Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jo, nu har jeg tænkt mig at prøve salvia. Jeg er godt psykisk rustet til denne affære og har læst tonsvis af materiale om denne skønne plante. Nu står jeg bare og fedter lidt rundt med det praktiske:
Jeg vil købe nogle gram tørrede blade fra ethnoplanet (Er de gode?) og jeg har skaffet mig nogle tripsittere. Dosen af salvia er det jeg har lidt problemer med. Jeg ved at dosen skal ligge mellem 1/4-1/2 gram, men jeg har desværre ikke en supernøjagtig vægt som kan måle mg (Gider ikke punge ud for at få fat i en). Derfor regner jeg med at det bliver lidt efter øjemål; jeg håber at det er ligesom med pot. Har I nogle gode metoder til at måle dosen op med uden at bruge vægt? Kan man få en meget slem overdosis når man "kun" ryger tørrede blade og ikke ekstrat? I skrive alle at I "bare fylder hovedet op", men når hovedet på min bon er 5cm højt og 3cm i diameter, gælder det vel ikke også for mig?!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
hvis det er de "rene" blade, burde der ikke være risiko for "overdose". Man skal ryge ret meget, og på meget kort tid, for at der kommer vilde effekter.
Du kan vel bare bruge øjemål til opmåling - det er ikke så vildt vigtigt, når det ikke er ekstraktet.

Jeg har bare brugt øjemål til opmåling af ekstraktet de gange jeg har røget.
Hvis du ikke kan mærke noget efter 5 min., virker det ikke, og du kan ryge en større dose.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er faktisk muligt at få gennembrud på et gram ren Salvia, eller mindre...

Insane psychedelia user!

sikkert, men første gang jeg røg Salvia, røg jeg ca. 1 g "ren" Salvia på bong, og fik stort set ingen effekter, kun en meget mild "skævhed".
Jeg røg det hele inden for 20-30 min.

Hvis man ryger "ren" Salvia og vil være blæst, skal man ryge en stor mængde inden for meget kort tid

Man skal ikke ryge det på bong - enten skal man have en "crack" pibe - eller en form for Bang - idet efter egne teorier og lidt hjupen tankegang - har jeg erfaret at det giver ingen effekt andet end en tunghedsfornemmelse i hovdet - hvorimod da jeg puttede det i en joint - tændte den og satte flammen på gløden - og indåndede de dampe der blev udløst dette - det gav en virkning - men jeg røg ikke så meget - jeg har osse ladet mig fortælle at en stormlighter er redskabet til at tænde op med.

Med hensyn til materiale - vil jeg mene at du burde købe det som ETHNO har på tilbud - 1000mics Salvinorin A sprøjtet på 25mg knuste salviablade - så skulle det være let nok at dosere det - simpelt - knæk kapslen og hæld indholdet ud på f.eks et cd-cover og del det op i 4 bunker (så vidt jeg husker er dosen på dette 300mics) men der er ingen grund til at lege med ilden - derfor 4 bunker - der findes folk der har røget 2000mics Salvinorin A - men de siger at det ikke er positivt - alt for intenst.

Men held og lykke

Insane psychedelia user!

Hvis du har tænkt dig at købe noget extrakt, vil jeg gerne også have lov til at sige:
PAS PÅ!!
2 ud af 3 gange jeg har prøvet det, er jeg forsvundet totalt væk fra min "normale" bevidsthed i de første 2-10 min. af trippet; en slags "ude af kroppen"-"vågen drøm"-"ændret bevidsthed"-"anden dimension"-oplevelse - MEGET underligt.
Det har ikke været specielt skræmmende, da jeg har været alt for blæst til at tænke over trippet mens jeg var "i den anden verden", men det har været lidt ubehageligt, da det føltes underligt, og jeg havde en følelse af at være hjælpeløs og ude af stand til at kontrollere min krop.

Salvia er for mig et "neutralt" og "koldt" stof, da det ikke giver nogen specielle følelser, og hverken viser smukke eller grimme ting, men bare sender dig til månen og tilbage igen. Jeg bryder mig ikke rigtigt om det, da jeg synes at det er for underligt, for ubehageligt og for "upersonligt".
Svampe f.eks. er for mig et "gladt" og "varmt" stof, der påvirker dine følelser, kan give dig enorm griner på, og viser dig smukke eller frastødende ting. På svampe er man også mere bevidst om hvad der foregår, og har (med mindre man virkelig er fucked) kontrol over sin egen krop.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Kan man overhovedet få "lam" på blade?
Jeg plejer bare at bruge det som fyldstobak til mit extract. (Husk at bruge en stormlighter!!!)
DR-D [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Hvor stor en dosis i antal mics. anbefaler man normalt til newbies?

[ 10 Januar 2002: Besked ændret af: Rakii ]

Der står 300mics på erowid for et trip og de siger at 500mics er temmelig vildt - og alt over 1000mics er craziiiiiiiiiiiiiie

Men idet at salvia doser for det meste er individuelle syntes jeg at du skal prøve dig frem - først ryg lidt - se hvad der sker- osv osv.

Snus dig frem.

Junior medlem

Nu mangler jeg bare at blive mentalt testet af en psykolog. Min mor har nemlig fortalt mig at der er mange tilfælde af sindssyge i forbindelse med stoffer på min mors side. Jeg håber at det ikke viser sig at det også er gældende for mig. Jeg skulle nødig blive total skizo pga trippet!

Insane psychedelia user!

hvordan bliver du "testet af en psykolog"?
det kunne jeg da egentlig godt tænke mig (seriøst!)

Medlem

Geografisk sted: Sjælland
ok, jeg er endnu en af dem som regner med at prøve salvia i nærmeste fremtid. så nu har jeg bare lige et par af de der jeg-ved-det-egentlig-godt-men-bare-lige-være-sikker spørgsmål. jeg har prøvet både svampe og ayahuasca, og føler mig psykisk godt rustet til at tage en salvia rus. så min plan er lidt som følger...
købe et par g blade, og 1 g 5x ekstrat. ryge ca. 1/10 g af ekstratet på bong, med blade som fyld. og så bruge en stormlighter til at tænde med. en almindelig dur heller ik på bong?!?
mit eneste problem er så at jeg ikke er god til at tage store lunger af noget som helst. jeg har røget hash massere af gange, men hoster nærmest en lunge op hvis jeg skal tage en ordentlig lunge, som andre hærdede rygere ellers ik har problemer med. så jeg tænkte om man ik bare kan tage flere små lunger (hvis man kan nå det), eller måske bruge mere ekstrat...?!?
desuden smagte jeg det på roskilde da jeg havde købt en salvia-joint i soma, og det smager jo tæt på afskygeligt. så jeg er lidt spændt på om jeg overhovedet kan få noget ud af den skønne plante... [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] men jeg må bruge alle de der kneb med at lægge bong'en på køl osv.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Det ville nok være klogt, at nøjes med salvia-blade den første gang og vente med ekstraktet indtil man har en fornemmelse af rusens karakter - jeg trippede selv ganske pæænt på blade alene, røget på spand og bonghovede. Faktisk glad for ikke at blive mere blæst end jeg blev første gang på salvinorin.

Det er ikke fordelagtigt, virkningsmæssigt set, at ryge på et afkølet instrument, da røgen afkøles og salvinorinen dermed kondenserer til en vis grad.
Rygning efter gobler/bong princippet får også dele af salvinorinen til at kondensere i vandet i større grad end "tørrygning" gør.

Held og lykke [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Junior medlem

Mentalt testet er måske så meget sagt. Egentlig vil jeg bare gerne snakke lidt med psykologen om arvelige sindssygdomme osv. Jeg vil nemlig gerne være HELT sikker på at jeg kommer ned igen fra min rus.
Alle dem på min mors side af familien er blevet sindssyge af at tage stoffer. En af dem blev helt fucked i låget af at ryge hash og dræbte sine forældre i et paranoia-trip!! Det klogeste ville naturligvis være at helt lade være med at prøve stoffet, men det er alt for fristende......

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis du på noget tidspunkt tvivler på om din psyke er stærk nok, så bør du helt lade være med at tage psykedeliske stoffer...

En psykolog kan allerhøjst give dig falsk tryghed, der er ingen måde han/hun vil kunne erklære dig "rask" nok til at prøve Salvia eller andre psykoaktive stoffer.

Junior medlem

Geografisk sted: Herlev
Nu taler jeg ud fra mine erfaringer... Jeg ser ikke Salvia som noget der kan give længerevarige psykiske sygdomme/sindssyghed eller noget andet. Det varer ganske kort, og det er ikke rigtig noget med mindfuck. Det er mindfuck der er farligt synes jeg. Svampe ser jeg som meget farligere.

Det kommer også lidt an på hvilken person du er. Mange vil nok synes at salvia er for vildt for dem, mens jeg bare har lyst til at forsvinde helt og opleve noget hvor jeg slet ikke er tilstede i den fysiske verden. At føle stemninger og fedt, men at se ting samtidig er for vildt. Første gang jeg prøvede det, var det som om jeg så 2 personer i en jungle. Men jeg så dem med mine følelser, ikke mine øjne, og alligevel kan jeg tydeligt forestille mig hvordan det så ud. Hvilke farver der var, og at der var både huse, flod, sand, skov, personer. Jeg røg vist nok 1/5g 5x ekstrakt på tjubang.

Jeg synes forresten at tjubang er det bedste til salvia, men det kan alligevel godt være lidt svært at holde røgen inde. Det føles en del kraftigere i halsen end hash gør.

Jeg tror ikke du skal være bange for at ryge blade. Jeg kender omkring 5 personer der hver har fået 1/5g af Ethnoplanet's 5x ekstrakt, om...selvom vi blev langt væk, så var der intet farligt mindfuck eller noget andet ved det. Det var en fed tur i et fantasi-tivoliland...

Nogle gange har jeg endda røget 1/5 5x ekstrakt og kun blevet underligt skæv. Sådan lidt tumle-bumle-skæv...

Junior medlem

Dextrose: Jeg giver dig fuldstændig ret i at det er dumdristigt at prøve salvia uden at være sikker på at ens psyke kan klare det. Men hvordan kan nogen vide om de kan holde til det uden at prøve det? Hvis jeg nu var en person som havde omvendte kors hængende på væggen og sad og piskede mig selv for at få fred i sindet, så ville jeg naturligvis ikke forværre min sindstilstand. Sagen er bare at jeg ikke føler mig mere eller mindre psykisk stabil end nogen anden.
Er der nogle stoffer som er "bedre" at starte med? Alle starter vel i det små....

Insane psychedelia user!

hash er vel det mildeste psykedeliske stof der findes...
det næst-mildeste er vel E, hvor selve "trippet" skulle være minimalt.
Næste stadie af stoffer, der kan give hallucinationer på en normal dose, er vel 2CB, 2CI og LSA
Næste trin er vel så svampe, 5-MeO-DiPT og mediumdose-LSD
De "sygeste" er vel meskalin, aMT, DMT, 5-MeO-DMT osv.
Salvia er, efter min mening, på sit helt eget stadie - det er ikke "rigtige" hallucinationer som folk oplever, men snarere kraftige forestillinger. Nogle får meget kraftige ude-af-kroppen-oplevelser, og mange beretter om en "kraft" der har trukket i dem eller skubbet dem.
Salvia er MEGET mærkeligt! pas på med det - alle reagerer meget forskelligt på det.

Insane psychedelia user!

Zarathustra: Jeg er delvist enig med dig, men dine klasser er måske lidt svære at bedømme, er det efter psyken eller bodyloadet? Og det kommer jo også an på dosen og indtagelsen af stoffet...sådan et stof som LSA kan have et rimeligt bodyload og give extremt mindfuck.....mindfuck har jeg ALDRIG hørt om på aMT

Insane psychedelia user!

Dem jeg har snakket med omkring LSA mente at det lå mellem Svampe og LSD!

Er der ikke en der gider definere "minifuck" for mig..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]