Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey alle

Jeg skal til suspekt koncert i morgen lørdag, og har fået mig nogle svampe, som jeg tænkte skulle spises der..
(Det er ikke første gang)
Kan bare ikke finde ud hvornår jeg skal spise dem..
Om jeg for den fedeste aften ved at spise dem inden vi tager der ind eller under.. det kunne os være jeg bare skulle vente til bagefter.. ved ikke hvordan det er at være til koncert på svampe..

Nogle der har et forslag til hvordan sådan en aften skal planlægges??

Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Guf skrev:

Det egentligt lige meget om det er første gang, hvad der betyder noget er om du føler du har kontrol over svampene?

Guf skrev:

Hmm det er svært, nogle mennesker ville få den fedeste koncert ever ud af det, mens det for andre kan udvikle sig til et mindre helvede med alle de andre mennesker :)

Det kommer virkelig meget an på hvordan du har det med fremmede når du er på svampe, nogle bliver bange for at de andre skal opdage man er på svampe, og det er ikke rart når man tripper, andre er pisse ligeglade og de ville få en suveræn koncert ud af det :)

Uanset hvad vil jeg dog foreslå dig at starte meget lavt ud, alle de fremmede mennesker og den høje musik kan helt bestemt godt booste trippet en del :)

Junior medlem

Winta skrev:
Guf skrev:

Det egentligt lige meget om det er første gang, hvad der betyder noget er om du føler du har kontrol over svampene?

Guf skrev:

Hmm det er svært, nogle mennesker ville få den fedeste koncert ever ud af det, mens det for andre kan udvikle sig til et mindre helvede med alle de andre mennesker :)

Det kommer virkelig meget an på hvordan du har det med fremmede når du er på svampe, nogle bliver bange for at de andre skal opdage man er på svampe, og det er ikke rart når man tripper, andre er pisse ligeglade og de ville få en suveræn koncert ud af det :)

Uanset hvad vil jeg dog foreslå dig at starte meget lavt ud, alle de fremmede mennesker og den høje musik kan helt bestemt godt booste trippet en del :)

Altså jeg har prøvet det en del gange, bare ikke lige til en konceret..
Men vi ender tit på en eller anden bar når vi har spist svampe, så har ikke noget problem med folk omkring mig på sådan et tidspunkt..

Men tak for hjælpen, tror sgu jeg spiser dem inden..

Har du et forslag til hvor lang tid inden??

Ved ik om det er en god ide at være alt for fuck nå suspekt står der og giver den gas!!

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Kan fortælle at jeg har planer om det samme inden for et par uger, men musikken er en helt anden boldgade end Suspekt.
Er ret sikker på at musikken har meget at sige når man tager svampe sådan et sted, og at trippe på svampe til Suspekt er ikke noget jeg kunne forestille mig ville være rart -- men nu lytter jeg heller ikke selv til Suspekt.
Jeg regner med at tygge et par gram tørrede cubensis omkring en halv time inden koncerten starter.

Som Winta skriver er det vigtigste nok om du selv føler om du har kontrol over svampene. Tænk dig godt om før du begiver dig ud i situationer du ikke har kontrol over når du er på svampe.
Jeg omgiver mig også selv med nogle gode venner når jeg skal til den koncert, dels for hygge og stemning, dels for at prøve at være sikker på at det går godt.

Lige meget hvad du vælger, så held og lykke. Skriv gerne videre i denne tråd når du har været til koncert og fortæl om dine oplevelser!

Hav en god koncert!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Jeg lytter selv en del til Suspekt, og cd'en (prima nocte) blev da også også spillet under et trip, det var dog kun 2 sange vi ville høre, da alle os der trippede (4 styks), skreg at vi skulle skrue væk fra "noia-numrene".

Kunne aldrig selv finde på at tage svampe til en suspekt-koncert, og jeg har efterhånden en del trips på bagen.
Jeg ville nøjes med at drikke mig møgstiv og ryge pinde til jeg falder om foran scenen, i stedet for at tage noget kraftigt bevidsthedsudvidende. Så kan kun fraråde dig at tage svampene dér, vent dog til du har et ordentligt setting, så får du også meget mere ud af svampene IMO.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Hey Guf.

At være på svampe til en koncert kan virkelig være en sjov og spændende oplevelse, men der er mange ting der kan gå ind og påvirke trippet i en negativ retning; alt afhængig af hvor fortrolig du er med rusen selvfølgelig..

2 gange, henholdsvis på roskilde og i amager bio, har jeg oplevet at den hårde bas man kan mærke i hele kroppen, forstærkede det mavehalløj jeg altid opplever ved svampeindtag. Der havde jeg indtaget dem lige inden musikken gik igang, og måtte simpelthen gå væk/udenfor.

De 4-5 gange hvor det har været fedt, har jeg været påvirket når jeg er kommet til koncerten, og hvor jeg lige har "levet" mig ind i trippet hvis man kan sige det sådan.

Men som der også bliver skrevet af andre, så kommer det også utrolig meget an på hvordan man har det med at være ude blandt folk.
Personligt ville jeg ALDRIG trippe rundt til en suspekt koncert på svampe..
Hvor holdes koncerten egentlig?

Titel:
Stodder
Brugeravatar

Ole skrev:

Odense

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
leaf skrev:
Ole skrev:

Odense

Hvilken koncert?

Jeg synes ikke det er optimalt at trippe til koncerter, men det er nok meget individuelt. Jeg har svært ved at fokusere på musikken. Jeg oplever tit at betydningen af alt bliver nulstillet, således at gulvets overflade kan være mere interessant end musikken man hører...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg ville ikke tage svampe til en koncert, men andre har det fint med det. Jeg kan bare ikke være i nærheden af folk jeg ikke kender og som ikke er på svampe, hvis jeg selv flyver rundt i en god rus.
Jeg ved der er mange der kan tage svampe i de mest bizarre settings, men jeg bliver indelukket og asocial hvis der er mennesker jeg ikke kender og ville højest sandsynligt gå derfra når svampene begyndte at virke.
Ikke en anbefaling herfra, ihvertfald.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg synes heller ikke, at det er videre anbefalingsværdigt. Det kommer selvfølgelig helt an på, hvor fortrolig du er. De fleste kan nok nikke genkende til, at jo mere fortrolig man blev med en cannabis-rus, des 'vanskeligere settings', kunne man vove sig ud i. I starten kunne man ikke holde hovedet koldt, mens man f.eks. et halvt år senere sagtens kan tage til søndagsbrunch hos familien godt stegt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Synes at gadesyret er bedre til at lege end svampe. Bare tag et halvt stykke eller ikke mere end 2g svampe.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

A.Z.BEST skrev:
Synes at gadesyret er bedre til at lege end svampe. Bare tag et halvt stykke eller ikke mere end 2g svampe.

Så du mener altså at han skal tage syre hvis han ikke er sikker på om han kan styre sit svampetrip?

Bare fordi du reagere som du gør på lsd skal du ikke anbefale noget som helst ud fra et lavdosis trip..

Psychedeliske stoffer virker inviduelt, og du kan ikke vide hvordan andre mennesker reagere og hvilket forhold de vil få til stoffet. Jeg vil heller ikke mene at nogle psychedeliske stoffer skal "leges" med.

Det handler om at dosere rigtigt og kende sine egne grænser hvis man vil trippe rundt i offentligheden! Jeg kunne ikke forestille mig at det ville være særlig rart at skulle gøre op med sig selv og se sandheden i øjnene midt under en Suspekt koncert..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Visias skrev:
A.Z.BEST skrev:

Så du mener altså at han skal tage syre hvis han ikke er sikker på om han kan styre sit svampetrip?

Bare fordi du reagere som du gør på lsd skal du ikke anbefale noget som helst ud fra et lavdosis trip..

Psychedeliske stoffer virker inviduelt, og du kan ikke vide hvordan andre mennesker reagere og hvilket forhold de vil få til stoffet. Jeg vil heller ikke mene at nogle psychedeliske stoffer skal "leges" med.

Det handler om at dosere rigtigt og kende sine egne grænser hvis man vil trippe rundt i offentligheden! Jeg kunne ikke forestille mig at det ville være særlig rart at skulle gøre op med sig selv og se sandheden i øjnene midt under en Suspekt koncert..

enig, generelt ville jeg sagtens kunne ende i et bad trip alene over musikken fra suspekt, men hvis der oven i købet var et psychedelika indblandet så tror jeg sagtens at jeg ville kunne vinke farvel til mit normale liv 8)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil da også gerne have lidt input til denne tråds generelle spørgsmål, da jeg snart skal til Trentemøller (der jo er noget rimelig tilbagelænet og indadvendt elektronisk noget). Jeg overvejer at tage svampe (og evt. metylon) til den koncert, da jeg synes at svampe og Trentemøller generelt går godt sammen.

Men hvad siger folk til doserne? Der er jo vid forskel på at tage 0,5-1,0 gram svampe og så høvle 5-6 gram indenbords!

Min plan er - indtil andet er bevist - at tage mellem 0,75-1,50 gram svampe og måske 75-100 mg. metylon.

Jeg har haft det fint i sociale sammenhænge på 1,5 gram svampe før, og metylon indtager jeg normalt omkring de 200-250 mg. af.

Jeg er dog lidt usikker på, hvordan den voldsomt øgede lydstyrke fra både musik og mennesker påvirker? Hvis det virkelig booster meget, så tror jeg, at jeg holder mig til 0,75 gram svampe til at starte på.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Malkavian skrev:
Men hvad siger folk til doserne? Der er jo vid forskel på at tage 0,5-1,0 gram svampe og så høvle 5-6 gram indenbords!

Jeg regner selv med at tage 2 gram tørrede hjemmedyrkede cubensis. Min første tur på svampe var på 20 g friske, og det var et helt fint trip, dog lige i underkanten.
Har efterfølgende forsøgt mig lidt med både mindre og højere dosis, og tror at 2 g er fint til en koncert. Regner med at tage dem omkring 30 min. før koncerten starter og så kombinere det med lidt god hash.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

waggafnipsen skrev:
Visias skrev:
A.Z.BEST skrev:

enig, generelt ville jeg sagtens kunne ende i et bad trip alene over musikken fra suspekt, men hvis der oven i købet var et psychedelika indblandet så tror jeg sagtens at jeg ville kunne vinke farvel til mit normale liv 8)

Fuldstændig enig med jer begge to.

Jeg sagde det bare lidt uden at tænke over det.

Alle ved jo godt, at det er dumt at tage stoffer! :wink:

Jeg mener bare, at man har sin egen hjerne til at styre kroppen. Denne hjerne har også ansvar for den krop. Jeg kender ikke fyren, hvordan skal jeg så overhovedet give ham råd om stoffer? Det bedste råd er bare - lad være med at tage noget som helst, men hvis vi, erfarne junkies, har lov til at give råd, så var det mit bud ;). Guf skal nok tage sin helt egen beslutning ;). Jeg håber bare det har gået godt for ham og at han har fået det sjovt med eller uden stoffer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Malkavian skrev:
Jeg vil da også gerne have lidt input til denne tråds generelle spørgsmål, da jeg snart skal til Trentemøller (der jo er noget rimelig tilbagelænet og indadvendt elektronisk noget). Jeg overvejer at tage svampe (og evt. metylon) til den koncert, da jeg synes at svampe og Trentemøller generelt går godt sammen

Hvis jeg skulle til trentemøller ville kravet fra min side af, være at der under alle omstændigheder var svampe til stede. Trente's musik er jo som skabt til svampe!
Men hvis du ikke laver en kombi med methylon, så vil mit svar være 2-3 gram svampe. Hvis du gør så lyder 1,5 g. som en god dose, alt efter hvor meget methylon der ryger indebords. Har tideligere erfaring med at methylon virker bedst hvis man tager en god stor oral dose, og så senere evt. redoserer med insufflering, hvis man er til den slags. Plejer i hvert fald at sidde tilbage med en "øv"-følelse hvis jeg ikke bryder igennem på methylon, på første forsøg.
Hvis det var mig, havde jeg nok valgt 200 mg. methylon, og et gram svampe, eller mere.

En smart idé når vi snakker støj, ville være at skaffe sig nogle ørepropper inden koncerten, men den havde du jo regnet ud ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Visias skrev:
A.Z.BEST skrev:

Får spat af det og tillader mig lige at fluekneppe.

psychedelisk = psykedelisk :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg bliver også utrolig asocial af svampe. Ikke nok med at jeg synes rusen virker dobbelt så intens hvis man er alene og på et helt andet plan, men jeg får også svært ved at fuldføre sætninger når jeg er påvirket og bryder mig ærlig talt mest om at være alene. Chancen for et badtrip er også større hvis man er sammen med folk i omgivelser hvor uventede ting kan ske, og jeg føler bare at trippet er mere "givende", hvis man er for sig selv. Her hentyder jeg til tankegangsdelen af trippet, hvilket for mig er en stor og vigtig del af svampenes virkning!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg bliver ofte sød og kærlig ;).

"Det er så godt, at jeg har dig. Har jeg fortalt dig, at jeg kan lide dig?" ;)

Bare prøv og forestille jer det ;).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]