hey, sidder her og er ved at planlægge mit næste projekt med de små søde, mit sidste grow gik på casing med 50/50 tek, vermiculite og brugte bare ganske almindeligt jord fra den lokale brugs. udemærket udbytte fik jeg ud af det, men den eneste grund til at jeg dyrker er for følelsen af at have en lille hobby. så det er ren og skær for min egen fornøjelse.
nu er jeg så igang igen med en rugkerne historie som kultivations medie, hvor jeg før var på riskagerne, men nu til mine spørgsmål som drejer sig omkring casing metoderne.
Min opskrift for blanding:casing
1/1 "peat" & vermiculite x% brændt kalk
evt coco coir, kan se fordelen ved at andvende det i blandingen da det giver en luftigere blanding. men hvor meget skal der indgå?
Spørgsmålene #1 peat moss? (tørv hvad?) <- en form for jord? (hvad er bedst? #2 er det en god fordel at iblande coco coir? #3 hvor stor procentdel brændt kalk skal der tilsættes blandingen? har læst 4% et sted 6% et andet.
/ekstra spørgsmål østersskaller? skal det i blandes det medie du laver til casingen eller skal det kun være det sidste toplayer der tilsættes før den sættes til pinning?
|