Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 21:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Coffein 98,5%
Dedikeret medlem

Min ven har en bøtte med "Coffein 98,5%" (Koffein).

Er det rent nok til at indtage(spise, drikke.. sniffe?)? Hvad er de resterende 1,5% mon?

Titel:
Medlem

Måske calcium. Det er der ihvertfald i mine koffeinpiller. :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

grappa_zappa skrev:

Det er noget, han har fået lov til at få da en han kender, som havde et laboritorium (eller noget i den stil) lukkede det. Ved ikke helt hvordan. Der er vidst 5 gram tilbage i bøtten hvor der originalt skulle være 10 gram (står på bøtten).

Før I tænker dårlige tanker.. Jeg tror ikke det er noget han har skaffet på uærlig vis. Den slags person er han ikke.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
det er der heller ikke nogen der beskylder ham for :P

anyway, pas på med at tage for meget af det, det kan virkelig gøre en dårlig :)

Titel:
Dedikeret medlem

Winta skrev:
det er der heller ikke nogen der beskylder ham for :P

anyway, pas på med at tage for meget af det, det kan virkelig gøre en dårlig :)

Nej nej, men det var bare før nogen fik dårlige tanker om det... Da jeg skrev det tænkte jeg 'hov.. det her lyder forkert.'

Men ja, jeg ved godt man ikke skal tage ret meget af det.. og det har jeg fortalt ham. :)

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
ok super, det sker bare tit at folk ikke fatter det ikke gir effekt, og så æder det mere indtil det gir effekt, og den effekt det så gir er at man bliver virkelig dårlig ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Winta skrev:
ok super, det sker bare tit at folk ikke fatter det ikke gir effekt, og så æder det mere indtil det gir effekt, og den effekt det så gir er at man bliver virkelig dårlig ;)

Ja, pludselig falder man over skrænten... Eller klippen, i de værre tilfælde! :P

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
grappa_zappa skrev:

Kalcium bliver formentlig puttet i pillerne for at give fylde. Det er næsten med garanti ikke det der er i hans...

Titel:
Dedikeret medlem

runek skrev:
grappa_zappa skrev:

Kalcium bliver formentlig puttet i pillerne for at give fylde. Det er næsten med garanti ikke det der er i hans...

Nej - der står noget med 'approved for laboratory use only'.

Titel:
Medlem

runek skrev:

Lyder meget rigtigt...!

Der er 200mg koffein og 75mg calcium i hver pille.

Jeg tager aldrig mere end 1 pille af gangen. Har prøvet at tage 2, men så får jeg svært ved at koncentrere mig.

Det bedste for mig i løbet af en skoledag er, at knække pillen over og tage hver halvdel med ½ times mellemrum. Og så gentage det 1½ time senere eller efter behov.

En kop kaffe indeholder ca. mellem 60-80mg koffein og koster 5kr på skolen. En halv koffeinpille koster mig 50øre. Den tager jeg med vand og føler mig egentlig meget sundere end hvis jeg drak en kop kaffe. (plus man får ikke gule/gulere tænder) :D

Kan lige tilføje at 75mg calcium udgør 8% ADT og at ADT for koffein ikke er fastlagt... :roll:

Kan godt være hele min post er lidt OT, men det giver da en idé om hvor meget du skal tage. Som Winta nævnte så tror jeg NÆPPE man kan blive direkte blæst på koffein, uden at få det ekstremt dårligt. (drak engang 6 espressoer i træk, og fik det mega ringe)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

grappa_zappa skrev:
runek skrev:

Lyder meget rigtigt...!

Der er 200mg koffein og 75mg calcium i hver pille.

Jeg tager aldrig mere end 1 pille af gangen. Har prøvet at tage 2, men så får jeg svært ved at koncentrere mig.

Det bedste for mig i løbet af en skoledag er, at knække pillen over og tage hver halvdel med ½ times mellemrum. Og så gentage det 1½ time senere eller efter behov.

En kop kaffe indeholder ca. mellem 60-80mg koffein og koster 5kr på skolen. En halv koffeinpille koster mig 50øre. Den tager jeg med vand og føler mig egentlig meget sundere end hvis jeg drak en kop kaffe. (plus man får ikke gule/gulere tænder) :D

Kan lige tilføje at 75mg calcium udgør 8% ADT og at ADT for koffein ikke er fastlagt... :roll:

Kan godt være hele min post er lidt OT, men det giver da en idé om hvor meget du skal tage. Som Winta nævnte så tror jeg NÆPPE man kan blive direkte blæst på koffein, uden at få det ekstremt dårligt. (drak engang 6 espressoer i træk, og fik det mega ringe)

Det kan man så godt, men grænsen fra at være dejlig stimuleret til at få det skidt er lille.

Titel:
Medlem

Resist skrev:
Det kan man så godt, men grænsen fra at være dejlig stimuleret til at få det skidt er lille.

Nu quotede du hele min post, men går ud fra det var en enkelt linie i sidste afsnit du refererede til?

Jeg synes der er forskel på at være "direkte blæst" og "dejlig stimuleret" som du nævner.. Men det er jo ordkløveri... :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

well jeg har haft en 50g bøtte med 99%> koffein pulver.

Tog op til 2 gram (pga ekstrem tolerence efter ca 1½ måned) af gangen men normal 3-400mg - i starten virkede det fint :)

smager af lort rent, men opløst i energi drik er det ikke så slemt (det har en meget kraftig smag)

Også virker det godt !

Har overvejet at få en bøtte på 100gram 99%> igen da min tolerence nok er faldet igen ;)..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

skal nok siges at alt over 1 gram til at starte med ikke er forsvarligt.. fik en del hjertebanken efter 1½ på et tidspunkt.. er skete ikke andet end at jeg bare skulle sidde lidt ned og slappe af (men alligevel ikke skide behagligt)

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Har du coffeinen i den originale emballage? står der ikke noget på bøtten om det øvrige indhold?
however - det er med stor sandsynlighed en teknisk vare, altså renset med formålet at opnå høj koncentration, og altså ikke at fjerne evt. sundhedsskadelige bi-stoffer.
Du kan jo spørg producenten hvad man kan forvente at finde i produktet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hmm synes ikke rigtig det booster så meget.. har også været stiv når jeg har taget det så har ikke lagt mærke til det. Men tog 99% i pulverform, både sniffet og bare ædt det, ikk styr på hvor meget jeg har taget.

Men fy for faen hvor smager det af helvede til...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Koffein gir ikke et direkte trip nej xD Men synes det virker rigtig godt hvis man er stiv og skal være vågen nogle timer mere, uden at sidde med store pupiller og mega stimuleret følelse i kroppen. Hvis man er på arbejde og har drukket kaffe er det jo som om at man ikke selv arbejder men koffeinen selv klarer arbejdet. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg havde industri koffein.. og det er 99%> altså HELT rent..

men ja det smager af lort. Du får ikke rigtig noget "trip" ud af det, men synes ligesom man ser ud af øjnene "fuld opløsning" altså lidt flottere farver og meget mere perspektiv ..

også self mere energi...

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
rent er 100% og du aner ikke hvad de >1% er... det kommer jo helt og aldeles an på syntesen, og producentens moral og fantasi

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Repulsivt skrev:
jeg havde industri koffein.. og det er 99%> altså HELT rent..

Prøv lige at vende din påstand inde i dit eget hovede :D
Er f.eks. 99,3% HELT rent?
Med "industrikoffein", mener du så "For Human Consumption"?

Citat:
En kop kaffe indeholder ca. mellem 60-80mg koffein og koster 5kr på skolen. En halv koffeinpille koster mig 50øre. Den tager jeg med vand og føler mig egentlig meget sundere end hvis jeg drak en kop kaffe. (plus man får ikke gule/gulere tænder) Very Happy

Yep, muligvis, men du får til gengæld ikke nogle af de polyphenoler/antioxidanter, som findes i en brygget kop kaffe. Du reducerer nok heller ikke risikoen for at udvikle type-2 diabetes, som der efterhånden er enighed om, at kaffe gør - men du føler dig meget sundere, hvilket jo også er vigtigt. Omvendt, så føler jeg mig som en selvdød rotte, hvis ikke jeg får mine daglige 5-7 kopper tjære :?

Citat:
Har du coffeinen i den originale emballage? står der ikke noget på bøtten om det øvrige indhold?
however - det er med stor sandsynlighed en teknisk vare, altså renset med formålet at opnå høj koncentration, og altså ikke at fjerne evt. sundhedsskadelige bi-stoffer.
Du kan jo spørg producenten hvad man kan forvente at finde i produktet.

Præcis. En teknisk vare kan sagtens være fyldt med stoffer, som kroppen ikke er særligt pjattet med.
Hvis koncentrationen er angivet til 98,5%, så er det med sikkerhed også defineret hvilke komponenter produktet indeholder foruden koffeinen.

Citat:
Nej - der står noget med 'approved for laboratory use only'.

Det siger jo ganske explicit, at du ikke bør æde det!

Citat:
well jeg har haft en 50g bøtte med 99%> koffein pulver.

Tog op til 2 gram (pga ekstrem tolerence efter ca 1½ måned) af gangen men normal 3-400mg - i starten virkede det fint Smile

smager af lort rent, men opløst i energi drik er det ikke så slemt (det har en meget kraftig smag)

Også virker det godt !

Har overvejet at få en bøtte på 100gram 99%> igen da min tolerence nok er faldet igen

Fuldstændigt sindssyge mængder at indtage af en nervegift.
De bøtter, som jeg har set, har trods alt været mærket med "T", som står for toksisk - det er ikke "kun" Xn.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]