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Ja det ligger sådan jeg har opdaget jeg nok ikk har ristet så godt som jeg nu troede og da det er mixet sammen med min hash og pot (hash'en er "smulret" utrolig fint, meget bedre en de fleste gør, da det er "skåret" til næsten pulver af et barberblad) synes jeg der ville gå for meget op i røg hvis jeg sølvpapir rister det, jeg ristede mine smøger med en storm ligher DOH :badidea: så de blev nok ikke ristet så godt som nomal da papiret blev brandt af rimlig hurtig (med det samme faktisk) har i nogle ideer til hva jeg kan gøre??

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Ideer er der massere af.

Rist Aldrig med stormlighter. Så kan du lige så godt lade være. Næsten.. Brændt tobak giver ihvertfald en bismag du nemt kan undgå.

Går ud fra det er bongmix du snakker over. Sølvpapir er noget møg fordi man alt for ofte taber tobak og mix ud over alt og det er sgu ikke så populært hos dine buddies når man er på sit sidste par gram.

Køb istedet en lille foliebakke hos en isenkrammer, kom 1-10 smøger i, tænd for komfuret sæt bakken ned på pladen og bevæg den fra side til side i 2-5 min. Det lærer man hurtigt når man har ødelagt den første 20 pack smøger. ELLER køb en lav olielampe og brug den istedet for komfuret. en lille olielampe er jo lidt nemmere at transportere rundt.

Glem alt om lightere til at mixe med det er spild af penge og vil give dig alt for mange problemer ift det andet som jeg lige har skrevet. Så ryger stenen pga varme osv osv.

Ang hashen så plejede vi/jeg altid at komme det op i foliebakken EFTER at tobakken er færdigmixet og bevæg hele mixet frem og tilbage over varmen i max 30 sek. Ud i mixerskålen og mix det hele sammen med fingrene. Og husk hvis du også skal have pot/skunk i mixet så gør det til aller aller sidst når dit mix er helt færdigt og kun mangler det grønne- Ikke noget med at varme pot/skunk op.

Håber det hjalp lidt.

Mvh Mikkel

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg plejer at lave mit mix i en helt almindelig gryde på blus 4.

Funker sku fint :)

Titel:
Medlem

Mange tak for svarene, men jeg tror i har misforstået mig. jeg ved godt hvordan man rister og det er kun den her ene gang jeg har fucked det op pga jeg gjorde det med en storm lighter (tobakken er ikk brandt nærmest tværtimod, ristet for lidt)

men her kommer det jeg vil spørge om: jeg har mixet mit tobak i (hvilket ikk var så godt ristet) men jeg har blandet det med pot og hash til et joint mix, så nu vil jeg høre hvad jeg kan gøre for at få det ristet noget mere UDEN der går for meget hash/thc til spilde!! håber i forstår mig bedre nu, er ikk så god til at formulere mig gennem skrift hehe! :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Du kan ikke rigtigt gøre noget ved det, ud over at ryge dit mix nu.
Hvis du ikke ryger smøger og vil være sikker på ikke at blive alt for nikotin-skæv, så ryg evt. jointen over længere tid.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Evt. vand-rist i kort tid, tager dog et stykke tid før det er tørt

Eller hvis du har noget isopropyl så tager det ikke mere end 20min at lave et ekstrakt fra dit mix, fordampe og blande hasholie med nyt rigtigt ristet tobak. Når det er så små mængder kan en minimal mængde iso bruges uden at det tager en krig at fordampe

Titel:
Medlem
Brugeravatar

at skære hashen med et barberblad hvad fordel skulle det have???
ps. ved brug af sølvpapir kan du bare lave en et lags skål rundt om bunden på en kop.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Citat:
at skære hashen med et barberblad hvad fordel skulle det have???

Hvis hashen nu er for rent og klistret? Så kan det godt være halv-besværligt at dele nollerne op i rette små størrelser. En skarp kniv kan gøre det meget hurtigere

Men hvis du har tænkt dig at skære skiver af 1,6g standard så bare drop det...

Titel:
Medlem

Ok tak for svarene! det er lidt noget pis spild af god pot og hash! men har lige et andet spørsmål har en blunt lavet af bluntwrap men den er desværre revnet nogle steder, så spørsmålet er kan jeg bare fylde den og ryge den eller er det bare ud??

Titel:
Moderator
Brugeravatar

HEJ skrev:
Ok tak for svarene! det er lidt noget pis spild af god pot og hash! men har lige et andet spørsmål har en blunt lavet af bluntwrap men den er desværre revnet nogle steder, så spørsmålet er kan jeg bare fylde den og ryge den eller er det bare ud??

Alt efter hvor meget den er revnet, kan du tage lim stykket fra joint papir og dække hullerne med, men på den anden side, SÅ dyrer er bluntwraps heller ikke, og en del af nydelsen er imo. også udseendet på hvad man ryger.

Titel:
Medlem

Nej men det er bare ikk til at få her i omegnen heh men det er sq ligemeget! men nu har jeg så puttet lidt mere tobak og pot i mixet og rullet det så tænkte på bare at riste cones'ne en hurtig gang med alm lighter??? de bliver self grimme men, ja!!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tommerup, Fyn
Når mig og drengene laver stort mix, så bruger vi en gryde (altså bare en lille, som man f.eks. koger æg i)... Sæt dit blus på det anden laveste, put tobakken i, og lad den stå et minut... Rør derefter rundt... Gentag det indtil lugten af nekotin er er svag... Så varmer let din hash med en lighter, og mix det i din tobak... tobaken er varm, og gør derved hashen blødere... Sådan laver drengene fra Tommerup et ordentligt muldjordsmix...

//JJH_DeUngeRebeller

Titel:
Medlem

Lad vær med at riste din joint!
Du kan bage den men det er en helt anden sag og vil heller ikke hjælpe mht nikotinen.
om du kan rulle blunten kommer somsagt an på hvor meget den er revnet.
Ryger du cigarretter til dagligt ? hvor hvis du gør er det intet problem at ryge en joint med det mix du har dig. I mange lande rister man slet ikke tobakken..

Titel:
Medlem

Jeg ryger nemlig ikk, og det gør dem jeg ryger med heller ikk :(

Titel:
Moderator
Brugeravatar

En løsning kunne være at "vandriste" mixet. :) Bare sørg for at vandet er over 4 grader varmt, eller fryser krystallerne, og kan knække af. Så undgår du da i hvert fald nikotinen.

Titel:
Medlem

HEJ skrev:

Det gi'r ingen mening. :?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Erik T. Ion skrev:
HEJ skrev:

Det gi'r ingen mening. :?