Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 13:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey, faldt lige over det her sjove lille produkt som jeg godt kunne tænke mig at vide lidt mere om før jeg eventuelt investerer i det:

http://www.i-doser.com

Nogen af jer der kender til det? ER det et scam? som man godt kunne fristes til at tro. For det virker sku for godt til at være sandt synes jeg. Men meget interessant hvis det virker!

Titel:
Medlem

Der er blevet postet et link til den fulde version i "Fuck hvor er jeg blæst". Har selv prøvet det, og de 3 lyde jeg prøvede faldt jeg bare i søvn til, selvom en af dem skulle gøre mig "mega blæst" eller hvad de skriver. Spild af penge.

Titel: hehe....
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
du kan downloade det hele her: http://thepiratebay.org/tor/3644632/I-D ... Drug_Files

ved ikk lige om det bryder reglerne at poste torrent links.. hvis det gør så sig til. så sletter jeg slf min post igen..

men lyder da ellers interressant.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Weird, jeg fik faktisk lige øjnene op for det idag, da jeg var inde og tjekke Twisted Records forum. Fik downloadet det, og prøvede de fleste ting i et par minutter, men blev hurtigt træt af den irreterende lyd og kunne ikke slappe af.. Så prøvede jeg DMT, sad med lukkede øjne i 35 min, de første par min var det som at være en smule beruset eller noget, det var garanteret bare placebo. Men til slut, var det somom jeg var ved at smelte sammen, og kunne se en smule farver/former når jeg åbnede øjnene, ikke meget.. Men på et tidspunkt var det somom jeg bare kørte igennem en tunnel, jeg tror ikke jeg var ved at falde i søvn, men føltes lidt sådan. Da jeg rejste mig op følte jeg mig ret svimmel og en smule skæv, og kunne stadig høre den irreterende lyd, somom den bare dunkede inde i mit hoved. Hvad det var, kan jeg sgu ikke sige.. Men jeg tror ikke at det hele var placebo, men helt klart ikke nogen erstatning til noget som helst, OVERHOVEDET. Og tror ikke en skid på det med de forskellige stoffer det skulle efterligne, det er bare nogle lyde de har lavet, som man bliver stenet af at lytte til i lang nok tid.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg har prøvet det. Det var dog noget der her World First Digital Drug. Det fungere på samme måde med binuaral brainwaves.

Tror kun det virker på folk der ikke har det store kendskab til lyd og musik. Jeg blev hvertfald bare irriteret over de freqencer. Fik dog lavet nogen ret griner samples med introduktionen.

men virkningen er vist dokumenteret:

Citat:
Binaural beats or binaural tones are auditory processing artifacts, that is apparent sounds, the perception of which arises in the brain independent of physical stimuli. This effect was discovered in 1839 by Heinrich Wilhelm Dove.

In nature, two sounds that are similar but slightly shifted in frequency will beat to produce two new frequencies which are the sum and the difference of the original two sounds. For example, a 400 Hz tone and a 410 Hz tone will form a ~405 Hz tone pulsating 10 times per second.

The brain produces a similar phenomenon internally, resulting in low-frequency pulsations in the loudness of a perceived sound when two tones at slightly different frequencies are presented separately, one to each of a subject's ears, using stereo headphones. A beating tone will be perceived, as if the two tones mixed naturally, out of the brain. The frequency of the tones must be below about 1,000 to 1,500 hertz for the beating to be heard. The difference between the two frequencies must be small (below about 30 Hz) for the effect to occur; otherwise the two tones will be heard separately and no beat will be perceived.

Interest in binaural beats can be classified into two categories. First, they are of interest to neurophysiologists investigating the sense of hearing. Second, some protoscientists believe that binaural beats may influence the brain in more subtle ways through the entrainment of brainwaves and can be used to produce relaxation and other health benefits.

Citat:
0.5 - 1.5 Hz - Endorphin release

0.9 Hz - Euphoric feeling

2.5 Hz - Production of endogenous opiates (pain killers, reduce anxiety)

4.0 Hz - Enkephalin release for reduced stress

10 Hz - Enhanced serotonin release. Mood elevation, arousal, stimulant

14 Hz - Awakeness, alert. Concentration on tasks

20.215 Hz - Brings about safe LSD-25 effects

30 Hz - Used for safe marijuana effects

33 Hz - Hypersensitivity, C. consciousness

38 Hz - Endorphin release

46.98 Hz - Visualization effects, when used with 62.64 & 70.47 Hz

Carriers: 90 - 110 Hz - Pleasure-producing beta-endorphin rise
111 Hz - Constant beta endorphin release

Special effects
Light panning phaser effect on the 10 Hz chord

Men det kunne da være man skulle gi det et forsøg til. Og prøve at slå al min fornuft og lydteknik skills fra

http://en.wikipedia.org/wiki/Binaural_tones
http://www.binaural-beats.com/binaural- ... _drug.aspx

Titel:
Medlem

hvordan stopper man det igen? :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
ok nu har jeg forsøgt at lave 30 hz (hash effekten) ved at tag et Bb i første oktav 29.135 og kombineret det med et B (eller H på danske) også i første oktav 30.868 hvilket give 30.003 hz til sammne. Jeg har brugt en softsynth ved navn FM8 fra native instrument, og gjort som beskrevet på wikipedia.

Efter 4-5 min intens lytning på brumme lyden synes jeg mit ansigt begynder og føles lidt underligt, måske på grund af virbrationerne. Men ellers ingen effekt. Måsker jeg har gjort noget forkert. Men da jeg tager hovedtelefonerne af får jeg det rimelig underligt, egenlig ikke special rart, og lidt omtumlet, og en underlig fornemelse i øjnene.

Wierd....

Nu vil jeg forsøge at lave 10 Hz - Enhanced serotonin release. Mood elevation, arousal, stimulant

Titel:
Junior medlem

hey hey jeg har os prøvet det der i-doser og det er vist noget med at det ikke virker på alle folk og ikke alle doses virker på alle folk men kun nogle og nogle skal prøve at høre det mange gange før de får andet en et placebo ud af det skam heller ikke dem alle der virker på mig jeg har haft mest held med deres cder der har de lagt noget dejlig musik ind i det så det er lidt nemmere at høre på og så har de os gjort dem lidt korter men elrs sys jeg da du sku prøve at dolwload en cd elr i-doser og prøve men nej de virker skam ikke som det stof der står men nogle af dem giver da en fin og sys selv en rar følse prøv at starte med speed den sku vist virke på de fleste

held og lykke vis du vil prøve :)

Titel:
Medlem

ej men tryk nu på den satans punktumsknap...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Drugejogge skrev:
ej men tryk nu på den satans punktumsknap...

Her må jeg i aller højeste grad give dig ret.

Normalt er jeg ikke pivet med folks skrivefejl herinde. Men please, tag lige at sætte punktum, lade være med at bruge ArTo sprog og brug et par sekunder på at rette tastefejl.

Tak

Edit: Og velkommen til forresten :)

Se eventuelt:
http://psychedelia.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=19913

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har prøvet den såkaldte A-bomb og jeg slappede bare helt af de første 20 minutter, koblede hjernen fra og lod lydene komme ind.. ligepludselig gik det amok og jeg følte mig som om jeg blev skudt ud i rummet .. VIRKELIG vild følelse.. Ikke noget pis jeg fyrer af.

jeg følte jeg svævede rundt i rummet lidt og pludselig dumpede jeg ned i et kredsløb hvor jeg langsomt faldt til ro.. "trip" slut..

Virkede super godt !

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nær vrå på landet
Kan man få SERIØSE visuals på det der lyd sjov?
eller er det, det samme som og meditere til noget god musik?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Efter jeg så denne tråd har jeg brugt de sidste 2 dage på bare at undersøge det på nettet, nærmest konstant læsning. Det er faktisk ret spændende, men prøvede den opium dose der, der skete intet (måske sku jeg ikke have drukket de 5 bajere inden?). Nogle af mine andre venner har også prøvet lidt forskelligt, men intet virkede på dem :S

Men ifølge det jeg har læst er det ikke bare scam, selvom alle jeg fortæller det til ikke tror på det. Dog er der tvivl om hvorvidt at det kan give effekter som LSD og svampe. Men småting som ekstra energi og bedre søvn sku være dokumenteret at være sandt :)

Vil prøve lidt af det hen af vejen og vil tilføje resultatet til denne tråd :) bare så vi kan se hvad der sku virke og ikke, lidt trip rapport agtigt :)

Titel:
Relativistisk båthorn

fushibask skrev:
Kan man få SERIØSE visuals på det der lyd sjov?
eller er det, det samme som og meditere til noget god musik?

Hvis du får visuals af det her, så tror jeg du ska' gå til enten øjen-læge eller anden læge, for så er der noget galt :)

Jeg har, i slutningen af 90'erne, også leget lidt med brainwaves (gode gamle cool-edit ku' lave dem (en gammel audio-editor)), og min personlige erfaring er at de har en meget meget meget meget meget meget meget meget meget MEGET mild effekt... if any.

I cool-edit ku' man ta' en sample (en wave-fil, så det ku' også være hele numre eller hele album) og 'kode' en brainwave ind-over (alpha-, beta-, og theta-waves hed de forskellige frekvenser, og ku' varieres igennem nummeret/samplen som man ville for at opnå forskellige tilstande på bestemte områder af musikken. Ret hype'd, men også ret skuffende), men jeg ku' ikke høre om effekterne var musikken (som jo i-sig-selv ka' ha' enorm effekt, tænk på film-musik feks) eller brainwave'n.

Jeg synes mest det lød som fase-skift i stereo-lyden. Lidt i stil med hvordan en helikopter lyder "fuf-fuf-fuf-fuf-fuf" (hvis du ka' følge den lyd :) ), og også nogenlunde samme hastighed som på en helikopter's "fuf'er" (afhængigt af de valgte frekvenser selvfølgelig).
Dén lyd er i-sig-selv nok til at blive lidt ør af, så det ka' sagten's være her effekten ligger.
Det er dog meget sjovt at lege med :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]