Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 15:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Adolfi hitli skrev:
Den er så utrolig nem at finde hvis man går sig en tur og kigger. Den er jo lysende rød!

Jeg fandt engang en der lignede rød fluesvamp 100% ud over en enkelt lille detalje.. den var lysende grøn! Hvad mon det kan være.

Er der forresten svampe der kan forveksles med rød fluesvamp? Eller er der kun den ene art svamp som er rød og har hvide knopper på.

Har lige haft min svamp liggende i ovnen i 1,5 time.. pakket ind i køkkenrulle. det skulle vise sig at være forkert.. den er nærmest blevet 'kogt' i sit ejet væde... men ligger den der ind igen om lidt på en rist :D

Ja Grøn fluesvamp (Amanita phalloides) som er dødeligt giftig, nok den du fandt.

Billede

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Her er lidt billeder af Amanita muscaria jeg fandt sidste år.

Billede
Billede
Billede

Titel:
Dedikeret medlem

child_of_gaia skrev:

Billede
Billede
Billede

Er du sikker på det er amanita muscaria? Dem jeg har set er ikke gule i kanten.. :? Men måske er det alt efter hvor godt de har det :D

child_of_gaia skrev:
Adolfi hitli skrev:
Den er så utrolig nem at finde hvis man går sig en tur og kigger. Den er jo lysende rød!

Jeg fandt engang en der lignede rød fluesvamp 100% ud over en enkelt lille detalje.. den var lysende grøn! Hvad mon det kan være.

Er der forresten svampe der kan forveksles med rød fluesvamp? Eller er der kun den ene art svamp som er rød og har hvide knopper på.

Har lige haft min svamp liggende i ovnen i 1,5 time.. pakket ind i køkkenrulle. det skulle vise sig at være forkert.. den er nærmest blevet 'kogt' i sit ejet væde... men ligger den der ind igen om lidt på en rist :D

Ja Grøn fluesvamp (Amanita phalloides) som er dødeligt giftig, nok den du fandt.

Billede

Nej absolut ikke. Denne var HELT samme form og størrelse som en rød fluesvamp, dog FLUORSERENDE grøn. Ikke bare et grønt skær - den var helt neongrøn.

Har det været en muteret rød fluesvamp som så havde 2000 gange så meget muscimol i end end normal rød..? :(

Der stod forresten en grøn fluesvamp ved siden af den røde jeg fandt idag. Den kom der så en idiot løbene bagfra og sparkede til så den splattede ud over det hele og jeg var ved at få det i hovedet.

Kan rød fluesvamp forresten ryges? Har hørt om det.

Titel:
Dedikeret medlem

Min svamp der før vejede 78,9 gram, vejer nu 55,9 gram. Tørrer den hurtigt nok? Jeg havde den i ovnen ved 75 grader i nogle timer. Nu ligger den bare inde i et skab og slapper af indbundet i noget papir.

Er det optimalt? :D

Hvis den har brug for mere luftcirkulation, er et computerkabinet så ikke en god løsning? Der er jo blæsere i. (HÅ HÅ, JEG SAGDE BLÆSER....)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Adolfi hitli skrev:
child_of_gaia skrev:

Billede
Billede
Billede

Er du sikker på det er amanita muscaria? Dem jeg har set er ikke gule i kanten.. :? Men måske er det alt efter hvor godt de har det :D

child_of_gaia skrev:
Adolfi hitli skrev:

Billede

Kan rød fluesvamp forresten ryges? Har hørt om det.

Røde fluesvampe kan sagtens være gule i kanten :!:

Rygning Tja, det smager af bæ og kan ikke brænde. Om der er virkning? Muligvis, hvis du kan holde det ud.

Og Child of Gaia. Kom så ned fra det træ og få tøj på :lol:

Titel:
Dedikeret medlem

Adolfi hitli skrev:
Billede

:D

Sig mig, er der ikke nogen der lige kan bekræfte at det er en rød fluesvamp? :D

Og er der andre slags svampe der nemt kan forveksles med rød fluesvamp?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, ikke hvis du har de sikre kendtegn. Rød hathud med hvide lapper, tydeligt hvid ring på stokken, Cylinderisk stok der ender i en lidt større kugle.

Man kan selvfølgelig forveksle den med mere eller mindre uspiselige svampe :lol:

Titel:
Dedikeret medlem

flimmer skrev:
Nej, ikke hvis du har de sikre kendtegn. Rød hathud med hvide lapper, tydeligt hvid ring på stokken, Cylinderisk stok der ender i en lidt større kugle.

Man kan selvfølgelig forveksle den med mere eller mindre uspiselige svampe :lol:

Så min er rigtig, ikke? :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo da, du er vel nok dygtig :wink:

Titel:
Medlem

undskyld jeg nok spørger totalt dumt :P men rød fluesvamp er den ikke giftig ? og hvordan indtages den?

Titel:
Dedikeret medlem

Hanstholm bunkermuséet's skov bugner af røde fluesvampe!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Smokenhagen, DK
Vinkelsliber skrev:
Hanstholm bunkermuséet's skov bugner af røde fluesvampe!!

Har et udendørsjob og det vrimler også med dem her. De lader i det hele taget til at være meget almindelige, i hvert fald i min omegn.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestjylland
Kan rød fluesvamp forresten ryges? Har hørt om det.[/quote]

Nu skal jeg jo ikke spille smart på noget jeg ikke ved noget om. Men jeg var inde på sten larri´s halliste, og tjekke ud om man kunne ryge rød fluesvamp.
Ifølge ham skal man ryge 2g for at opnå en virkning. http://home8.inet.tele.dk/larri/HALU/HALLISTE.HTM
HALLISTE :D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

fed nok. Fandt ud af at en porfyr fluesvamp indeholder bufotin. Ligesom de der bufo alvarius tudser. Men mit Næste spørgsmål er så. Kan man mon gøre
det samme med opvarmning som hos den røde? :D

Er sgu helt glad nu.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
TENACIUS D. skrev:
fed nok. Fandt ud af at en porfyr fluesvamp indeholder bufotin. Ligesom de der bufo alvarius tudser. Men mit Næste spørgsmål er så. Kan man mon gøre
det samme med opvarmning som hos den røde? :D
Er sgu helt glad nu.

Nu svarer jeg dig, for det var mig der startede tråden.
Har du læst om emnet? Nej. Prøv Erowid og Wikipedia
.
Jeg vidste dog ikke at poffyr fluesvamp også var aktiv, men den er vel sjælden? Og da den indeholder bufotenin, ja så er det ikke skide smart at spise den - måske ryge den som du foreslår. Glæder mig til at høre om du ligger i kramper eller flyver.

Bufotenin http://en.wikipedia.org/wiki/Bufotenin ligner overhovedet ikke ibutensyre, så ingen chance for at få det til at blive til muscimol ved opvarmning. Bufotenin (OH-DMT) er i familie med DMT og 5-MeO-DMT.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

lakhippie.]glæder mig til at høre om du ligger i kramper eller flyver[quote]

hej lakhippie. fik røget den ca. 10 min siden. Er ikke nogen virkning. udover tør hals og en grim smag i munden. :lol:

Tror sgu det var en fis i en hornlygte. Eller også var der sikkert ikke nok bufotenin i til at give en effekt

Titel:
Junior medlem

Skal bare lige høre for at være sikker, for er blevet ret forvirret af det her topic, men. Hvordan tørre man den for at opnå maximal effect uden at det der skod stof der nu er i som man bliver syg af bliver der, og kan man finde det nu ? :D For er syg efter at prøve :P

Titel:
Medlem

Tramperen skrev:
Skal bare lige høre for at være sikker, for er blevet ret forvirret af det her topic, men. Hvordan tørre man den for at opnå maximal effect uden at det der skod stof der nu er i som man bliver syg af bliver der, og kan man finde det nu ? :D For er syg efter at prøve :P
Ved ca. 75 grader celsius, ser det ud til. Ved den temperatur overlever muscimolen mens ibotainsyren omdannes til - ja - mere muscimol. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Mungojohn skrev:
Ved ca. 75 grader celsius, ser det ud til. Ved den temperatur overlever muscimolen mens ibotainsyren omdannes til - ja - mere muscimol. :)

Er det ikke lige lovligt højt? Muscimols smeltetemperatur er trodsalt 79 grader, og fire grader kan hurtigt gå galt!

Endvidere kan jeg fortælle, at "Tramperen" ikke fik et trip af 22g. der netop var tørret på denne måde.

Titel:
Medlem

And skrev:
Mungojohn skrev:

Er det ikke lige lovligt højt? Muscimols smeltetemperatur er trodsalt 79 grader, og fire grader kan hurtigt gå galt!
Principielt er 75 grader jo helt fint.. Men hvis du er mere tryg ved 72 grader så fred være med det :) .

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]