Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 jul 2025 20:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey derude i skæve, bag skærmende. Jeg har prøvet at finde en måde der går at man ikk får så meget "slam" eller zod i munden når man fks ryger bong..

har prøvet en masse forskelligt uden rigtig at finde ud af hva der er bedst... nogen der kender en god måde, som jeg kan prøve?

Nogen siger det pågrund af ristningen andre siger det pågrund af hashen og nogle helt tredje siger det kommer anpå hvor stor bongen eller lign. er.. jo mindre jo mindre zod har jeg hørt noget om...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

wtf er zod?

Titel:
Medlem

Den syyy'ste rune i diabloII expansion. 8)

Tror han mener sod.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hvilken bong ryger du på?

Titel:
Junior medlem

ja sod^^ sod er det sorte der også kommer fra fks en lighter...

Bruger en glasbong købt i amsterdam.. ryger med rist lisom vandhuga (et af mine forsøg på at få mindre zod xD)
har prøvet en masse forskellige bonger.. har også en anden bambus bong ca 15-20 cm høj (fik at vide lille er godt) altså får ikk så meget zod i munden men røgen er lige lidt for varm :p det sådan så hvis man ryger igennem så har man ondt i halsen dagen efter^^

har tænkt på at det kan være måske smøgerne.. bruger corner...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Er ikke 100 % på hvad du mener med "sod", mener du partikler i røgen fra afbrænding af tobak/tjald? Hvis ja, så kan jeg ikke se hvorfor du skulle få mindre "sod" i munden af at suge på en lille pibe, en større pibe vil da give større mulighed for "soden" at sætte sig på indersiden af piben fremfor i dine lunger.

En metode til at undgå "sod" 100% er at købe en vaporizer, eftersom materialet ikke bliver afbrændt, men fordampet kommer der ikke "sod" overhovedet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Kommer du overhovedet vand i dine bonger ??

Hvis du gør det kan der da ikke være sod i det røg du inhalere...

Titel:
Junior medlem

[quote="ths"]Kommer du overhovedet vand i dine bonger ??

Hvis du gør det kan der da ikke være sod i det røg du inhalere...[/quote]

Ja jeg bruger vand og jo jeg får noget i munden... regner med det er sod^^

Titel:
Junior medlem

[quote="BisMann"]Er ikke 100 % på hvad du mener med "sod", mener du partikler i røgen fra afbrænding af tobak/tjald? Hvis ja, så kan jeg ikke se hvorfor du skulle få mindre "sod" i munden af at suge på en lille pibe, en større pibe vil da give større mulighed for "soden" at sætte sig på indersiden af piben fremfor i dine lunger.

En metode til at undgå "sod" 100% er at købe en vaporizer, eftersom materialet ikke bliver afbrændt, men fordampet kommer der ikke "sod" overhovedet.[/quote]

ja det det jeg mener med sod:p hehe... kan ikk sige med sikkerhed at 100% af det er sod^^, det virker med en lille bong.. ved ikk hvorfor.. fik det af vide inde på staden i en af boderne. ja sys også det burde være omvendt.. men er det ikk :p har sådan en lille bong at der ikk er nogen af dem jeg kender der kan ryge på den.. kun mig^^ men den får jeg ikk så meget sod i munden af... men lidt neder at købe en fed glasbong i dammen også finde ud af den gir max sod?:p har overvejet at det kan være fordi jeg skal rense den.. men det gjorde jeg og hjalp ikk:)
nu har jeg sat et filter i... noget jeg selv har lavet med noget fra en deo og noget fra en filterpumpe til akvarie og et styk slange og noget toilet papir.. også bunden af det papir der sidder på en isvaffel :p hehe det virker sq fint... men røgen smager stadig lige hæsligt

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Kondicykel skrev:
ths skrev:
Kommer du overhovedet vand i dine bonger ??

Hvis du gør det kan der da ikke være sod i det røg du inhalere...

Ja jeg bruger vand og jo jeg får noget i munden... regner med det er sod^^

Kan du ikke uploade et billed af din bong ? Det lyder sgu underligt at du får sod i munden... Får du osse vand i munden når du suger ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Sod? Formoder du mener kondenseret tjære

Nogen bongrygere møder det tit, vammelt slam efter seriøs rygning og belægninger på især fortænderne der kan gnides af med tungen, hvorefter det kan spyttes ud med en utrolig grim eftersmag til følge

Følg disse tips for en meget bedre rygeoplevelse:

1. Rist korrekt, hellere riste for lidt end for meget mht. smag. Dog rist så meget at det meste nikotin er væk. DET MÅ IKKE BLIVE SORT eller lugte brændt

2. Rens din bong. Både kammer, downpibe og pakninger

3. Sørg for at der er ordentligt gennemgang i bonghovedet og at det er rent. Store piberensere kan med fordel bruges

4. Sug hurtigt, men ikke for hårdt. Hvis man gopler for lang tid på samme hovede kommer det til at smage surt

5. Ryg noget ordentligt hash/pot/skunk

Titel:
Junior medlem

[quote="Xpert"]Sod? Formoder du mener kondenseret tjære

Nogen bongrygere møder det tit, vammelt slam efter seriøs rygning og belægninger på især fortænderne der kan gnides af med tungen, hvorefter det kan spyttes ud med en utrolig grim eftersmag til følge

Følg disse tips for en meget bedre rygeoplevelse:

1. Rist korrekt, hellere riste for lidt end for meget mht. smag. Dog rist så meget at det meste nikotin er væk. DET MÅ IKKE BLIVE SORT eller lugte brændt

2. Rens din bong. Både kammer, downpibe og pakninger

3. Sørg for at der er ordentligt gennemgang i bonghovedet og at det er rent. Store piberensere kan med fordel bruges

4. Sug hurtigt, men ikke for hårdt. Hvis man gopler for lang tid på samme hovede kommer det til at smage surt

5. Ryg noget ordentligt hash/pot/skunk[/quote]

jo det er sikkert tjære.. det smager ikk godt ihvertfald :p

ved ikk om man kan kalde mig nybegynder xD har røget i 6 år
der er mange der ikk forstår at suge et hoved ordentligt ^^ også dig kan jeg hører.... hvis du suger bong uden rist og suger hårdt fra starten så suger du meget af det igennem... man skal starte med at suge stille og roligt indtil man kan mærke at man begynder at kunne suge mer også skal man suge til, når der er kommet flow under gløden.. og hvis der ikk gør det kan man løfte gløden forsigtigt med et eller andet men ikk med det samme der skal være glød i al tobakken før du kan løfte gløden :)

der er stort nok hul i hovedet fordi jeg ryger med rist og har derfor et kæmpe hul :) foretrækker at ryge med rist fordi man får mer ud af hovedet :)

og min bong er helt clean kan ikk ryge på en klam bong:P renser den hver dag...

måske er jeg faldet af på den med af riste :p rister med sprit brænder og en metal skål... plejer at virke fint :) prøver sølvpapir og lighter næste gang:)

[quote] Kan du ikke uploade et billed af din bong ? Det lyder sgu underligt at du får sod i munden... Får du osse vand i munden når du suger ? [/quote]

ja sys også det er underligt... kan ikk oploade et billed for har ikk noget cam og den kan ikk findes på nettet nogle steder

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Moowgli skrev:
Den syyy'ste rune i diabloII expansion. 8)

Tror han mener sod.

:D

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Citat:
ved ikk om man kan kalde mig nybegynder xD har røget i 6 år
der er mange der ikk forstår at suge et hoved ordentligt ^^ også dig kan jeg hører.... hvis du suger bong uden rist og suger hårdt fra starten så suger du meget af det igennem... man skal starte med at suge stille og roligt indtil man kan mærke at man begynder at kunne suge mer også skal man suge til, når der er kommet flow under gløden.. og hvis der ikk gør det kan man løfte gløden forsigtigt med et eller andet men ikk med det samme der skal være glød i al tobakken før du kan løfte gløden

Yeah I know... Sorry jeg ikke skrev en milli-sekund for milli-sekund vejledning :cool:

Tidligere røg jeg selv normalt med rist i og normalt mix. Nu tildags putter jeg aldrig tobak i når jeg ryger hash på pibe, men lægger det rent på risten i stedet

Tidligere har jeg været for slem til at ryge for langsomt, så det er i hvertfald ikke at suge for hårdt/hurtigt du kan beskylde mig for

Men det lyder da som om du har det hele i orden

Det eneste jeg lige kan se er det med sølvpapiret. Jeg synes det har en tendens til at gøre tobakken mere sort.

Jeg kan ihvertfald huske fra min tids som hverdagsbongryger (bvadr) at der opstod sort/brunt slam på tænder og i halsen (spyttet) hvis hovedet var stoppet meget til så man næsten kun lige kunne suge igennem.
Men dit hovede lyder ikke som om det lider af det samme

Titel:
Junior medlem

[quote="Xpert"][quote]ved ikk om man kan kalde mig nybegynder xD har røget i 6 år
der er mange der ikk forstår at suge et hoved ordentligt ^^ også dig kan jeg hører.... hvis du suger bong uden rist og suger hårdt fra starten så suger du meget af det igennem... man skal starte med at suge stille og roligt indtil man kan mærke at man begynder at kunne suge mer også skal man suge til, når der er kommet flow under gløden.. og hvis der ikk gør det kan man løfte gløden forsigtigt med et eller andet men ikk med det samme der skal være glød i al tobakken før du kan løfte gløden [/quote]

Yeah I know... Sorry jeg ikke skrev en milli-sekund for milli-sekund vejledning :cool:

Tidligere røg jeg selv normalt med rist i og normalt mix. Nu tildags putter jeg aldrig tobak i når jeg ryger hash på pibe, men lægger det rent på risten i stedet

Tidligere har jeg været for slem til at ryge for langsomt, så det er i hvertfald ikke at suge for hårdt/hurtigt du kan beskylde mig for

Men det lyder da som om du har det hele i orden

Det eneste jeg lige kan se er det med sølvpapiret. Jeg synes det har en tendens til at gøre tobakken mere sort.

Jeg kan ihvertfald huske fra min tids som hverdagsbongryger (bvadr) at der opstod sort/brunt slam på tænder og i halsen (spyttet) hvis hovedet var stoppet meget til så man næsten kun lige kunne suge igennem.
Men dit hovede lyder ikke som om det lider af det samme[/quote]

ville da mene jeg her rimelig styr på det... det problem med det slam er også først opstået her det sidste halve år eller sådan xD svært at finde ud af hvad... nu renser jeg min bong imorn med azetone (ved ikk hvordan man staver til det xD) og varmt vandt det fjerner alt 100% også lige til sidst vaske den af i rodalon for at fjerne alt lugt... og renser alt helt... også finder jeg nok ud af om det er mig der er dårlig til at lave mix xD

Titel:
Junior medlem

[quote="BisMann"]Er ikke 100 % på hvad du mener med "sod", mener du partikler i røgen fra afbrænding af tobak/tjald? Hvis ja, så kan jeg ikke se hvorfor du skulle få mindre "sod" i munden af at suge på en lille pibe, en større pibe vil da give større mulighed for "soden" at sætte sig på indersiden af piben fremfor i dine lunger.

En metode til at undgå "sod" 100% er at købe en vaporizer, eftersom materialet ikke bliver afbrændt, men fordampet kommer der ikke "sod" overhovedet.[/quote]

hvordan fordampet? med damp? eller? Oo

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Kondicykel skrev:
BisMann skrev:
Er ikke 100 % på hvad du mener med "sod", mener du partikler i røgen fra afbrænding af tobak/tjald? Hvis ja, så kan jeg ikke se hvorfor du skulle få mindre "sod" i munden af at suge på en lille pibe, en større pibe vil da give større mulighed for "soden" at sætte sig på indersiden af piben fremfor i dine lunger.

En metode til at undgå "sod" 100% er at købe en vaporizer, eftersom materialet ikke bliver afbrændt, men fordampet kommer der ikke "sod" overhovedet.

hvordan fordampet? med damp? eller? Oo

Nej, alle stoffer kan fordampe, men gør det dog ved forskellig temperatur. THC fordamper ved omkring 200 grader ifølge erowid. Du vil i stedet for røg, så have damp, fordelen er at der ikke sker nogen forbrændning, så tjære og deslignende slet ikke er eksisterende ved denne proces.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]