Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 218 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Xpert skrev:
Så var jeg ude og lede, men fandt NADA!

Tog ud i haven ved 3-tiden lørdag, åbenbart for sent, for fandt kun få svampe der kunne ligne SN. Nu jeg ser i andre har fundet så mange tror jeg bare at i har taget dem før mig, satans også.

Var ved at blive sindsyg af regnen, blæsten, hjortene og manglen på svampe. Efter 1 time fandt jeg nogen der lignede. Og også kun lignede. Det var ihvertfald dem der kom tættest på SN, selvom jeg godt vidste de ikke var rigtige

Jeg var ellers klar kl. 10 til at tage afsted, men en punkteret cykel ændrede lige mine planer.

Vandrede op og ned af bakker, rundt og rundt, ud på markerne, oppe ved slottet, hvor jeg mødte to der gik med hovederne sænkede. Havde egentligt forventet at møde mange flere, men gav vejret skylden, indtil jeg mødte dem. De havde heller ikke fundet nogen SN den dag, kun nogle meget mørke næsten røde svampe.

Da det begyndte at regne igen tog de hjemaf, og jeg gik på opdagelse på golfbanen for alvor

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor jeg ikke fandt nogen. Troede at det var regnens skyld, at den havde lagt græsset ned så jeg ikke kunne se svampene, men nej.
Forventede hele tiden at se bare én et sted så jeg kunne finkæmme området.

Tog hjem da det begyndte at blive mørkt. På det tidspunkt havde jeg også alene kæmpet mig igennem 6 joints med bubble og skunk. Til sidst blev det sku for besværligt at gå

Havde virkeligt sat næsen op for et svampetrip denne weekend efter en meget lang pause, men næ nej.

Vil i andre sige at jeg var for sent ude? Tror sku at folk havde været ude for at samle tidligere på dagen så der intet var tilbage (af de synlige)

Kunne godt ligne SN, men nej. Farven har ændret sig lidt, lyse lameller, forkert rødlig stok, de nærmest bløder når man plukker dem
Billede

Farven er bedre her, men sådan så de ikke ud i går.
Billede

Det er hvad jeg fandt som bare tilnærmelsesvis lignede SN. Ellers var der masser af gule svampe, brune runde og en del svampe der kunne ligne på afstand, men voksede på træ

Lidt irriterende tur, næsten gang forventer jeg altså lidt mere...

:D Nu går jeg jo og får hel dårlig samvittighed, men var ude kl 11.30 ca. og plukkede mellem 200-300 på godt og vel 2 timer, KUN på golfbanerne :D

Og btw så er det også kun min 2. svampejagt nogensinde :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
flimmer skrev:
Du skal bare ikke vente en uge, med de små, højst et par dage.

De er skam allerede kommet i en skål med kalciumklorid.

Titel:
Junior medlem

flimmer skrev:
Xpert skrev:
Ville være rart hvis folk gad skrive når de havde tømt lageret, tak!

Det lager bliver ikke lige tømt, men måske de unge mennesker trænger til briller :lol:
Eller måske lidt undervisning, man kan jo altid spørge, hvis man ser andre med røven i vejret :wink:

Jeg vil da gerne lige spørge en ekspert om hvor lang tid det tager for sådan nogle sataner at gro op igen?
Og Flimmer, jeg troede sguda du havde haven fuld af SN, jeg kan i hvert fald huske du eksperimenterede med at grave et "hjemmelavet" sn-mycelie ned i haven. Hvad er der sket med det projekt?

Jeg kan mærke det bliver et kapløb næste weekend :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
dagens fangst i dyrehaven - her er et par billeder af fangsten (2 forskellige vinkler)

kan I se nogle farlige?

http://peecee.dk/?id=70718
http://peecee.dk/?id=70717
http://peecee.dk/?id=70716

Titel:
Medlem
Brugeravatar

De er alle sammen grimme, men de ligner 98% SN.

Skal bare sige, at SN passer perfekt til kinesisk mad - china box og lignende ;).

Titel:
Føler mig snydt når jeg kigger på hvor mange svampe i andre render og finder :(
Var igår ude på mine 2 favorit spots, men fandt kun 4, samme resultat forrige gang.
Dem jeg fandt var helt mugne i det, kan det blive for fugtigt til dem? -for de var ikke særligt store i forhold til normalen

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Drugejogge skrev:
:D Nu går jeg jo og får hel dårlig samvittighed, men var ude kl 11.30 ca. og plukkede mellem 200-300 på godt og vel 2 timer, KUN på golfbanerne :D

OK, vi mødes mandag ved slottet kl. 17:00 til en massiv omgang prygl med en våd kat :twisted:

Nå satans. Jeg må bare derud igen, en dag det ikke er regnvejr. Med lidt mindre tjald

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Billede

Der er ikke flere af dem :(.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Så kom jeg også ud og fik plukket årets første omgang svampe. Fandt et gyldent spot, hvor jeg selv og to venner samlede ca. 300 stk, der nu ligger til tørre. Regner stærkt med, at kunne tage derud igen og høste flere gange i løbet af de næste par uger, hvis vejret arter sig.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Et lille spørgsmål:

Er det et krav at der skal have været dyr gående i området før man kan finde svampene?

Jeg har hørt godt om golfbaner, små bakker osv. som jeg netop har lige 5 min fra hvor jeg bor, men der har aldrig gået køer eller får for den sags skyld. Da jeg er lidt syg har jeg ikke rigtig lyst til at gå længere ture i denne uge, så vil godt lige have et svar på mit spørgsmål.

Mvh. T-Fad

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Du ved ikke hvor det findes, indtil du finder det ;p.

Titel:
Junior medlem

Dagens høst efter en lille time
Billede
Billede

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Bah. Jeg var lige ude og lede i over en time igen idag, jeg forstår ikke hvor alle de SN kommer fra, jeg fandt kun en enkelt, og det er den eneste jeg har set i en måned eller sådan noget.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Shious skrev:
Bah. Jeg var lige ude og lede i over en time igen idag, jeg forstår ikke hvor alle de SN kommer fra, jeg fandt kun en enkelt, og det er den eneste jeg har set i en måned eller sådan noget.

tror dælme osse snart jeg begynder at dyrke de mexi svampe... det er sku mere sikkert at gå ud fra..

nu blev jeg endelig ordenligt indviet for svampeverden i weekenden og kan sige at jeg blev lettere forelsket i den yderst sjove og milde virkning.. synes ikke de er så "tunge" i det...

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Ja jeg har også tænkt på at dyrke derhjemme, men jeg er stadig teenager og bor hjemme ved mine forældre, så det ville nok være lidt for bøvlet, hvis man skulle til at holde det skjult. Hvor meget tog du forresten? Og har du lavet en trip-rapport?

Titel:
Junior medlem

A.Z.BEST skrev:
Der er ikke flere af dem :(.
Jeg fandt ellers 60 stk. i går, men der virker godt nok temmelig støvsuget ...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nåh ja, jeg mente at der ikke var flere på mit bord ;p. Der var omkr. 200 stk.

Skal besøge marken snart igen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Shious skrev:
Ja jeg har også tænkt på at dyrke derhjemme, men jeg er stadig teenager og bor hjemme ved mine forældre, så det ville nok være lidt for bøvlet, hvis man skulle til at holde det skjult. Hvor meget tog du forresten? Og har du lavet en trip-rapport?

bor skam osse stadig hjemme, men jeg kan sagtens finde en udvej hvis jeg vælger at dyrke..

jeg tog 1 g. tørret spids nøgenhat.. eller 48 svampe.. spiste dem på et kvarters tid og lod trippet komme til mig, hvilket det osse gjorde :wink:

nej, har valgt ikke at lave triprapport eftersom at det hele bare endte i gøgl og gak og ikke den helt store indsigt..

men det er helt klart noget jeg vil prøve lidt mere af fremover da jeg syntes at svampe er lidt milderei forehold til lsa..

Titel:
Junior medlem

fandt 29 på en halv times tid. jeg var sku nød til at løbe, fordi ham der ejede marken kom efter mig. :P

fanden tage fjentligsindede bondemænd.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
flim skrev:
fandt 29 på en halv times tid. jeg var sku nød til at løbe, fordi ham der ejede marken kom efter mig. :P

fanden tage fjentligsindede bondemænd.

Det har man jo nok prøvet nogle gange gennem tiden :lol: :lol:

Prøv " jeg skød genvej og tabte mine briller" :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 218 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]